کد خبر 1455939
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸
اصلاح طلبان

برخی اصلاح‌طلبان بعد از گذشت نزدیک به ۹ سال تنها چیزی که به‌عنوان دستاورد برجام معرفی می‌کنند این است که فضای غرب علیه ایران کمی متعادل‌تر شد!

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: روزنامه آرمان ملی در تیتر خود با عنوان «ایران ذیل فصل هفتم منشور بود، واقعیت را بپذیریم» به نقل از یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشته است: «ایران ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل حتی تا مرحله‌ای پیش رفت که در اندیشه برخوردهایی با آن بودند. شش قطعنامه در مورد ایران در شورای امنیت به تصویب رسیده بود. حال مذاکره‌کنندگان قبلی این مورد را قبول نداشته باشند خب، قبول نداشته باشند. ایران ذیل فصل هفتم منشور بود، واقعیت را بپذیریم.»

مدعیان اصلاحات با این مقدمه که ایران ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل بود و بعد از برجام از ذیل آن خارج شد می‌خواهند القا کنند که با برجام شق‌القمر کرده و در حوزه سیاست خارجی انتقادی به عملکرد آنها و دولت مورد حمایت آنها نیست.

این در حالی است که اولاً) چنان‌که بارها گفته شده، هیچ یک از قطعنامه‌های صادر شده علیه کشورمان ذیل کلیت فصل ۷ منشور قرار نداشته و هرگاه آمریکا و متحدان غربی‌اش به‌دنبال کشاندن قطعنامه‌های ضدایرانی به ذیل فصل ۷ بودند، روسیه و چین با این استدلال صحیح که ایران هیچ‌گاه امنیت جهان را به مخاطره نینداخته مانع از این کار شده‌اند. از همین‌رو قطعنامه‌ها علیه ایران صرفاً ذیل بند ۴۱ این فصل و نه کلیت فصل ۷ یا بند ۴۲ (اقدام نظامی علیه یک کشور) به تصویب رسید تا صرفاً «الزام‌آور» بودن آن مشخص و مؤکد باشد.

ثانیاً) چالش اصلی در برجام این نیست که ایران ذیل فصل هفتم بود یا نبود. نکته این است که ۸ سال دولت مورد حمایت مدعیان اصلاحات تمام همّ و غمّ خود را بر برجام متمرکز کرد و زلف همه مشکلات و حتی آب خوردن مردم را به برجام گره زد! تا جایی‌که به‌دلیل عدم توجه به ظرفیت‌های داخلی و وضع اقتصادی کشور، تورم‌های کمرشکن و چندصد درصدی در مسکن و ارز و خودرو و کالاهای اساسی و... بر سر این کشور آوار شد. روحانی سال ۹۵ گفته بود: «اگر برجام نبود یک بشکه نفت نمی‌توانستیم صادر کنیم!» حالا همین دیروز خبرگزاری رویترز نوشت: «ایران رکورد فروش نفت در ۴ سال گذشته را شکست.» حالا برخی اصلاح‌طلبان بعد از گذشت نزدیک به ۹ سال تنها چیزی که به‌عنوان دستاورد برجام معرفی می‌کنند این است که فضای غرب علیه ایران کمی متعادل‌تر شد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایران IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 0
    زمستان سرد خخخخخ
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      0 0
      پ ن پ زمستان گرم! اخوی اگه میخوای نیش بزنی درست بزن اون زمستان سخته مجیدجان
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      0 0
      اسم تو ایران نذار چون شما اصلاح طلبا سرمایه نتانیاهو و حسن بایدنید و همینطور دوستان سلطنت طلبان و مجاهدین قتل که الان در اروپا دور میزنند تا خودشون ایرانی جا بزنند
  • سید IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 0
    برخی گمان می کنند اگر درب خانه را باز بگذارند تا دزدان قلدر در سرقت کردن به زحمت نیفتند، کاری اخلاقی انجام داده اند! داستان برجام و زمامداری اصلاح طلبان تهوع آور و جام اخلاقی که غربی ها به ایران دادند در عوض افشای راه های دور زدن تحریم هایشان و جاسوسی کردن از مراکز امنیتی کشورمان!!!
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 1
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ شما چیکار کردین؟
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 0
    ولش کنید این بدو !
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    2 0
    این به اون میگه کاسب تحریم اون به این میگه کاسب تحریم !! معلومه همتون کاسبین .فقط این وسط مردم بدبختن
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 1
    مردک کذاب 😔😔😔
  • کاظم IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    2 1
    بدون برجام که وضعیت دولت شده این پس حرف اضافی نزنید
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      2 0
      با برجام هم وضعیت دولت قبلی که شما طرفدارش بودید شد اون.پس چرت نگید
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 1
    خودشون کاسب تحریم هستن.
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 0
    چرا نظرات را ناقص منتشر میکنید !!
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس