کد خبر 1456848
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
اینفانتینو باز هم نام جعلی «خلیج عربی» را تکرار کرد!

رییس فدراسیون جهانی فوتبال که چندی قبل بخاطر پستی با مضمون نام جعلی «خلیج عربی» به جای نام اصیل و قانونی «خلیج فارس» خبرساز شده بود، باز هم اقدام اخیر خود را تکرار کرد!

به گزارش مشرق، مسابقات جام کشورهای عربی با نام جعلی و غیرقانونی «خلیج عربی» به میزبانی عراق برگزار شد و با قهرمانی کشور میزبان به پایان رسید. بعد از اتمام این مسابقات جیانی اینفانتینو که طی مدت زمان اخیر ارتباط نزدیکی با کشورهای متمول و قدرتمند عربی منطقه گرفته، همانند چند هفته قبل نام جعلی «خلیج عربی» را تکرار کرد.

او در پستی که در فضای مجازی منتشر کرده، با نام بردن از این نام جعلی حساسیت مردم ایران و کاربران فضای مجازی را به دنبال داشته است که باید دید این بار فدراسیون فوتبال چه اقدامی در برابر این رفتار غیر حرفه‌ای رئیس فدراسیون جهانی فوتبال خواهد داشت.

اینفانتینو باز هم نام جعلی «خلیج عربی» را تکرار کرد!

فدراسیون فوتبال چند هفته قبل اعتراض رسمی خود را به فیفا اعلام کرده بود و مسابقات جام حذفی را جام خلیج فارس نام‌گذاری کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • اﻳﺮاﻥ IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    41 0
    ﻭﻗﺘﻲ ﺻﺪﺭ ﻛﻪ ﺗﻮ اﻳﺮاﻥ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﺑﺎﻛﻤﻚ اﻳﺮاﻥ ﺑﻪ اﻳﻦ ﺟﺎ ﺭﺳﻴﺪﻩ ﻣﻴﺪﻭﻧﻪ اﮔﻪ ﻛﻤﻜﻬﺎﻱ اﻳﺮاﻥ ﻧﺒﻮﺩ ﻋﺮاﻗﻲ ﻫﻢ ﻧﺒﻮﺩ ﭼﻘﺪﺭ اﺯﺟﻮاﻧﻬﺎﻱ ﻛﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻋﺮاﻕ ﺷﻬﻴﺪ ﺷﺪﻧﺪ ﭘﺸﺖ ﻣﻴﻜﻨﻪ ﺑﻪ اﻳﺮاﻥ ﻣﻴﮕﻪ ﺧﻠﻴﺞ ﻋﺮﺑﻲ ﺩﻳﮕﻪ اﺯ اﻳﻨﻔﺎﻧﺘﻴﻨﻮ ﺗﻮﻗﻌﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻪ ﻣﺴﻌﻮﻻﻥ ﻛﺸﻮﺭ اﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﻛﻤﻚ ﻛﺮﺩﻳﺪ ﺑﻪ ﻋﺮاﻕ ﺩﺳﺘﺎﻭﺭﺩﻱ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺮاﻱ ﻛﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺟﻮاﺏ ﺧﻴﺮ
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      0 0
      در عراق یا باید صدام حکومت کنه یا داعش یا اینها بنظر شما کدام بهتر است ؟ بعدش هم دقیقا کدام کمک را میگویید ؟ همین الان در شهر های ایران هم دو طایفه یا همسایه یا باغدار سر اب و چند متر مشاع یا نامی برای مکانی تا خونریزی هم پیش میروند
    • ایرانی عصبانی AU ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      0 0
      و وقتی رئیس فیفا که گاهی از جدایی فوتبال از سیاست صحبت کرده و مردم/ملتها /و دولتها را از گرایش به چنین ابزار تبلیقاتی نهی میکند در این جام فوتبال که زیر نامی با احتراف نام تاریخی جغرافیایی خلیج فارس متحول شده است خلاف انچه تبلیغ میکند عمل میکند. اینفانتینو دلیلی نداشت و ندارد با انچه در حساسیت این نامگذاری میداند و از طرف ایران به او خاطر نشان شده بود دو باره با استفاده از نام تحریف شده خلیج ع...ی به ملت ایران توهین و تاریخ هزاران ساله این منطقه جغرافیایی را مخدوش نیتهای خود با دشمنان این مملکت کرد. مهمتر از همه انست که بعظی از سیاستمداران کشورهای جهان حد اقل برای پیروی از خط میانه گیری (اگرچه این روش چیزی از مخدوش کردن نام تاریخی خلیج فارس ندارد) انرا خلیج مینامند. که این اجتناب این دلقک ضد ایرانی از حتی استفاده از نام خلیج بجای خلیج ع..بی نشان دهنده خط گیری او از دشمنان منطقه‌ای ایران و امپریالیستهای امریکا و اروپایی است. این شخص خبیث که نیت خود را اکنون نشان داده از فرصتی که در این هفته های اخیر -اکنون دشمنان برای حمله مطبوعاتی به ایران استفاده میکنند بهره برده و نزدیکی خود به کشورهای عرب‌ منطقه قدرت میدهد.2 -3 ماه پیش همچین غلطی بفکرش نمیرسید اما امروز خط مش دشمنان را دنبال میکند. لعنت بر دشمنان ایران
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    1 0
    از بس مقامات ما باعرضه هستن
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    0 0
    دعوا نکنید نه عرب نه فارس بزارید ترک
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    0 0
    ایناهم از نام جعلی « خلیج عربی » رآه کار و کاسبی نون دونیشون را خوب پیدا کردن ، هر از گاهی بخاطر ک چندین هزاران دولار از اعراب بجیب بزنن از نام جعلی خلیج عربی استفاده میکنن تا خرکیف شون کنه ، ولی جناب انفانتینو این راهم بدانید ک با رنگ کردن گنجشک نمی توانید آن را بجای قناری تلقین کنید....!!!!؟؟
  • خلیج همیشه فارس IR ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    0 0
    کود خورده مردک کچل!
  • محسن IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    0 0
    اون نمیفهمه...کشور دوست و برادر و همسایه عراق چرا همچین حماقتی کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس