راز تشکیل لشکر 9 بدر+صوت منتشر نشده از شهید دقایقی

فرمانده لشکر ۹ بدر در بحبوحه عملیات کربلای ۲ با اشاره به میزان ارادت شیعیان عراق به انقلاب اسلامی از چرایی تشکیل این لشکر گفت.

به گزارش مشرق، سردار شهید اسماعیل دقایقی فرمانده لشکر ۹ بدر در جمع رزمندگان لشکر ۹ بدر در بحبوحه عملیات کربلای ۲ در سیزدهم شهریورماه سال ۱۳۶۵ درباره میزان ارادت مردم عراق به مردم ایران سخنان جالبی را مطرح کرد که خبرگزاری فارس به مناسبت سالروز شهادت این سردار پرافتخار جبهه مقاومت، برای نخستین‌بار این صوت تاریخی را منتشر می‌کند:

کار با یک ملت و کار با یک امت و کشاندن آن‌ها در خط فعالیت و کار و ما طبق مکتب‌مان در راه جهاد فی سبیل الله، احتیاج به اعتماد به نفس و شخصیت دادن به آن‌ها داریم و شناخت آن‌ها.

ما در مدتی که از نیمه دوم سال ۱۳۶۳ که وارد کادر رمضان جنوب شدیم و با عراقی‌ها کمی ارتباط برقرار کردیم این‌ها را شناختیم، صحبت کردیم و در عملیات بدر با آن‌ها شرکت کردیم و شهدای آن‌ها را دیدیم، توانستیم که یک تجربه عملی از مردم عراق به دست بیاوریم.

راز تشکیل لشکر ۹ بدر +صوت منتشر نشده از شهید دقایقی

یعنی برای خودم تا قبل از عملیات بدر به این اطمینان نبود، لذا با کمال قوت دنبال تشکلی از این‌ها و تشکیل تیپ بدر افتادیم و به‌ راحتی مثلاً از همان موقع هم از فرماندهی اجازه خواستیم که ما این‌ها را در رده‌های مختلف قرار بدهیم و آقای شمخانی گفتند که تا معاونت تیپ هم می‌توانید از آن‌ها استفاده بکنید.

درباره این شهید بیشتر بدانید

اسماعیل دقایقی متولد ۱۳۳۳ در بهبهان، قبل از پیروزی انقلاب به مبارزه با رژیم پهلوی می‌پرداخت و در جریان همین مبارزات، دو بار دستگیر و زندانی شد.

او بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در تأسیس جهاد سازندگی و سپاه پاسداران در آغاجری و تشکیل تیپ بدر نقش داشت. او بعد از سال‌ها مجاهدت، در ۲۸ دی‌ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵، هنگام مأموریت شناسایی به شهادت رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس