کد خبر 1455173
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
تداوم نفت‌دزدی آمریکا در سوریه

پس از گزارش‌های مکرر منابع سوری درباره قاچاق نفت و گندم این کشور توسط آمریکا، منابع رسمی سوریه از سرقت محموله‌ نفتی جدید از این کشور به عراق خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع محلی سوریه، امروز (شنبه)، خبر دادند که آمریکا محموله‌ای جدید از نفت سرقتی این کشور را امروز به عراق ارسال کرده است.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منابع محلی این کشور در منطقه «الیعربیه» واقع در مرز عراق-سوریه، نظامیان آمریکا با همکاری شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (اس‌دی‌اف)، امروز، یک کاروان متشکل از ۵۳ تانکر حامل نفت سرقتی سوریه را در چند مرحله از گذرگاه غیرقانونی «المحمودیه» به پایگاه‌های خود در خاک عراق ارسال کرده‌اند.

این سرقت، امروز، در حالی صورت گرفته است که آمریکا در چهارم ماه جاری میلادی (ده روز پیش) هم ۶۰ تانکر و کامیون حامل نفت و گندم سرقتی از سوریه را به پایگاه‌های خود در شمال عراق قاچاق کردند.

سرقت نفت سوریه در حالی صورت می‌گیرد که وزارت نفت این کشور پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نیروهای آمریکا و مزدوران آن‌ها حدود ۶۶ هزار بشکل در روز از مناطق اشغالی در شرق سوریه سرقت می‌کنند.

نظامیان آمریکایی پس از قاچاق سوخت از سوریه به عراق، نفت این کشور را در بازار سیاه منطقه کردستان عراق به‌ فروش می‌رسانند و بخشی از آن را برای مصارف خود به پایگاه‌هایشان منتقل می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس