کد خبر 145570
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۵

حاشیه های انتخاب معاون از سوی نامزد جمهوریخواهان آمریکا هچنان ادامه دارد بطوریکه یک رسانه انگلیسی در شماره امروز خود به معروفی گزینه های خوب، بد و زشت در میان معاونان اول روسای جمهور آمریکا پرداخته است.

به گزارش مشرق، مهر به نقل از ساندی تلگراف نوشت: انتخاب معاون اول می تواند موجب پیروزی و شکست و یا حتی عامل خنده کمتیه انتخاباتی یک نامزد انتخاباتی شود.

ساندی تلگراف در ادامه به معرفی چهره های خوب، بد، زشت در میان معاونان اول نامزدهای انتخابات دوره های گذشته آمریکا پرداخته و می نویسد :

خوب

-لیندون جانسون : جان اف کندی در انتخاب جانسون بسیار هوشیارانه عمل کرد . خوشنامی جانسون فقط بخاطر اقدامات قبلی اش در تگزاس نبود بلکه این دو ( کندی و جانسون ) یک رابطه پیچیده بایکدیگر داشتند و جانسون در کسب اکثریت رای جنوب کمک زیادی به کندی کرد.

جانسون سپس تبدیل به یکی از مهمترین روسای جمهور آمریکا در قرن بیستم شد و در حالیکه به شدت با بحران جنگ ویتنام رو به رو بود اصلاحات حقوق شهروندی را به تصویب رساند.

-جرج اچ دبلیو بوش : دونالد ریگان نیازی به تحت تاثیر قرار دادن رقیب خود جیمی کارتر نداشت اما او نیاز داشت که تجربه های حکومتی را با پیشنه هالیودی خود متعادل کند . بوش پدر کسی بود که این کار را برای ریگان انجام داد.

بوش یک از چهره های معروف کنگره بود و علاوه بر آن در زمینه تجارت سابقه داشت و مدتی نیز به عنوان نمانیده آمریکا در سازمان ملل حضور داشت . بوش پدر علاوه بر این موارد مدتی نیز ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ( سیا ) را برعهده داشت و به عوان یکی از قهرمانان جنگ دوم جهانی شناخته می شود. همین موارد موجب شد تا بوش پدر کمک شایانی  به پیروزی ریگان کند.

بد

-دن کوآیل : معاون اول جرج اچ دبلیو بوش در سال 1988 شروع بدی را داشت . در آن سال کوآیل به همراه یک زن به بازی گلف رفته بود که بعدها با بدن برهنه برای گروه "پلی بوی" ظاهر شد و همین امر موجب بدنامی کوآیل شد. بعدها نیز کوآیل با به زبان آوردن این جمله که "هلوکاست یک دوره زشت در تاریخ آمریکاست" روزگار بدی را برای خود رقم زد.

کوآیل به دادن گاف مشهور شده بود اما گفتگوی او با یک نوجوان 12 ساله در مورد تلفظ درست سیب زمینی موجب تحقیر وی شد.

-توماس ایگلتون : "جرج مک گورن" سناتور میسوری نامزد دموکرات ها در انتخابات سال 1972 بود و توماس ایگلتون را به عنوان معاون اول خود انتخاب کرده بود. مک گورن از آن رو ایگلتون را به عنوان معاون اول خود انتخاب کرد که گزینه ها دیگر وی را در رقابت با ریچارد نیکسون محکوم به فنا می دانستند.

ایگلتون در سخنانی برای نشان دادن حمایت خود از مک گورن گفته بود که به میزان هزار درصد از وی حمایت می کند اما حضور او در پست معاون اولی فقط 18 روز بود و پس از آنکه مشخص شد برای مداوی بیماری افسردگی خود تحت "شوک درمانی" است از این پست کنار گذاشته شود.

-سارا پیلین : پیلین انتخاب "جان مک کین" نامزد جمهوریخواهان در انتخابات سال 2008 بود . مک کین با انتخاب یک زن گمنام که فقط سابقه فرمانداری آلاسکا را داشت رقابت های انتخاباتی خود را در سراشیبی سقوط قرار داد.

پیلین در سخنرانی ها و در مصاحبه های خود گاف هایی را داده بود که منجر به عقب ماندن مک کین از اوباما شد. از جمله اشتباهات پیلین می توان به این موارد اشاره کرد. زمانیکه از وی درباره سیاست خارجی سوال شده بود وی گفته بود که می تواند روسیه را از آلاسکا ببیند.

و یا آنکه سارا پیلین در یک مصاحبه نتوانسته بود نام حتی یک روزنامه را که مطالعه کرده بود به زبان بیاورد. علاوه بر این موراد انتقادها از پیلین نیز به دلیل آنکه 150 هزار دلار را صرف طراحی لباس های خود کرده بود بسیار زیاد بود.

زشت

آرون بار: بار، انتخاب توماس جفرسون برای معاون اولی بود . وی سومین معاون اول تاریخ آمریکا بود و همچنان به عنوان یکی از بدنام ترین معاونین اول تاریخ آمریکا شناخته می شود. بار در آخرین سال حضور خود در دولت ،"الکساندر همیلتون" وزیر اسبق خزانه داری امریکا را در یک دوئل غیر قانونی کشت .

بار از این اتهام گریخت اما همین امر موجب شد تا جفرسون نام او را از لیست خارج کند. آرون بار در سال 1807 به اتهام تشکیل یک ارتش برای سرنگون کردن دولت آمریکا به غرب تبعید شد اما از این اتهام نیز تبرءه شد ولی با این وجود به اروپا رفت و در سن 80 سالگی در گمنامی درگذشت.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس