کد خبر 1457301
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱
ادامه جنگ ترکیبی و تکرار اشتباه محاسباتی

اروپا بداند در بهترین حالت، طراح خوبی است اما اگر از اشتباهات محاسباتی خود عبرت نگیرد معلوم نیست خسارتش به عدم دستیابی به هدف محدود شود!

به گزارش مشرق، مهدی فضائلی طی یادداشتی نوشت: غربی‌ها که قسم حضرت عباس نمی خورند اما دم خروس که چه عرض کنم، دم روباه از اطراف و اکنافشان بیرون زده و هر روز رسواتر از قبل می شوند!
اگر کسانی تاکنون دستان کثیف دشمن را در توطئه همه جانبه اخیر علیه ایران عزیز که یکی از ارکان اصلی اش،آشوب داخلی بود، ندیده اند، این روزها به سناریوی درج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی توسط اتحادیه اروپا خوب دقت نمایند تا آنرا بی پرده تماشا کنند.

پناه دادن و حمایت از گروهک های تروریستی از جمله منافقین، توسط کشورهای اروپایی و در عوض، قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یکی از بخش‌های مهم و رسمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است در فهرست گروه های تروریستی از طنز های تلخ روزگار ماست که البته بیش از پیش، نقاب از چهره غرب وحشی و فریبکار بر می دارد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برآمده از مردم، در خدمت مردم و انقلاب، زخم خورده از تروریسم و ضربه زننده به تروریسم بوده و هست و سناریوی جدید که تنها بخشی از جنگ ترکیبی است و هنوز ادامه دارد نمی تواند در عزم و اراده و جایگاه این نهاد انقلابی خللی وارد نماید.
به نظر می رسد دشمن وقتی عدم همراهی مردم و شکست آشوب ها را مشاهده کرد یکی دیگر از قسمت‌های طراحی خود را که احتمالاً هدف نهایی اش، خسته کردن مردم و شکست مقاومت آنهاست،به اجرا گذاشته است.

غرب به خوبی می‌داند که نظام و سپاه پاسداران، در برابر این توطئه، نه تنها عقب نشینی نخواهند کرد،پاسخ مناسب هم خواهند داد اما شاید چنین محاسبه کرده باشد که از این طریق و همچنین وضع تحریم های جدید، بتواند فضای روانی را متشنج و شرایط اقتصادی را سخت تر کند تا شاید مردمی که با شعارهای تند و ساختار شکن سیاسی پا به میدان نگذاشته و همراه نشدند، اینبار بدلیل سخت تر شدن معیشت شان،همراهی کنند؛ زهی خیال باطل!

از سوی دیگر، وقتی این نمایش را در کنار برخی اظهارات مقامات اروپایی مبنی بر باز بودن راه مذاکرات برجام می گذاریم،می شود اینگونه نتیجه گرفت که این مسئله ممکن است به عنوان اهرم فشاری باشد برای یک توافق حداقلی و نامتوازن یعنی گرفتن حداکثر امتیاز و دادن حداقل امتیاز!

اهداف محتمل و پرمخاطره دیگری برای این سناریو نیز وجود دارد که چون اروپا را هنوز اینقدر گستاخ نمی‌بینم، به آن اشاره هم نمی کنم و فعلاً بماند!

این نیرنگ سیاسی، نه اولین شیطنت اروپایی ها است و نه آخرین آنها، اما مطمئن باشند اینبار هم محاسباتشان غلط از آب در خواهد آمد و تیرشان به سنگ خواهد خورد.

اروپایی‌ها که باردیگر تبعیت از آمریکا را در راهی بی سرانجام، آغاز کرده اند، از تبعات و پی آمدهای این اقدام خود غافلند.

اروپا بداند در بهترین حالت، طراح خوبی است اما اگر از اشتباهات محاسباتی خود عبرت نگیرد معلوم نیست خسارتش به عدم دستیابی به هدف محدود شود!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    21 8
    اشتباه محاسباتی ندارند ، راهی بجز اینکه کشور ما را از داخل بهم بریزند ندارند. محاسبه شان این است که ایران باید از داخل نابود شود. محاسبه شان این است که قدرت نظامی برای نابودی ایران ندارند. فقط یک راه حل دارند. ایران از داخل نابود شود. بناچار همه سرمایه و برنامه شان روی این است.
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      13 7
      که موفق هم بوده اند قیمت دلار گوشت خودرو و دارو و ...........دلیل
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      شوما دلالی را نقره داغ کن با مالیات بر دلالی آن وقت یاد میگیری در مورد ماشین و دلار و...!!!
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      باتورم کدوم کشورماهرگزمقابل غارتگران فاسدکوتاه نمیاییم این مرام پیروان پیامبران خدا وعفیفانه
  • حمید IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    13 16
    کشور بزودی دچار جنگ میشود حمایت دولت از گروهای خاص بضررش تمام میشود
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      13 25
      اتفاقأ کل این مطلب راجع به این بود که امثال تو 8:46 و اربابهای یانکی و اروپاییتون درخواب به جای پنبه دانه یونجه دانه دیدین!! خخخخخخخخ
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      3 13
      شما ظاهراً سخنان اخیر مقام معظم رهبری را گوش نکردی. دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند اگر مردم نظام اسلامی را بخواهند که فعلا اینگونه است و قطعا مردم تا ظهور امام زمان عجل الله بر این عقیده خواهند ایستاد انشاءالله.
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      6 1
      چطور میشه اروپا از گروه تروریستی منافقین، کومله و ... حمایت میکنه ما از فرزندان خودمان حمایت نکنیم
    • ح IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      ساقی جنس جدید برات آورده؟؟
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      2 0
      کاملا درست میگویی بعضی‌ها واقعیت را قبول نمی‌کنند تورم کشور را از درون متلاشی میکند این خط و این نشان
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      7 0
      اون بی ادبی که از یونجه حرف میزنه و هرهر میکنه، هر کی حرفش به مذاقت خوش نیومد حق نداری توهین کنی
  • US ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    17 7
    اكنون بهترين پاسخ به اروپا و آمريكا اين است كه چند نفر از محكومين اغتشاشگر آدم كش را كه حكمشان قطعى شده است هر چه زودتر اعدام كنند تا نشان بدهند كه هارت و پدرت آنها در ادامه راه انقلاب تأثير ندارد.
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    5 4
    بابا اینطوری نمیشه
  • ع‌ IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    6 1
    اینکه‌عنوان‌میکنند‌سپاه‌امنیت‌اروپا‌را‌تامین‌میکرده‌یعنی‌چی‌
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      5 5
      این حرکات ضدمتحدانه سران هرزه اتحایه خصوصی اروپا یعنی ناامیدشدن ازچپاول درغرب اسیا وبرهم زدن امنیت این مناطق سپاه همین الان خانواده های پاسپورت دارداعش رانگه داششته است
    • عبدالله IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      ع@ یعنی اگر سپاه نبود داعش داشت در اروپا سر مي‌برید. اگر بازهم نفهمیدند طوری نیست: دفعۀ بعدی که تروریست جدیدی ایجاد نمودند، سپاه اینبار کنار میکشد تا بفهمند پم مم ماس چقد کره داره. و السلام
  • امید IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    7 9
    مثلا محاسبات شما دقیقه حتما
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    7 7
    طرح مجلس فعلا این باشه : 1 . هر کشوری که یکی از ارگان های رسمی ایران را تروریستی بنامد ، حق فعالیت دیپلماتیک و داشتن سفیر در ایران را ندارد 2. نیروهای مسلح موظف است در راستای آمادگی مقابله و احتیاط با این عمل خصمانه برد موشک های کشور را تا پوش منطقه جغرافیای کشور متخاصم افزایش دهد .
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      طرح مجلس اننننننقلابی بایدعملل به سخن رهبردرشفافیت درسامانه علنی وخوداظهاری برای ازبین رفتن رانت ونجومی بگیریه
  • راستگو IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    2 1
    سلام همه میدانیم که دولت های اروپائی ترسووازخوداستقلالی ندارندوزیربال امریکا قائم شدن بدون اجازه امریکا اب نمی خورندتفسیم کاری دارنداین دولت هاخداندارندپشتوانه مردمی ندارندنیروهای ارتشی اونهافرزندان زنا وطلاق هستن وانگیره ای برای جنگیدن ندارندهمه به امریکاپناه بردن اگرمادیپلماتهای برجسته ای داشتیم وبااروپائی هانشست های محکم وروشنگری داشتیم به حالی میکردیم که اگردنباله روامریکا باشیدماتمام ابراهای جهان راناامن میکنیم وشماازسرما وگرسنگی ازپادرمیائیدماباجنگ فرسایشی وناامن کردن اب راه هاشمارا ازپادرمی اوریم درجلسات خنده وشوخی نباشدباقدرت وصلابت وجدی به طرف مقابل برسانیدکه مامردانه جلویتان می ایستیم ومطمعنیم که شمامغلوب میشوید
  • حیران IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    1 2
    امیدوارم اونی که اشتباه محاسباتی داره شما نباشید . به هوش دشمن شک نکنید و جای منکر شدن اصل قضیه فکری به حال آن کنید که دشمن بد در کمینه . مردم از همه جا رانده و غیر خودی هم که در شبکه های اجتماعی دست به دامان ربع پهلوی شده اند
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    1 2
    مطلب ربطی به متن نداره ولی دقت کردید سرعت اینترنت آپ های داخلی را هم با مشکل و کندی مواجه کرده
  • سرو IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    1 3
    کمبود نفت وگاز اروپا وکاسبی آمریکا از فروش گاز مایع وفرآورده ها اروپا راعمدا به تحریک مواضع ایران در تقابل باآمریکا واداشته تا هم اقتصاد ایران وهم تلافی از آمریکا بگیرد.در زمین دشمن بازی نکنیم
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 2
    جالبه که همش اونا اشتباه ميکنن
  • عبدالله IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 0
    ابراز احساسات در برابر ابراز احساس و اقدام علیه اقدام! هر کشوری که به قطعنامۀ ضد ایرانی رأی مثبت داده، نیروهای مسلحش را تروریست اعلام نمائید. و السلام
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 0
    در حال حاضر نباید فضای رسانه ای از دست خارج شود. فضای رسانه ای را از دست بدیم باخته ایم.
  • NL ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    1 1
    وزیران باهوش پارسی داریم در عوض
  • رضا IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 0
    مرحله دوم جنگ ترکیبی آنها واشتباه مناسباتی آنها سوق دادن اغتشاشات به سمت اعتراضات مسالمت آمیز است ! آنها تصور میکنند اکثریت مردم از ج ا ا بلکه از شیعه و مسلمان بودن خود پشیمان هستند اما این حربه هم واقعی نیست چراکه صرفنظر از مشکلاتی که هست اکثریت مردم حاضر نیستند ازخود تهی شوند . با دیدن ماهواره ها و القای این خط روشن است که دچار خودبزرگ بینی شده اند جمهوری اسلامی باید مواظب تحرکات نظامی دشمنان بیرونی باشد وگرنه این ملت قهرمان و هیچ ملت آزاده ای تیشه به ریشه خودش نمی زند. شناخت حرکت بعدی دشمن مهم است که گویا ایشان متوجه آن نیستند بهر حال جنگ اگر تحمیل شود بدون شک آنها بیش از ایران ضرر میکنند و البته شخصا به طلوع نورظهور امیدوارم که گردن حکام جابر وسفیانی آل سعود را بریده دیدم ! والله گردنهای آنها توسط مولا ونگار عالمیان را زده دیدم
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    ایران که اصلا اشتباه محاسباتی دارد.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس