معاون سپاه تهران: حق تسلیم در برابر طاغوت‌های عالم را نداریم

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران تهران بزرگ گفت: همانگونه که مشی امام(ره) و مقام معظم رهبری بوده حق تسلیم در برابر طاغوت‌های عالم را نداریم.

به گزارش مشرق، سرتیپ دوم پاسدار محمود توکلی معاون هماهنگ‌کننده سپاه تهران بزرگ در مراسم گرامیداشت شهدا، جانبازان و مدافعان امنیت که شامگاه سه شنبه ۲۷ دی‌ماه در سپاه ناحیه مقاومت بسیج کمیل برگزار شد، اظهار کرد: گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم، شهدای هسته‌ای و شهدای مدافعان امنیت، به ویژه ۶ شهیدی که سپاه سرافراز تهران در مسیر حفظ امنیت شهر و مردم تقدیم اسلام کرد. همچنین ۱۵۰۰ جانبازی که در این مسیر به شرف جانبازی نائل آمدند و تمام رزمندگانی که شبانه روز به مدت ۴ ماه از وقت خود و خانواده‌شان گذشتند و برای حفظ امنیت و دفاع از کیان اسلامی در میدان حاضر شده و پوزه دشمن را به خاک مالیدند.

وی افزود: ایام دهه فجر را که پیش رو داریم تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم با بصیرتی که مردم عزیز ایران دارند، شاهد ۲۲ بهمن پرشوری باشیم و ان‌شاءالله یکدیگر را به حضور حماسی دعوت کنیم‌ و تمام ظرفیت‌های خود را برای دعوت مردم به کار بگیریم. باید کاری کنیم تا آخرین تیر دشمن نیز به سنگ بخورد، حضور میلیونی مردم در ۲۲ بهمن رقم بخورد و این روز نقطه پایان همه فتنه‌ها در شهر و کشورمان باشد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه تهران بزرگ بیان کرد: بنا به روایتی پس از جنگ احد که حضرت علی(ع) بیش از ۸۰ زخم برمی‌دارند، پیامبر(ص) پس از جنگ به عیادت ایشان می‌رود و مکالماتی بین آن‌ها واقع می‌شود که پس از آن در شان حضرت علی(ع) آیه‌ای نازل می‌شود. در این آیه شریفه که در شان علی‌بن ابی طالب نازل شده، قرآن کریم ویژگی‌های مجاهدان در رکاب پیامبران الهی را برمی‌شمارد.

ویژگی‌های مجاهدان ولی زمان

توکلی ادامه داد: به ۴ ویژگی آن اشاره می‌کنم که این ویژگی‌ها در حد کمال خود در حضرت علی(ع) وجود داشت و در تمام مجاهدانی که در رکاب پیامبران، ائمه(ع) و ولی زمان خود به مجاهدت می‌پردازند وجود دارد یا باید سعی کنند که آن را در خود به وجود بیاورند. ویژگی نخست این است که مجاهدان ولی زمان باید دین‌مدار باشند و زندگی و مجاهدت آن‌ها بر مبنای دین باشد. آن‌ها باید متشرع باشند، حدود الهی و خط قرمزهای شرع را رعایت کنند و در کلام و رفتار، حتی در لحظات سخت این حدود رعایت شود.

وی با بیان اینکه سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی مصداق بارز یک فرد دین‌مدار بود، تصریح کرد: او همواره رزمندگان تحت امر خود را به رعایت حدود توصیه می‌کرد؛ به اینکه کسی حق ندارد به بهانه مجاهدت و رزم در میدان به حقوق، مال، جان و ناموس مردم تجاوز کند. این سیره‌ای بود که در زمان حاضر با چشمان خود دیدیم و اسوه حسنه‌ای بود که مشاهده کردیم.

معاون سپاه تهران: حق تسلیم در برابر طاغوت‌های عالم را نداریم

معاون هماهنگ‌کننده سپاه تهران بزرگ اظهار کرد: تفاوتی نمی‌کند مجاهدت در میدان جنگ باشد، در میدان مقابله اشرار یا اغتشاش‌گران باشد. همه ما وظیفه داریم که خطوط قرمز را بشناسیم، به آن‌ها عمل کنیم و پا را فراتر از آن نگذاریم.

توکلی اضافه کرد: مجاهدان در رکاب پیامبران الهی و ولی زمان نباید در مسیر مبارزه دچار وهم، سستی، تردید و دودلی شوند. به ویژه در شرایط فعلی که قرآن‌ها بر فراز نیزه است و بساط فتنه‌ها در گوشه‌های مختلف شهر و رسانه‌ها پهن است.

وی خاطرنشان کرد: نباید آن‌ها دچار ضعف، چه در جان و چه در فکر و ذهن شوند. قرآن اجازه نداده که ما سطح آمادگی خود را پایین بیاوریم و مجاهدان در راه الهی نباید دچار ضعف شوند و مقابل دشمنان سر تسلیم پایین بیاورند. همانگونه که سیره رزمندگان در دوره دفاع مقدس بود و مشی امام(ره) و مقام معظم رهبری بوده حق تسلیم در برابر طاغوت‌های عالم را نداریم. این حق را به دلیل جو رسانه‌ای، تحریم‌ها، محرومیت‌ها، رنج‌ها نداریم و اگر این شروط را رعایت کنیم جزو صابران خواهیم بود و این را خدا وعده داده است.

مجاهدت علمی نیز دست کمی از مجاهدت امنیتی و دفاعی ندارد

معاون هماهنگ‌کننده سپاه تهران بزرگ بیان کرد: اگر تقوا پیشه کنید حزب خداوند است که پرچمش در فراز قله‌ها به اهتزار درمی‌آید و اگر شروط رعایت نشود خداوند تعارفی با ما ندارد. همان‌گونه که بسیاری از قوم‌ها این شرایط را رعایت نکرده و دچار نابودی شده‌اند. ما برای اینکه در مسیر مجاهدت در رکاب ولی زمان بتوانیم موفق شویم و نصرت الهی را همراه خود داشته باشیم و خداوند از ما پشتیبانی کند، باید این شروط و بسیاری از شروط دیگری که در قرآن آمده را رعایت کنیم و از حدود الهی پا پس نکشیم.

توکلی تصریح کرد: بسیاری از رزمندگان ما بر حدود عالم واقفند و آن‌ها را در هنگام مجاهدت رعایت کرده‌اند که نشانه آن فتح و نصرت الهی است که بر ما نازل شده است. اندک موضوعاتی نیز که به ندرت شنیده می‌شود، برای ما به عنوان بسیج، سپاه، جامعه حزب‌اللهی، مدافعان انقلاب و پیروان حضرت علی(ع) قابل قبول نیست. حضرت علی(ع) می‌فرمود شیعه ما حق ندارد حتی به دشمن ناسزا بگوید و ما به عنوان پیرو او باید این موضوع را رعایت کنیم.

وی با اشاره به مخترعان و برگزیدگان جشنواره علمی و پژوهشی بسیج که در این مراسم حضور داشتند، افزود: مجاهدت علمی نیز دست کمی از مجاهدت امنیتی و دفاعی ندارد و کشور در شرایط فعلی به دلیل تحریم‌ها به مجاهدت علمی نیاز دارد و ما برای اینکه در جهان به اقتدار برسیم، چاره‌ای جز مجاهدت علمی نداریم و مجاهدت بسیجیان در عرصه علمی واجب ارزش فراوانی است. همان‌گونه که در سخنان مقام معظم رهبری این موضوع بارها مورد تاکید قرار گرفته، چاره‌ای جز فتح قله‌های علمی نداریم.

معاون سپاه تهران: حق تسلیم در برابر طاغوت‌های عالم را نداریم

در پایان این مراسم، با حضور سرهنگ پاسدار حسین اورکی و مجید صحراگرد معاون جهاد علمی، پژوهشی و فناوری سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران از برگزیدگان جشنواره علمی و پژوهشی بسیج تقدیر به عمل آمد.

تشییع پیکر شهدای گمنام، همراه با مداحی سید محمد فیروزی از دیگر برنامه های این مراسم بود و پس از آن از جانبازان و فرماندهان حوزه‌ها و گردان‌های بسیج تجلیل به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس