1

مانند یک گاندو در زیرآب کمین کرده و به رصد سوژه‌های مختلف می‌پرداخته است،مردی که لباس‌های شیک می‌پوشید، زندگی لاکچری داشت و به دلیل رفتارهای خصلتی یک شبه تبدیل به یک جاسوس شد.

سرویس سیاست مشرق- اواخر هفته گذشته شایعه دستگیری یک جاسوس حرفه‌ای موردتوجه بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفت، آن روزها گمانه‌زنی‌های فراوان برای نام فرد دستگیر صورت می‌گرفت، برخی می‌گفتند به‌زودی از فردی با مقام دولتی به‌عنوان جاسوس رونمایی شده وعده‌ای دیگر معتقد بودند که شاه‌مهره دستگیرشده جایگاهی بالاتر از یک مدیر دولتی دارد! بازار داغ شایعات خیلی زود فروکش کرد.

وزارت اطلاعات و قوه قضاییه با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای از دستگیری، محاکمه و صدور حکم اعدام برای علیرضا اکبری که برای سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس جاسوسی می‌کرده خبر دادند. در اطلاعیه وزارت اطلاعات با اشاره به شناسایی اکبری در جریان مراجعه به سفارت انگلیس برای اخذ ویزا اعلام‌شده که او در خلال سفرهای شخصی خود به اروپا به استخدام تمام‌عیار سازمان جاسوسی انگلستان درآمده و به‌صورت کاملاً آگاهانه و به‌دفعات متعدد اطلاعات مکتسبه را در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار داده است.

علی‌رضا اکبری چگونه فکر می‌کرد و چرا جاسوس شد؟/ گاندوی انگلیسی: سرمایه سیاسی لندن در تهران در حال سوختن است!

مرموزتر از ناخدا افضلی، خطرناک‌تر از کلاهی و کشمیری!

دستگیری علی‌رضا اکبری سوژه‌ای خاص محسوب می‌شود، این جاسوس ۶۱ ساله یادآور چهره‌های ویژه در تاریخ معاصر انقلاب اسلامی است؛ می‌توان نام او را هم‌ردیف با بهرام افضلی، کشمیری و کلاهی قرارداد که هرکدام با شگردی خاص به حلقه اول تصمیم‌سازی در نظام راه‌یافته بودند و بعدها با ایجاد ارتباطات آلوده سرنوشت‌های متفاوتی یافتند، افضلی در دادگاهی علنی محاکمه و اعدام شد، کلاهی در هلند توسط کشته‌شده و سومی توسط منافقین در تسویه درون‌سازمانی از بین رفته است، اما علی‌رضا اکبری باسابقه هفتاد ماه حضور در جبهه و رسیدن به سمت‌هایی چون معاونت روابط خارجی وزارت دفاع و شورای عالی امنیت ملی تا فعالیت در مرکز تحقیقات استراتژیک و مشاوره نیروی دریایی شرایط خاص‌تر از دیگر جاسوس‌ها دارد!

بهرام افضلی اطلاعات طبقه‌بندی‌شده نظامی را در اختیار دولت‌های بیگانه قرار داده بود؛ کشمیری و کلاهی نیز هرکدام به دلایل ایدئولوژیک جذب منافقین شده و عملیات تروریستی را هدایت و اجرا کرده بودند، اما اکبری برخلاف این سه نفر تنها یک جاسوس یا عاملی خرابکار تروریستی با اهدافی سیاه نیست، او با هدایت سرویس اطلاعات خارجی انگلیس توانسته بود به مراکز تصمیم سازی در نظام رسوخ کرده و روی سیستم ادراکی آن تأثیر بگذارد، ازاین‌رو اکبری نسبت به افرادی ناخدا افضلی چون به‌مراتب سوژه‌ای خطرناک‌تر محسوب می‌شود. اکبری یک شاخصه متفاوت از دیگران دارد؛ او هم جاسوس است و هم نفوذی!

در مباحث امنیتی، امنیت به دودسته نرم و سخت تقسیم می‌شود؛ امنیت سخت شامل امنیت جانی و مالی است و امنیت نرم اشاره به احساس امنیت و مباحثی همچون امید به آینده دارد البته کاربرد نامتعارف نفوذ می‌تواند به احساس ناامنی دامن بزند و امنیت ذهنی یا نرم را خدشه‌دار سازد، معدوم افضلی محصول یک شبکه جاسوسی نظامی وابسته به حزب توده بود که اخبار دست‌اول را به عامل بیگانه منتقل می‌کرد؛ اما علی‌رضا اکبری علاوه بر جاسوسی و فروش اسناد سری به دشمن؛ نقش سرپل فکری را نیز برای آن‌ها بازی کرده تا روی قوای تصمیم سازی اثر بگذارد!

انگلیسی‌ها هیچ‌گاه از اکبری نخواسته بودند تا در یک جلسه با مقامات ارشد یک بمب هدایت‌شونده را منفجر کرده و شهید روی دست مردم بگذارد، بلکه او را پرورش دادند تا چون موریانه در عمق استراتژیک فکری و ادراکی جامعه رسوخ کرده و به‌مرور از درون آن را متلاشی کند، ازاین‌رو اکبری حتی از تروریستی چون کلاهی و کشمیری که شهدایی گران‌قدر چون رجایی؛ باهنر و بهشتی را از انقلاب اسلامی گرفتند نیز بدخیم‌تر بوده است.

علی‌رضا اکبری چگونه فکر می‌کرد و چرا جاسوس شد؟/ گاندوی انگلیسی: سرمایه سیاسی لندن در تهران در حال سوختن است!

علی‌رضا اکبری چگونه فکر می‌کرد و چرا جاسوس شد؟/ گاندوی انگلیسی: سرمایه سیاسی لندن در تهران در حال سوختن است!

سوخت رفتن یک پروژه بزرگ جاسوسی در تهران

پس از اعدام علی‌رضا اکبری در تهران، یکی از همکاران او در لندن طی یک یادداشت بلند و بالا و سیاسی جلوه دادن ماجرا چند نکته قابل‌تأمل را بیان کرده است، محمدعلی شعبانی نوشته است که اعدام اکبری سرمایه سیاسی انگلیسی‌ها را خواهد سوزاند، این اعتراف ناخواسته نشان می‌دهد که لندن بیش از آنکه نگران از دست دادن یک‌مهره خود در تهران باشد؛ دلواپس از دست دادن انسجام فکری خود در داخل ایران است! ضجه‌های نخست‌وزیر انگلیس را باید در همین خط تفسیر و ارزیابی کرد.

ساعتی پس از اعدام جاسوس انگلیسی ریشی سوناک نوشت که از مرگ اکبری در ایران متحیر شده است، این سرگیجه شدید بی تردید ناشی از دلسوزی حقوق بشری لندن نیست، اکبری عقل منفصل غربی‌ها در ایران بود که حالا ازکارافتاده است. مروری بر یادداشت‌ها و اظهارنظرهای این جاسوس انگلیسی به‌خوبی نشان می‌دهد که چرا حذف این مهره برای طرف غربی سخت و ناگوار بوده است، زیرا پیش از او برخی دیگر از مهره‌های جاسوسی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و انقلابی شناسایی و دستگیرشده‌اند اما برای هیچ‌کدام انگلیس از ایران سفیر بیرون نبرده است، حتی وقتی معاون شرکلیف در بیابان‌های مرکز کشور در حال جاسوسی موشکی بازداشت شد. اکبری برای انگلیس حتی از یک‌مهره شبه دیپلماتیک نیز باارزش‌تر بوده است.

افرادی که اکبری را از نزدیک می‌شناسند اذعان دارند که این جاسوس انگلیسی از قدرت آنالیز بالا برخوردار بوده و اخبار را خیلی زود به تحلیل تبدیل می‌کرده است، البته این وضعیت برای او آثار روحی خاصی نیز به‌جا گذاشته بود؛ ازجمله کیش شخصیت و تبختر بالا که همین ضعف شخصیتی باعث شد تا سازمان‌های جاسوسی روی او سرمایه‌گذاری انجام دهند.

علی‌رضا اکبری چگونه فکر می‌کرد و چرا جاسوس شد؟/ گاندوی انگلیسی: سرمایه سیاسی لندن در تهران در حال سوختن است!

جاسوس انگلیسی چگونه فکر می‌کرد؟

مرور قوه فکری اکبری در شناختن شجره نفوذ و جاسوسی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اکبری با عنوان رئیس مرکز مطالعات راهبردی (تصمیم) پا به رسانه‌ها گذاشته و اغلب مطالب او در رسانه‌های اصلاح‌طلب منتشرشده و در دسترس عموم قرار دارد. او چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۲ در یک نشست تخصصی درباره سیاست خارجی به لزوم بازسازی دیپلماتیک در ایران پرداخته و می‌گوید:

از منظر سیاست خارجی طبیعتاً تحریم هدف نیست بلکه ابزاری در کشاکش سیاست خارجی است. اگرچه تحریم اقتصادی علیه ما اعمال می‌شود اما بیشتر تأثیرات اجتماعی و سیاسی آن بیشتر از تحریم‌های اقتصادی است. این‌که چقدر و تا چه اندازه می‌توان از خرد جمعی و امکانات کشور استفاده کرد تا در سیاست خارجی همه امکانات را برای رفع این تحریم‌ها بسیج کنیم به رویه دولت بازمی‌گردد. ما باید از مسیری که بر ما حاکم شده جلوگیری کنیم؛ یعنی این‌که از روند جلسه – قطعنامه – تحریم که تاکنون داشته‌ایم جلوگیری کنیم و این فرایند را با پشتوانه ملی تغییر دهیم. دستگاه دیپلماسی باید نگاهش به این باشد که باید یک‌ راه‌حل اساسی برای حل مشکلات امنیتی – حقوقی در نظر گرفته شود، چراکه غرب مسائل امنیتی را تبدیل به مسائل حقوقی کرده و تلاش دارد از آن‌ها علیه ما استفاده کند. ما باید محیط سیاست خارجی خود را بازسازی کنیم و یک تصمیم و یک دستورالعمل جدی در این زمینه اتخاذ کنیم. بعضی‌ها فهرستی در این رابطه در جیب‌دارند ولی هنوز چانه‌ای بر سر آن نزده‌اند، یعنی هنوز در فلسفه آن گیرکرده‌اند. ما باید مسیر تحریم‌ها را بر این اساس تغییر دهیم. [۱]

او مدتی بعد در مقاله‌ای با عنوان «مسئله بقا و هویت ژئوپولوتیکی ایران» نوشته است:

آنچه به ما مربوط می‌شود، تخطئه هویت ملی و هویت فرهنگی ما است. مشاهدات «سیکوئنسیک» و پیوسته و دامنه‌دار از اوضاع‌واحوال «هویتی – فرهنگی» ما، نشانه‌های خوبی را ارائه نمی‌دهد. رأی آماده کردن یک ملت برای پذیرفتن سرنوشت تیره خود کافی است که هویت و فرهنگ و اخلاق آن ملت را دست‌خوش تغییر ژنتیک کرد. [۲]

در حالی تز «تغییر ژنتیکی» در سیاست‌گذاری از سوی این جاسوس انگلیسی مطرح‌شده است که او آن روزها سعی می‌کرد با گرفتن مواضع معقولی گرفته و در لابه‌لای تحلیل‌های خود نفوذ را میان جملات رنگ و لعاب‌دار جای دهد. جملاتی که اکبری آن روزها بر زبان خود جاری می‌کرد مه به مو شبیه به تز تغییر سیاست خارجه ایران بود که آن روزها از نادر انتصار آمریکا به وزارت خارجه ظریف دیکته می‌کرد!

علی‌رضا اکبری چگونه فکر می‌کرد و چرا جاسوس شد؟/ گاندوی انگلیسی: سرمایه سیاسی لندن در تهران در حال سوختن است!

هم‌زمان با داغ شدن موضوع FATA در ایران بازهم اکبری به صحنه آمده و برای تصمیم سازی در نظام راهبردی کشور تئوری سازی می‌کند؛ او در این یادداشت بار دیگر به تغییر ژنتیک ایران اشاره‌کرده و می‌نویسد[۳]:

مراجع تصمیم گیر ایران نیز در وضعیت رایزنی برای چگونگی تعامل با «تمامی دستورالعمل‌های FATF» هستند. هرچند که لوایح چهارگانه، همه مطالبات FATF از ما نیست، اما اگر لایحه CFT یا countering financing terrorism (مبارزه با حمایت مالی از تروریسم) به اجرا گذاشته شود، آنگاه هنوز اجرای کامل پروتکل «برنامه اقدام» و خواسته‌های ویژه FATF، موضوع اجلاس فوریه گذشته، باید تعیین تکلیف شود. تا اجرای کامل همه آن موارد، ایران به وضعیت عادی بازنمی‌گردد. این خلاصه تصمیم شورای عمومی کارگروه ویژه مالی FATF در اجلاس اخیر است. چهار ماه بعد، در اجلاس فوریه آینده، نهاد کنترل مالی تصمیم خواهد گرفت که ایران را از کدام سو، از تعلیق خارج کند؟ آیا می‌توان ایران را از «در» وضعیت عادی خارج کرد؟ یا از «در» وضعیت اقدامات تقابلی (یا تنبیهی)؟ رمز عبور ایران از دروازه «کشورهای عادی»، اجرای کامل توافقنامه «برنامه اقدام» و نیز تأمین فهرست خواسته‌های ویژه است. «برنامه اقدام»، درواقع الگوی مطالبات FATF از هر کشور و تعهدات خاص هر کشور است. ما هنوز اقدامات بیشتری را باید تا اجرای کامل «برنامه اقدام»، به انجام برسانیم!

علی‌رضا اکبری چگونه فکر می‌کرد و چرا جاسوس شد؟/ گاندوی انگلیسی: سرمایه سیاسی لندن در تهران در حال سوختن است!

این ادعا در حالی از سوی این جاسوس انگلیسی مطرح‌شده بود که درصورتی‌که به دو کنوانسیون پالرمو و CFT ملحق می‌شدیم، اولاً هیچ تضمینی نبود که FATF وضعیت ما را عادی کند، ثانیاً تحریم‌های آمریکا به داخل مرزهای ما کشیده می‌شد، ثالثاً بهانه جدید برای گشایش پرونده‌های حقوقی علیه کشورمان در مجامع بین‌المللی ایجاد می‌شد؛ چراکه هر اقدامی برای دور زدن تحریم می‌توانست تبدیل به پرونده‌ای تحت عنوان پول‌شویی و نقض کنوانسیون پالرمو شود.

اکبری درباره جنگ سوریه نیز نظرات جالب‌توجهی داشته که روی سوگیری برخی مقامات سیاسی وقت اثرگذار بوده است! او دراین‌باره نوشته است:

مسئله اینست؛ کدام استراتژی؟ حفظ ساختار نیم‌بند حاکمیتی سوریه و تمرکز بر حذف عوامل و ریشه‌های تروریسم و بعد، سامان دادن به وضعیت سیاست و حکومت در سوریه یا تمرکز بر حذف همین ساختار حکومتی نیم‌بند و از دست دادن امکان سامان محیط عملیاتی و مآلا توسعه کمی و کیفی تروریسم بی‌هویت و لازمان و لامکان؟ آنچه امروز بشار اسد آن را توصیه کرد؟ یا آنچه باراک اوباما تجویز می‌کند؟ [۴]

او درباره موازنه امنیتی کشور نیز در نقش یک همیشه منتقد هوشمند ظاهرشده و نوشته است:

آنچه ما تاکنون توانسته‌ایم نا موازنه ها را با بهره از این عنصر، به موازنه و روندهای ضد امنیتی را به فرایند امنیتی یا چالش‌ها را به زایش فرصت تبدیل کرده یا هدایت کنیم. مشکل ما متأسفانه نداشتن اعمال اراده لازم و کافی برای تکامل آن عنصر یا تکمیل این روند با بخش ضروری و بلافصل آن است: یعنی، Co-active power. تکامل زنجیره قدرت تعامل گسترده منطقه‌ای و حتی بین‌المللی، از طریق بسط حوزه اقتدار_ Co-active power _ ضمن حفظ و مدیریت مدبرانه عنصر _ Contra active power _ بلاشک، ضرورت امنیتی ملی جمهوری اسلامی ایران است. این نسخه می‌تواند بخش اعظم آسیب‌ها را به نقطه قوت ما در تعاملات منطقه‌ای و فراتر از آن مبدل کند. در آن صورت، لزومی ندارد ما برای اثبات حسن نیت خود و قرار گرفتن در چرخه بازی منطقه‌ای و گریز از موضع متهم تنش‌زا مجبور به ترک موضع نفوذ و اثرگذاری خویش و اضمحلال عنصر ضروری و موازنه ساز قدرت تقابل سازی» یا contra active power باشیم. [۵]

علی‌رضا اکبری چگونه فکر می‌کرد و چرا جاسوس شد؟/ گاندوی انگلیسی: سرمایه سیاسی لندن در تهران در حال سوختن است!

معدوم اکبری در یادداشتی تیر آخر را درباره ارتباط ایران با آمریکا شلیک کرده و نوشته است:

تا زمانی که وضعیت «نامناسبات» فی‌مابین ایران و امریکا، در نقطه کنونی، (یعنی نقطه تعادل میان تضاد و توافق) قرار داشته باشد، موقعیت دولت روحانی نیز مستحکم است. اگر وضعیت یادشده به سمت "تضاد یا توافق" حرکت کند، آنگاه احتمال ضرورت جایگزینی دولت، با خصوصیاتی متفاوت از دولت روحانی، به‌شدت افزایش خواهد یافت و این جابه‌جایی، ضرورت جدی خواهد یافت. هم‌اینک اما نوعی آرامش و سکون تأمل‌برانگیز، بر این وضعیت، حاکم است. بین سه تا شش هفته تا محدوده زمانی تعیین‌کننده دولت دوازدهم، باقی‌مانده است. تحولات این مدت، به‌شدت حائز اهمیت خواهد بود.

اکبری در یکی از یادداشت‌های قابل‌توجه خود دلایلی را برای انتخاب دوباره حسن روحانی آورده و می‌نویسد:

باور دارم که "علت موجبه ریاست جمهوری آقای روحانی، علت مبقیه آن، نیز خواهد بود ". از مهم‌ترین زمینه‌ها و علل انتخاب شدن روحانی در سال ۹۲، ضرورت‌های سیاست خارجی و فیصله دادن به یک تعارض شدید و سرد ده‌ساله بود. همان امری که به "برجام " منتهی شد. هنوز همان زمینه‌ها، علل و ضرورت‌ها باقی است. نه‌فقط اجرای برجام، بلکه "مدیریت نامناسبات " فی‌مابین ایران و امریکا، جوهر آن ضرورت است که کماکان تداوم دارد.

معدوم نیما زم مدیر کانال تروریستی آمد نیوز دریکی از گفتگوهای خود با یک تلویزیون ضدانقلاب گفته بود که در سال ۹۶ اجماعی بزرگ میان نیروهای مختلف شکل گرفت تا بار دیگر حسن روحانی در انتخابات پیروز شود؛ ازجمله آنکه آمدن روحانی نقطه‌جوش نظام را بالابرده و یک گام به تسلیم شدن نزدیک می‌شد!

علی‌رضا اکبری چگونه فکر می‌کرد و چرا جاسوس شد؟/ گاندوی انگلیسی: سرمایه سیاسی لندن در تهران در حال سوختن است!

مروری تحلیل‌های مختلف منتشرشده نشان می‌دهد، علی‌رضا اکبری نشان می‌دهد که او علاوه بر اجرای یک طرح جاسوسی در داخل، فراتر از یک مزدور عمل کرده است. این جاسوس چندجانبه بخشی از پروژه نفوذ در ساختار کلان تصمیم سازی نیز بوده است، هرچند که اکبری از سال ۸۲ به آن‌سو در رصد دستگاه‌های امنیتی قرار داشته و از سال ۱۳۹۲ ارتباطش به‌صورت کامل با مراکز تصمیم‌ساز نظام قطع‌شده است؛ اما مرور رفتار او به‌عنوان یک کیس دوقطبی (جاسوسی -نفوذی) از اهمیت بالایی برخوردار است.

اکبری در مدت‌زمان فعالیت آن‌چنان در نقش خود فرورفته بود که حتی بسیاری از همکاران نزدیک به او به ذهنشان نیز خطور نکرده است که او یک بمب ساعتی در کنارشان است او مانند یک گاندو در زیرآب کمین کرده و به رصد سوژه‌های مختلف می‌پرداخته است و با طرح دوستی و ایجاد ارتباط اجتماعی روی کیس‌های مختلف اثر گذاشته است. مردی که لباس‌های شیک می‌پوشید، زندگی لاکچری داشت و به دلیل رفتارهای خصلتی یک شبه تبدیل به یک جاسوس شد.

پس از اعدام مرد هزار چهره، همچنان این سوال باید پاسخ داده شود که لانه گاندوها در سفارت انگلیس در تهران که سناریو سکته اکبری و خروج او از کشور را طراحی کرده بود، این روزها چه وضعیتی دارد؟ اخبار حکایت از آن دارد که ایستادن تمام قد پشت یک جاسوس سوخته بخشی از پروژه عبور اروپایی‌ها از برجام است، این روزها هم جنازه یکی از تئورسین‌های برجامیزه کردن کشور وهم آخرین پیش‌نویس احیای آن روی دست لندن مانده است.


[۱] http://irdiplomacy.ir/fa/news/۱۹۷۳۹۷۱

[۲] http://irdiplomacy.ir/fa/news/۱۹۱۷۱۷۹

[۳] https://www.irna.ir/news/۸۳۰۷۲۷۹۴/FATF

[۴] https://akharinkhabar.ir/analysis/۲۲۸۱۰۲۷

[۵] http://irdiplomacy.ir/fa/news/۱۹۶۳۷۰۶

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 82
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    اگه دقت کنید بیشتر عمر جمهوری اسلامی دولتش اصلاح طلبان سر کار بوده اند بدون حتی تغییری در زندگی مردم در زمان برجام هم تغییری به اون صورت نداشتیم بانک های خارجی کوچکترین همکاری با ایران نمی کردن از این فرقه باطله تنها چیزی که به یادگار ماند اختلاس و جاسوس در آمد
    • ناشناس IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      11 57
      دردولت‌حامی‌شما‌ایران‌باداشتن‌ذخایر‌ کاز‌ونفت‌مردم‌ازسرما‌اذیت‌نی‌شوند‌‌ افرین‌به‌دولت‌ناکارامد‌شما‌که‌حتی‌ازفراهم‌‌ کردن‌گرما‌برای‌مردم‌کشور‌عاجز‌است‌ تورم‌وگرانی‌هم‌دراین‌دولت‌رکورد‌زد
    • تهرانی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      34 2
      پاراگراف آخر خیلی عالی بود لذا باید منتظر واکنش برجامیون به اعدام گاندو اکبری باشیم
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      12 11
      حالا اصولگراها که بودن خیلی تغییر داشتیم ؟
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      11 2
      ایران‌باداشتن‌ذخایر‌ کاز‌ونفت‌مردم‌ازسرما‌اذیت‌نی‌شوند‌‌ افرین‌به‌دولت‌ناکارامد‌شما‌/// حرف رایگان نزن. مردم ایران به اندازه چین 1 میلیارد و 500 میلیونی گاز مصرف می کنن و توی تهرون تو خونه بجای ژاکت رکابی می پوشن.
    • در پاسخ ناشناس ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷ IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      1 0
      عملکرد شهردار زن کش شما اصلاح طلبها در تعطیلی تهران به خاطر برف 10 سانتی رو یادمون نرفته. اگه دولت تزویر و کلید در دوره 8 سالش اندازه سال آخر احمدی نژاد مخزن گازی در مناطق دوردست ایجاد کرده بود الان وضعمون این نبود
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    29 6
    احمدی نژاد دلار چند تومن به روحانی تحویل داد؟ روحانی چیزی از اقتصاد نمی دانست یه تیم جمع کرده بود تهش شد دلار جهانگیری با اون همه رانت و اختلاسی که بار آورد در رییسی هم آوار تحویل گرفت بدون یه قرون پول تو خزانه انتظار دارند رییسی معجزه کنه براشون
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      4 4
      وقتی دموکراسی برقرار نباشه
  • علوی IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    22 1
    برادر عزیز نویسنده! چرا توجیه ؟!! شهید فخری زاده سال ۱۳۹۹ به شهادت رسیدند. این شیطان در اظهاراتش اعتراف به لو دادن هویت شهید فخری زاده داره - توجیه با عبارت عدم حضور در مراکز تصمیم ساز نظام با وجود کسوت مشاوره و دسترسی به اخبار و اطلاعات فوق سری که در اختیار کمتر کسی هست و اینکه با وجود پرونده جاسوسی سال ۸۷ بازگشت دهه نود بعد از چند سال و توجیه چند جانبه بودن اما مدیران حامی وی بعنوان معاونین شرکای جرم قدر متیقن باید محاکمه بشوند نه اینکه شاغل باشند...حالا بهتر میشه فهمید قصه نفتکش خصوصی و حرکت آزادانه در آبهای بین المللی ..
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    22 3
    اکبری یکی از جاسوس های فعال در دولت فبل بود
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    24 3
    هنوز هم با خودتون تعارف دارید؟ نمیخواهید به بلایی که دولت بنفش بر سر کشور و ملت و انقلاب و دانشمندان و اقتصاد و فرهنگ و خانواده و صنایع و باورهای مردم و امنیت کشور آورد اعتراف کنید؟ ولی خداوند با احدی تعارف نداشته و نخواهد داشت.
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    12 3
    ظ و ر و دار و دسته ی اون شیاطین ملعون هم کم از این جاسوس نجس ندارند. میدونم نمیشه منتشر بشه ولی از طرفی هم میدونم با این نظر قلبا موافقید.
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    17 1
    ح ف به قول حس عباسی جاسوسه ولی فعلا فعاله و دستگیر نشده و بعد از فرار و خارج کردن اموال مردم متوجه خواهید شد. خاوری هم خارج شد و کسی پیگیری نکرد
  • IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    4 12
    جوری مطرح شد جاسوس که انگار ۴۰ سال مورد تایید اطلاعات نبوده
  • IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    5 12
    جوری با مسایل مواجه میشوید انگار ۴۰ سال خواب بودید و الان که منافع در خطره متوجه شدید فلانی تکخوری کرده و وصله جاسوس میزنید.
  • IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    4 5
    رویه کلی اینه که تلفن و تردد و ارتباطات افراد ساده هم شنود و نظارت میشود چه برسه به این افراد که به قول شما ۴۰ سال نفوذ داشته و اطلاعات داشته و مسخره است که بگین بی اطلاع بودید
  • رئیسی IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    14 26
    از سید چه خبر بالاخره با دستورات فوری و انقلابی مساله خودرو و مسکن ایران را حل کرد یا نه منتظر امداد های اللهی ست
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      4 5
      منتظر ارباب حلقه غرب پرستان وصاحب تو هستیم
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      3 1
      هنوز خیلیا هستند که فارسی تایپ می کنن ولی لهجه انگلیسی دارن پس زحمتهای شما چی میشه به قول ژنرال زنگنه از همون پولها
  • IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    6 8
    گیر اوردین ملت را با این جاسوس که ۴۰ سال خدمتگذار مملکت بود
  • IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    2 3
    به نظرم با عنوان جاسوس بودن و اعدام قصد بر این بود دشمن از اطلاعاتی اشتباه که داده مطمین شود درسته و با تغییر شکل و کاشت مو و پول رفته باشه خارج یا داخل . چون بعیده ۴۰ سال کسی نفهمد و عوامل اطرافش هم کسی دستگیر نشود. در این راه ترور و شهادت و لو دادن چند دانشمند که موی دماغ برخی مثل انگلیس و عواملش هستند اهمیت ندارد و منجر به اعتماد دشمن به عواملش میشود.
  • IR ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 4
    نمیشه باور کرد جاسوس واقعی بود و پس از ۴۰ سال مشخص شده ولی میشود باور کرد نفوذی در دشمن بوده و اطلاعات غلط میداده و معرفی چند نفر برای ترور هم نوعی انتقامگیری یا روشی برای جلب اعتماد بوده.
  • CA ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    16 1
    اینهمه اصلاحطلب رو دور و بر خودش میدید که طوری رفتار میکنن که گویی کشور ارث پدرشونه و به خودش میگفت کی به کیه. انگلیس از خودمونه
  • IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    10 1
    ح ر فقه اسلامی رو تو انگلیس گذرانده. بک سوال یه نفر بخاد زبون فارسی یاد بگیره باید بره مثلن آمریکا یا ژاپن؟ یا بره جایی که مهد زبان فارسی هست که ایرانه؟ الان مهد فقه اسلام به نظرتون انگلیسه؟ انگلیس چند تا علامه داره؟ میشه نام ببرید؟
  • SE ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    10 1
    خاک بر سر سیاست ندان هایی که این جاسوس دست پرورده انگل استان آبشخور فکری شان بوده است
  • SE ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    36 1
    اکبری جاسوس مرد و رفت اما کسانی که بک جاسوس قطعی و مسلم و محکوم شده و به قید وثیقه و تعهد آزاد شده را به عمد یا از روی اهمال وی را در میان خود پذیرفته اند و با او حشر و نشر داشته و القاء ات وی را در تصمیمات خود دخالت میداده اند تکلیف این جرم و خطای بزرگشان چه می شود؟ چه وقت محاکمه خواهند شد و از مصدر امور و ادامه دخالت در اداره کشور منع میشوند تا درس عبرتی باشد برای سایر مسئولین؟
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    19 1
    یادم جمله به یاد ماندنی و ماندگار سریال مختار در اخرین قسمت افتادم که میگفت: امروز می خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است. تزویر با لباس دیانت و تقوی به میدان می آید. تزویر سکه ای است دورو، که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است. عوام خدایش را می بینند و اهل معرفت ابلیسش. و چه خون دلها خورد علی از دست این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.پناه میبریم به خدا از شر این فتنه
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    3 2
    بیش از اینکه برای انگلستان کثیف ضرر ده باشد برای مایی ضرر داشت که هم اطلاعاتمان لو رفته هم هزینه داده ایم هم نفری که می‌توانست به میهن خدمت کند از بین رفت... در جریان های جاسوسی همیشه طرف میهنی بیشترین ضرر را می‌دهد. هرچند مشرق تلاش کند این حقیقت را باژگونه جلوه دهد
  • US ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    9 1
    اکنون می فهمیم چرا ع ش مانند ظریف و روحانی اینقدر اصرار داشت که ایران FATF را امضا کند.
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 6
    فقط یکمشت مغلطه و دروغ سرهم کرده
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      2 0
      خاتمی
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    12 0
    این افکار که به معدوم اکبری نسبت داده اید که ناآشنا و جدید نیست همه اصلاح طلبان همین افکار و صحبتها را دارند
  • علی IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 1
    باید دست مریزاد گفت به سربازان گمنام امام زمان (ع) از شناسایی و دستگیری این جاسوس بسیار خطر ناک
  • مصطفی IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 0
    در نظام اسلامی ایران که همه بر وحدت کلمه اتفاق دارند
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    7 3
    این نظام واین مملکت رو فقط امام زمان ( ع ) نگه میداره
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    8 1
    خداوند در دنیا واخرت حسن و ظریف و هم پیاله های این تفاله های انگلیسی را لعنت کند
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    7 2
    فکر نمی کنید مدرک دکتری حسن از آکسفورد را نیز، همین شخص برایش دریافت کرده!؟.
    • احسان IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
      0 0
      اکسفورد؟؟😅
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    3 2
    بعضی ها این قدر کر هستند که باز هم نفهمیدند اینها انگلیس سوارشان هم بشود همین که فکر می کنند انگلیس کمی جو و کاه به انها خواهد داد باز هم حالیشان نمیشود .
  • کریمی IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 2
    اگر واقعا وزیر دفاع بوده چرا انکار و ماست مالی میکنن ؟!
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    3 1
    چقدر رهبری از نفوذ گفتند..
  • م ح IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 1
    چقدر رهبری از نفوذ گفتند... میشه خیانتشون را دید ولی نمیشه اثبات کرد.سوراخ را هم با شعارهای مردم فریب پیدا کردند زود ملت وگول می زنند...یکیش همین حجاب وآزادی وبهبود اقتصاد با رابطه با آمریکا وووکلی اراجیف دیگه که خودشون هم باور کردند کلی هم استاد اثبات اراجیف دارند.... جوری گارد میگیرند انگار کل سیستم های جاسوسی دنیا پشتشون هستند. واقعا مبارزه با این افراد سخت وطاقت فرساست....
  • م ح IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 2
    چقدر رهبری از نفوذ گفتند... میشه خیانتشون را دید ولی نمیشه اثبات کرد.سوراخ را هم با شعارهای مردم فریب پیدا کردند زود ملت وگول می زنند...یکیش همین حجاب وآزادی وبهبود اقتصاد با رابطه با آمریکا وووکلی اراجیف دیگه که خودشون هم باور کردند کلی هم استاد اثبات اراجیف دارند....
  • م ح IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 4
    چقدر رهبری از نفوذ گفتند... میشه خیانتشون را دید
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 4
    دشمنان برجام همگی جاسوس و محکوم به اعدام هستند.
  • علی افصحی IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    5 4
    امام خامنه‌ای بارها اشرافی گری و جلوه کردن چرب و شیرین دنیا را خطری بزگ عنوان کرده و می کنند در دعای امام زمان می خوانیم وطهر بطوننا من الحرام و الشبهه خدایا شکم های ما را از لقمه حرام و مجهول منشأ و از ناکجا آباد آمده پاک ساز. جاسوس اکبر و ذهن منفصل غرب وحشی به ویژه انگلیس خبیث از دهه هشتاد به ویژه پس از بازگشت در دولت روحانی جهانگیری به بعد در قامت به ظاهر تحلیل گر ظاهر می شود در واقع این جاسوس سرپل نه تنها سخن بلکه مکتوبات سازمان ها ی جاسوسی می گردد که در آشپزخانه های خود پخت و پز می کردند. اکبری بی سواد بود اما چون زندگی فرعونی و قارونی را انتخاب می کند تبدیل به زبانی برای شنیدن صدای سازمان های جاسوسی در مراکز تصمیم سازی می شود نوشته ها و گفته های اکبری معدوم نه با غربی ها و نه با اصلاح طلبان اصلا مو نمی زند بلکه یک آهنگ داشته و همه ،یک چیز را تکرار می کنند«تغییر ڑنتیک و هویتی و فرهنگی ملت و مناسبات خارجی است چیزی که سریع القلم ، تاجیک ، جلائی پور، عباس عبدی، علوی تبار، و...همواره بر آن تاکید کرده و می کنند. در ادامه دعای امام زمان به دو چیز تاکید می شود «و اکفف ایدینا من الظلم و السرقه خدایا دستان ما را از ظلم و سرقت باز دار»!یعنی اگر شکم را از لقمه حرام و شبهه ناک باز نداریم ناچارا دست به ظلم و سرقت می زنیم. ظلم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز با سرقت داده های اساسی کشور و در اختیار قرار دادن آن ها به دشمن! و سپس انتقال راهبردهای متناسب با منافع غرب وحشی به نهادهای تصمیم ساز است که اکبری در این مسیر مهره ای جدی می شود. اما این که غرب وحشی سرگشته از ماجرای اعدام این جرثومه فساد است دلیل کاملا روشن دارد تحت ضربه بودن شبکه اکبری معدوم و نیز آثار داده های فریبی است که اکبری پس از دستگیری بی سر وصدا طی سال ها به غرب وحشی تزریق کرده بود! اکبری نه اولین و نه آخرین ظالمان و سارقان بوده و باید توجه داشت که « و لایزالون یقاتلونگم حتی یردوکم عن دینکم ان استطاعوا بقره آیه دویست و هفده دشمنی دشمن پیوسته و دائمی است تابلکه شما را از انقلاب باز گردانند»چون چنین است به فرموده امام خامنه‌ای نباید از دشمن غافل و آسوده خیال شد. سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • علوی IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    3 2
    برادرمان جناب افصحی آخر سخن بیان داشتند سلامتی حضرت آقا صلوات لذا جمعی : اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم و اهلک اعدائهم اجمعین
  • رضا IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    5 0
    بیشترین ضربه را از خودی ها خورده ایم خدا لعنت کند دشمنان داخلی که گول این زرق و برق غرب را می خورند وحاضر هستند تا اطلاعات مهم کشور را به دشمن بدهند
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    3 0
    لعنت خدا برروح پلیدش!
  • ناشناس م IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 0
    خودتون متوجه این تحلیل هستید ؟ یعنی اینقدر حوزه تسلط وزارت اطلاعات در بدنه دولت بشدت ضعیف هست.
  • نن IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 1
    ببخشید وقتی عضو شورای شهر از قوانین مطلع نیست چطور میخواهد برای تصمیمات یک کشور درست عمل کند
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    3 0
    مطالبه مردم ایران بازخواست روحانی و دارو دستشه
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 3
    علیرضا اکبری هی چ جور فکر نمی‌کرد مثل خیلی از شماها فکر میکرد حفظ نظام از اوجب واجباته اینگونه فکر کردن عاقبتی جز سرنوشت اکبری نداره
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    2 0
    سرشت همه انسانها درخلقت یکی است .ازلجن .وروح خدا .ازبهترین وبدترین .ومیتواند از فرشته برتر .وازحیوان پستتر شود دعای قدیمیها .عاقبت بخیری است وگرنه عابد هفتادساله هم درمعرض خطر است
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 1
    شما چون داستان دردام افتادن وهمکاری اورانمیدانید گمان میکنید یک شبه جاسوس شده .زمینههای بسیار میخواهد.شما خواب تشریف داشتید
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    2 0
    حالا می فهم چرا افسادطلبان بزرگترین سرمایه دشمنان این مرز وبوم هستند خدایا چنان کن سرانجام کار که تو خشنود باشی ما رستگار
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 1
    بیشتر از اطلاع یافتن از وجود کسانی مثل اکبری توجیهات مثل شما که همیشه سعی در ماله کشی دارید ادم رو عذاب میده.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 1
    اتفاقا اصلا هوشمندانه هم تحلیل نمی کرده
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    2 0
    اتفاقا اصلا هوشمندانه هم تحلیل نمی کرده. خیلی تابلو چندتا جمله اصلی که بهش گفتند رو به چندتا پاراگراف تبدیل میکرده :))) به طوری که اون جملات اضافی در پاراگراف، وصل کننده اون جمله های اصلی دستوری از انگلیس به هم باشه. خیلی تابلو انجام میداده :))) خلاصه حرف اینا عملا اینه: «اگه غرب به ما بدی ای میکنه تقصیر ایرانه» :))) اما باید این جمله خنده‌دار و غیرمنطقی رو با چندتا پاراگراف بگن :)))) فکر می کنند ضایعیش رو از بین میبره :)))) احمق ها. عبارت اصلی دوم و سومشون هم اینه که: «اگه هم غرب بده، ما باید یکم وا بدیم تا راحت زندگی کنیم» «غرب بد اما منصف است و اهل زیاده روی و تجاوز از خواسته هاش و دشمن ایران و راحت زندگی کردن ایرانی ها نیست» :)))) حالا همینو به چند واراگراف میرسونند تا این عبارات خنده‌دار و احمقانه تووش گم بشه :)) با ظرافت بسیار احمقانه و ناشیانه :)))) مثل همین جاسوس
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 0
    حرف اینا عملا اینه: «اگه غرب به ما بدی ای میکنه تقصیر ایرانه» :))) اما باید این جمله خنده‌دار و غیرمنطقی رو با چندتا پاراگراف بگن :)))) فکر می کنند ضایعیش رو از بین میبره :)))) احمق ها. عبارت اصلی دوم و سومشون هم اینه که: «اگه هم غرب بده، ما باید یکم وا بدیم تا راحت زندگی کنیم» «غرب بد اما منصف است و اهل زیاده روی و تجاوز از خواسته هاش و دشمن ایران و راحت زندگی کردن ایرانی ها نیست» :))))
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 0
    خلاصه حرف اینا عملا اینه: «اگه غرب به ما بدی ای میکنه تقصیر ایرانه» :))) اما باید این جمله خنده‌دار و غیرمنطقی رو با چندتا پاراگراف بگن :)))) فکر می کنند ضایعیش رو از بین میبره :)))) احمق ها.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 0
    خیلی تابلو چندتا جمله اصلی که بهش گفتند رو به چندتا پاراگراف تبدیل میکرده :))) به طوری که اون جملات اضافی در پاراگراف، وصل کننده اون جمله های اصلی دستوری از انگلیس به هم باشه. خیلی تابلو انجام میداده :)))
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 0
    اتفاقا اصلا هوشمندانه هم تحلیل نمی کرده. خیلی تابلو چندتا جمله اصلی که بهش گفتند رو به چندتا پاراگراف تبدیل میکرده :))) به طوری که اون جملات اضافی در پاراگراف، وصل کننده اون جمله های اصلی دستوری از انگلیس به هم باشه. خیلی تابلو انجام میداده :)))
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 0
    اتفاقا اصلا هوشمندانه هم تحلیل نمی کرده. خیلی تابلو چندتا جمله اصلی که بهش گفتند رو به چندتا پاراگراف تبدیل میکرده :)))
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    2 0
    وقتی حضرت امام‌خمینی در وصیت‌نامه خودشون گفتند نگذارید انقلاب به دست نامحرمان بیفتد یعنی همین افراد بی،ریشه
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 0
    اصلا با غرب نباید در حالت عادی شون توافق کرد با اون سابقه های فاجعه شون، چه برسه در دوران احتضار و سقوطشون. حتی اگه التماس کنند
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    2 0
    بگردید بقیه ی گاندوها رابیابید من چندتایی اسم میگم بین خودمون بمونه، محمدخاتمی،حس فری ، اس جه ، اک ناط ،ع و خلاصه تمام مدیران مملکت که بستگان یاخودشان دراروپا باآمریکا تابعیت مضاعف گرفتند
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 0
    در واقع اعتماد به هرکسی که حتی از نزدیکی مرزهای انگلبس عبور کرده خطاست، چه رسد به مقیمان و مسافران و تحصیلکردگان آن دیار نیرنگ و خبیث پرور، از صادق خ بگیر تا ح فری .
  • Karim IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 0
    تصویب قانونی در مجلس ونظام در مورد جزای اعدام برای فرد نفوذی وجاسوس تاثیر مطلوبی بر کاهش نفوذیها خواهد داشت.به هیچ عنوان نباید جاسوس ونفوذی را ازاد کرد حتی با پول کلان ومعاوضه.مگر قابل ارزش بالا برای کشور.
  • Karim IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    2 0
    تصویب قانونی در مجلس ونظام در مورد جزای اعدام برای فرد نفوذی وجاسوس تاثیر مطلوبی بر کاهش نفوذیها خواهد داشت.به هیچ عنوان نباید جاسوس ونفوذی را ازاد کرد حتی با پول کلان ومعاوضه.مگر قابل ارزش بالا برای کشور.
  • علی IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 1
    کی گفته از کشمیری خطرناک تر بوده؟؟؟
  • حسین IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 2
    این متن چیزی نمی توان متوجه شد جز اینکه این بنده خدا بخاطر نوع بینش و طرز تفکرش اعدام شده چون معتقد بود باید با جهان ارتباط برقرار کرد عجب دلیل قانع کننده ای
  • حسین IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 0
    خواهان اعدام جاسوس منافقانی که تا رده های بالای مدیریتی نفوذ کرده همچون فرزند ملعون میر....نیز هستیم نظام باید اقتدار داشته باشد
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 0
    این کارها تسویه حساب داخلی بین موسادیها وفراماسونها ومنافقین هست
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 0
    سلام چهل سال هست کارگرهای شهرداری اصفهان دارند به اصطلاح به فضای سبز رسیدگی میکنند وبه اصطلاح لقمه حلال می خورند درحالیکه دراین چهل سال نتیجه عملشان همه فساد وتغریب واستهلاک بوده است ببینید اینها حتا بلذ نیستند کی وجگونه به فضای سبز گود لازمرا به دهند ازان بدتر گود ساختن پراز خرده ششه که هرجا پخش کنند میدانید چه خسارتهای به بار میاورد وغیرت وعقب تفکبک سیسهرا ندارند ابنجوری موسادیها با دست خودمان خودمانرا نابود میکنند
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 0
    به نظر من این عوض کردن کسایی که واقعا آدمهای مشکوک و بی اراده و پشت پرده بی دین هستند را باید آقای رئیسی جدی بگیرن
  • ناشناس IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    2 1
    تا اکبری ها در این نظام با عناوین مختلف وجود داشته باشند که هستند کم هم نیستند حال روز این مملکت بدتر از این خواهد بود.
  • صبور IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    1 0
    خدایا کمک کن چرا کشورم دچار اینهمه دزد و اختلاسگر شده اون خاوری و این اکبری. ما تا کی زیر خط فقر زندگی کنیم. یکروز اه ما گریبان گیر مفسدهذ بشه انشالله.
  • FR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    1 0
    ان چیز که همگی تعجب میکنیم ، عدم برخورد دولت رئیسی با این همه جاسوس و نفوذی که اکثرا کدخدا پرست و نوکر چند کشور غربی هستند که ۷۵ درصد عمر انقلاب را در دست داشتند و ما را به اسم مصلحت خواب کردند تا بیشتر هم به ایران و هم به اسلام ضربه زنند ! و خیلی نفوذی و بهائی در میان انها میبینیم 😭😡😓
  • FR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    1 0
    بدون شک دست نفوذیهای بهایی انگلیسی در جای جای مراکز تصمیم گیری در حال کار است !
  • محمد IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    1 0
    ذلت‌بار تر و بدتر از وطن فروشی و نوکری اجانب چی میتونه باشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس