کد خبر 1456866
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
تداوم جنگ افروزی‌های اروپا در اوکراین

کشورهای لیتوانی و هلند از ارسال محموله‌های تسلیحاتی به اوکراین در آینده نزدیک خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینتل ریپابلیک، جنگ‌افروزی کشورهای غربی در اوکراین با ارسال تسلیحات نظامی پی در پی به این کشور ادامه دارد.

در همین راستا، وزارت دفاع لیتوانی امروز جمعه اعلام کرد که این کشور در نظر دارد تسلیحات نظامی دیگری را به مقصد اوکراین ارسال کند. بنا به بیانیه وزارت دفاع لیتوانی، بسته کمک تسلیحاتی این کشور به اوکراین به ارزش ۱۲۵ میلیون یورو خواهد بود.

از سوی دیگر وزیر خارجه هلند نیز امروز در اظهاراتی ضمن تاکید بر تداوم ارسال سلاح به اوکراین، اعلام کرد که این کشور احتمال ارسال جنگنده های اف -۱۶ به اوکراین را رد نمی کند.

سال گذشته کشورهای اتحادیه اروپا موافقت کردند برای تأمین مالی بخشی از تجهیزات نظامی به اوکراین تلاش کنند. تسهیلات ایجاد شده در مارس ۲۰۲۱ به گونه‌ای طراحی شد که سقف مالی ۵ میلیارد یورو (در قیمت‌های ۲۰۱۸) برای دوره ۲۰۲۱-۲۰۲۷ داشته باشد. در اواخر دسامبر، وزرای خارجه اتحادیه اروپا موافقت کردند که بودجه EPF را ۲ میلیارد یورو با احتمال افزایش بیشتر در مرحله بعدی افزایش خواهد یافت.

هفته گذشته، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان باردیگر با تاکید بر موضع خود در قبال جنگ جاری بین روسیه و اوکراین، گفته بود که در این جنگ تنها بازنده اروپا و تنها برنده هم آمریکا است. اوربان تاکید کرد که اتحادیه اروپا آنقدر شهامت ندارد که بپذیرد سیاست تحریمی که علیه مسکو اعمال کرده، اشتباه بوده و مجارستان هم آنقدر توانایی ندارد که موضع کشورهای بزرگ‌تر را تغییر دهد و تحریم‌ها علیه روسیه هرچند بی‌ثمر، اما احتمالاً همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰)، اروپا با بحران شدید انرژی مواجه شده است. تارنمای بلومبرگ گزارش داده که قاره سبز با کنار گذاشتن انرژی روسیه، یک تریلیون دلار ضرر کرده و در سوی مقابل آمریکا گاز طبیعی مایع خود را، سه یا چهار برابر بیشتر به اروپایی‌ها می‌فروشد. اقدامی که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه را وادار به واکنش کرد و گفت که «این کاری نیست که دوستان واقعی برای هم می‌کنند و این روند باید متوقف شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    6 2
    جنگ افروزی روسیه یا اروپا؟!! مگه اروپا به اوکراین حمله کرد یا روسیه؟!! چرا اخبار رو وارونه میگید؟!
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      1 0
      روسیه به اوکراین حمله کرده نه اروپا !
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      0 1
      خوب روسیه باید می نشست و امریکا جنگ را از مسکو شروع می کرد یا ایران باید جلوی داعش در سوریه را نمی گرفت تا جنگ را از تهران شروع می کردیم مزدور خاین چند گرفتی تا این نظر را در مشرق خاک بر سر منتشر کنی
    • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      2 0
      حالا باید ببینیم پایگاه ریپابلیک اینتل چه می گه؟
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    0 1
    روسیه باید با نیروهای بلاروس از سمت شمال کیف و چرنیهوف باید از خاک بلاروس حمله ای را ترتیب بدهد اینطوری قوای اوکراینی مجبورند دو نیمه شوند گذشت زمان هم به ضرر اوکراین است چون ارتش اوکراین قادر به سرباز گیری از مردم و جوانانی که فرار کرده اند و یا در مناطق آزاد شده هستند نیست
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      1 0
      چشم ژنرال فقط شما زحمت بکش نظریه نظامیتو تو اسپوتنیک بفرست که مستقیم برسه دست پوتین
  • احمد IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    1 0
    پوتین یه غلطی کرد به اوکراین حمله کرد تو گل گیر کرد البته برای ما خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس