کد خبر 145681
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۸

عمار بن یاسر از یاران نزدیک حضرت علی (ع) است که در سوریه مدفون است و شیعیان در شب‌های لیلة القدر در حرم وی مراسم احیا برگزار کردند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، "عمار بن یاسر" از یاران نزدیک حضرت علی (ع) است که در سوریه و در شهر رقه مدفون است و شیعیان در شب‌های لیلة القدر در حرم وی مراسم احیا برگزار کردند.

 

حرم حضرت عمار بن یاسر در استان رقه در کشور سوریه

عمار یاسر یکی از بزرگان صحابه رسول اکرم (صلَّی اللّه علیه و آله و سلّم) و از یاران باوفای امیر مؤمنان علی (علیه السلام) می‏باشد، پدر و مادر وی اولین شهدای در راه اسلام بودند که در زیر شکنجه‏های ناجوانمردانه کفار قریش به شهادت رسیدند.

 

صحن بیرونی حرم عمار بن یاسر در استان رقه در کشور سوریه

عمار زحمات زیادی برای ترویج اسلام کشید و در تمامی جنگ‏های مسلمانان در کنار رسول اکرم (صلَّی اللّه علیه و آله و سلّم) حضور داشت و پیامبر همیشه به ایشان می‏فرمود: یا عمار! تقتلک الفئه الباغیه، یعنی ای عمار، تو را گروه سرکش و نافرمان خواهند کشت.

 

مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان در حرم عمار بن یاسر

عمار یکی از چهار یار با وفای حضرت علی (علیه السلام) بود که پس از رحلت رسول اکرم بر سر پیمان خویش با حضرت علی (علیه السلام) باقی ماندند و چون حضرت علی (علیه السلام) به خلافت رسید.

 

مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان در حرم عمار بن یاسر

عمار همه جا کنار آن حضرت (علیه السلام) و در جنگ صفین علی رغم کهولت سن، حضوری جاودانه داشته و در میدان نبرد در کنار سایر یاران پیامبر (صلَّی اللّه علیه و آله و سلّم) بر علیه معاویه جنگیده و به شهادت رسید.

 

مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان در حرم عمار بن یاسر

مرقد عمار یاسر در سمت راست دروازه قدیمی شهر رقه که به دروازه باب علی (علیه السلام) مشهور است واقع شده است.

 

مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان در حرم عمار بن یاسر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس