کد خبر 1455074
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۰
فنگون

شرکت فنگون یا همان فنگوانگ چینی، حاصل سرمایه‌گذاری مشترک دانگ فنگ و سوکُن به حساب می‌آید که تولیدکننده خودروهای شاسی‌بلند، MPV و کراس اوور بنزینی و همین‌طور خودروهای برقی است.

به گزارش مشرق، فنگون به تازگی در نمایشگاه اتومبیل هایکو، از یک شاسی‌بلند جدیدی به نام Landian E۵ رونمایی کرده که در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ به طور رسمی معرفی خواهد شد.

این خودرو در دسته شاسی‌بلندهای سایز متوسط قرار می‌گیرد که دارای ۴۷۶۰ میلی‌متر طول، ۱۸۶۵ میلی‌متر عرض و ۱۷۱۰ میلی‌متر ارتفاع بوده و دو محور چرخ‌های آن حدود ۱.۷۸ متر از یکدیگر فاصله دارند. لاندیان ای۵ روی رینگ‌های ۱۹ اینچی سوار است.

رونمایی از خودرو شاسی‌بلند فنگون +عکس

نمای مقابل خودرو شامل یک جلوپنجره بزرگ با عناصر ماتریسی می‌شود که از دو طرف به چراغ‌های جلو متصل شده است. لوگوی فنگون به صورت حرف لاتین E در نوار کرومی مشکی‌رنگ بالای جلوپنجره درج شده که متشکل از ۹ نقطه است. چیدمان این ۹ نقطه به فناوری «اینترنت همه‌چیز» اشاره می‌کند. نمای عقب خودرو نیز شامل عناصری همچون چراغ عقب سرتاسری، یک اسپویلر بزرگ روی ستون D و اگزوز مخفی می‌شود.

رونمایی از خودرو شاسی‌بلند فنگون +عکس

داخل کابین با نوارهای کرومی و پنل‌های چوبی تزیین شده است. فنگون لاندیان E۵ جزو نخستین خودروهایی است که از فناوری Huawei HiCar ۳.۰ بهره می‌برد.

از دیگر مشخصات کابین شاسی‌بلند جدید دانگ فنگ می‌توان به فرمان دوشاخه با دکمه‌های تخت، سیستم صوتی با ۱۲ بلندگوی باکیفیت و نمایشگر یکپارچه بزرگ (شامل پنل پشت فرمان و صفحه کنترل مرکزی) اشاره کرد.

رونمایی از خودرو شاسی‌بلند فنگون +عکس

صندلی‌ها به صورت ۲+۳+۲ چیده شده‌اند. صندلی‌های جلو با زاویه ۱۶۵ به سمت عقب خوابانده می‌شوند. صندلی‌های ردیف دوم و سوم نیز کاملا به سمت داخل تا شده و فضای ۱۸۷ لیتری صندوق‌عقب (در حالت معمولی) را به فضای جادار ۹۳۴ لیتری تبدیل می‌کنند.

رونمایی از خودرو شاسی‌بلند فنگون +عکس

و اما در زیر کاپوت فنگوانگ E۵ یک موتور پلاگین هیبرید ۱.۵ لیتری و سیستم هیبرید الکتریکی DHT۳۰۰ قرارگرفته که محصولی از شرکت Fudi Industrial‌ (زیرمجموعه‌ BYD) است. این موتور می‌تواند ۱۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و تنها در عرض ۲.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. لاندیان E۵ از محدوده پیمایش ۱۱۵۰ کیلومتر پشتیبانی کرده و مصرف سوخت آن در ازای پیمودن هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۵.۵ لیتر است.

منبع:خودرو بانک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 2
    کجا بهتر از ایران که محصولات اشغاشون رو تست و بعد ارتقاء بدن واسه دنیا اونهم با قیمت چند برابر بیش از دنیا بفروشن آخه دنیا مسئولین بیکفایت و خائن به وطن و فاسد اینقدر نداره
    • احمد IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      2 0
      سی سال پژو و رنو آشغالهاشون رو در ایران تست کردن و شما صدات در نیومد. الان که یه ماشین شاسی بلند با موتور 1.5 لیتری با 176 اسب بخار و مصرف 5.5 لیتر میخوان بیارن، زبون وا کردی؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس