کد خبر 1455808
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
اتحادیه اروپا 40 شخصیت و نهاد ایرانی را تحریم می‌کند

سخنگوی اتحادیه اروپا تأکید کرد که برجام همچنان پابرجاست و مذاکرات در خصوص این توافق هسته‌ای ایران ادامه دارد.

به گزارش مشرق، «پیتر استانو» یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا با تأکید بر این که توافق هسته‌ای ایران پابرجا است، گفت که مذاکرات درباره برجام همچنان ادامه دارد.

در حالیکه طی روزهای اخیر، فشارها به اتحادیه اروپا برای تحریم جمهوری اسلامی ایران و قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی این اتحادیه به بهانه حمایت از اغتشاشات ایران افزایش یافته است، سخنگوی اتحادیه اروپا از ادامه مذاکرات درباره برجام خبر داد.

وی با تأکید بر این که اتحادیه اروپا امروز دوشنبه نشستی را برگزار می‌کند گفت که ایران نیز در دستورکار نشست اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت.

استانو در پاسخ به سؤالی در خصوص روند پیشرفت مذاکرات درباره برجام گفت: «برجام در این مرحله نمرده است بلکه ما در مرحله‌ای هستیم که مذاکرات متوقف شده است..هدف اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده مذاکرات، از بین بردن بن‌بست به وجود آمده در مذاکرات است اما شرایط چندان ساده نیست».

سخنگوی اتحادیه اروپا با این حال ادامه داد: «ما به تعاملات خود ادامه می‌دهیم و نماینده عالی اتحادیه اروپا به تعاملات و ارتباطات مداوم با وزیر خارجه ایران و دیگر اعضای برجام ادامه می‌دهد تا بتوانیم رو به جلو حرکت کنیم و به یک جواب قاطع دست یابیم اما در این مرحله برجام هنوز نمرده است بلکه متوقف شده است».

استانو با اشاره به این موارد ادامه داد که تحولات اخیر در ایران، مذاکرات درباره برجام را پیچیده کرده است اما نماینده عالی اتحادیه اروپا همچنان به تعاملات خود با مقام‌های ایران و دیگر اعضای برجام ادامه می‌دهد تا بررسی کند که آیا امکان پیشرفت در مذاکرات وجود دارد یا خیر.

اظهارات سخنگوی اتحادیه اروپا در حالی مطرح شده است که در ادامه مداخله‌جویی غرب در امور داخلی ایران و حمایت از اغتشاشات اخیر، در نشست پارلمان اروپا در استراسبورگ فرانسه نمایندگان پارلمان اروپا قصد دارند فردا سه‌شنبه (۱۷ ژانویه) واکنش اتحادیه اروپا به «اعتراضات و اعدام‌ها» در ایران را با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به بحث بگذارند و روز پنجشنبه قطعنامه‌ای به رای گذاشته خواهد شد.

دیروز یکشنبه (۱۵ ژانویه، ۲۵ دی) هم جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای همسو با انگلیس اعدام جاسوس این کشور را محکوم کرد. در این بیانیه به نقل از بورل به نمایندگی از اتحادیه اروپا آمده است: اتحادیه اروپا اعدام علیرضا اکبری تبعه ایرانی-بریتانیایی در ایران را با شدیدترین لحن محکوم و بار دیگر مخالفت شدید خود با استفاده از مجازات اعدام در هر شرایطی را یادآوری می‌کند.

از زمان آغاز اغتشاشات در ایران، کشورهای غربی تمامی تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا به بهانه حمایت از ناآرامی‌ها در ایران، فشار تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را تشدید کنند. بر اساس این گزارش، کشورهای اتحادیه اروپا به رهبری آلمان، فرانسه و هلند به طور جداگانه نیز در حال بررسی قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    0 0
    با روی کار آمدن دولت مردمی - انقلابی جناب رئیسی، آرامش عجیبی در روندهای اقتصادی، کسب و کار، تولید و معیشت مردم با همه فتنه انگیزی های فتنه گران در استخدام شیطان بزرگ آمریکا، ایجاد شده است. جناب رئیسی برای مقابله با تکانه های مدیریت شده غرب وحشی با ابزارهایی چون برجام، اف اِی تی اف، سوئیفت و تحریم های موسمی و... ابتدا به چند ضلعی کردن سیاست خارجی پرداخت و خیلی زود به بازسازی روابط رهاشده توسط غربگرایان، یعنی همسایگان پرداخت و به پیمان های بلندمدت با قدرت هایی چون چین و روسیه اقدام و نیز وارد سازمان های پیشرویی چون اوراسیا، شانگهای و... شد و مناسبات با آفریقا و آمریکای لاتین را بازتعریف نمود. آنگاه توانست ضمن همگامی با برجامیان، برحام را از هر گونه تأثیرگذاری بر امور روزمرّه دور کند. فلذا یک آرامش درونی در حوزه معیشت و کسب و کار و چرخ تولید کشور ایجاد کند. به رغم فتنه ترکیبی همه جانبه و نیز ادا و اطوار درآوردن برجامیان که هِی با پا پیش می کشیدند و با دست پس می زدند و هر روز سازی را کوک می کردند و می کنند و بیانیه، گفت و گو، اظهار نظر و... که برجام در اولویت نیست، برجام مُرده، برجام نمُرده، نلاش برای احیا و... و در کل با همه عملیات فریب غرب وحشی، دولت مقتدر و ولایی جناب رئیسی همچنان بر بحران ها فائق آمده و عملاً نشان داد راهبرد امام خامنه‌ ای در خنثی سازی و بی اثر ساختن تحریم های از روی حالی به حالی شدن غرب و بی ضابطه، سریع تر، بهتر و بی هزینه تر از تلاش برای رفع تحریم ها جواب می دهد. بنابر این همچنان راهبرد دولت مردمی و انقلابی جناب رئیسی فقط و فقط بی اثر کردن تحریم هاست، چه اراده ای از طرف غرب وحشی برای رفع تحریم ها باشد یا نه برعکس اراده ای برای تشدید تحریم ها باشد، فرقی نمی کند. راه برون رفت از شرایط تحریم فقط راهبرد امام خامنه‌ ای است. سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ ای صلوات.
  • تندیس IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    1 0
    ما از شرکای برجام ملتمسانه می خواهیم از برجام خارج شوند. دیگی که برای ما نجوشد، می خواهیم کلّه سگ در آن بجوشد.
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    1 0
    مذاکره، مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌ دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هر گونه توافقی با دشمن غدّار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌ اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 0
    خدا را شکر که هنوز تحویلمان میگیرند
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 0
    برجام مرده است ولی کسی مسیولیت دفنش را به عهده نمیگیرد . مهم اینه که هیچ طرفی روی بر جام حساب نمیکند . دنیا تحریمهایش پابرجاست و ایران هم ؟؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس