نظرسنجی| ‌بیش از نیمی از صهیونیست‌ها به آینده اسرائیل خوش‌بین نیستند

روزنامه صهیونیستی «معاریو» با اشاره به حضور ۲ کشتی جنگی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های منطقه ای استرالیا، نسبت به قدرت نمایی ایران در دریاهای دور دست و اقیانوس ها ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی معاریو با طرح این سوال که دلیل حاکم شدن جوی از ترس و نگرانی بر محافل سیاسی رژیم اسراییل به خاطر ورود ناوهای ایرانی به نزدیکی یا در محدوده آبهای استرالیا چیست؟ نوشت: این ناوها درحال تمرین توانایی‌های نیروی دریایی ایران در فواصل دورتر از سواحل این کشور هستند، زیرا ایران می‌خواهد به جهانیان بویژه آمریکا و اسرائیل نشان دهد که از تحریم‌های قبلی که در زمان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا به تهران اعمال شد، هراسی ندارد.

این روزنامه با اشاره به توان دریایی دوربرد ایران، افزود: کشتی‌های ایران در اقصی نقاط دنیا حضور پیدا می کنند.

روزنامه صهیونیستی معاریو همچنین با اشاره به شکست تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران نوشت: ایران در حال صادرات نفت است و روند صادرات نفت این کشور در چند ماه گذشته به چین، سوریه و ونزوئلا به طور قابل توجهی سرعت گرفته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اخیرا تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش تا امروز در تمامی تنگه‌های راهبردی دنیا حضور داشته‌ و تنها در ۲ تنگه حضور نداشته‌ایم که در یکی از این تنگه‌ها امسال حضور پیدا می‌کنیم و در حال برنامه‌ریزی برای حضور در تنگه پاناما هستیم.

امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اخیرا در نخستین همایش ملی تمدن دریایی - مسیر پیشرفت که در کنارک برگزار شد، استفاده از ظرفیت‌های دریایی را نیازمند نگاه ویژه همه مسئولان دریایی کشور دانست و اظهار داشت: امروز باید حضور دریایی خودمان را در آبهای بین المللی قدرتمندتر کنیم و امروز می‌توانیم بگوییم در حوزه علمی هیچ مشکلی برای رشد در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: امروز همرزمان من در دریا در حال به نمایش گذاشتن جلوه‌هایی از اقتدار ایران عزیز هستند و ما به عنوان ویترین مردم عزیز کشورمان برای اولین مرتبه در اقیانوس آرام حضور پیدا کردیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش تا امروز در تمامی تنگه‌های راهبردی دنیا حضور داشته‌ و تنها در ۲ تنگه حضور نداشته‌ایم که در یکی از این تنگه‌ها امسال حضور پیدا می‌کنیم و در حال برنامه‌ریزی برای حضور در تنگه پاناما هستیم.

در همین حال، روزنامه «واشنگتن تایمز» نیز عبور ایران از کانال پاناما را آخرین اقدام تهران در تلاش برای گسترش نفوذ خود در حیاط خلوت ایالات متحده ارزیابی کرد و ماموریت های سال های اخیر نیروی دریایی ایران را خواسته تهران برای نشان دادن تمایل به گسترش نفوذ نظامی خود فراتر از خاورمیانه و حتی در نزدیکی ایالات متحده دانست.

ایران در سال های گذشته قدرت روز افزون خود را در حوزه های نظامی و تجاری به رخ جهانیان کشانده است. بسیاری از این دستاوردها حاصل توان فنی بومی کشور و با کمترین اتکا به خارج انجام شده ایران در ساخت کشتی های تجاری و ناوهای جنگی است و موجب شده تا با انجام ماموریت های طولانی مدت هر روز عرصه تازه ای را به نمایش بگذارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    4 0
    فقط تولیدزیردریایی اقیانوسپیماواتمی ایرانی،ولاغیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس