۳۸۰ مورد قطع گاز در ادارات پرمصرف خراسان رضوی رخ داد

مدیر عامل شرکت گاز مازندران با اظهار این که مصرف گاز استان طی روز گذشته به ۴۰ میلیون متر مکعب افزایش یافت، هشدار داد که در صورت بی توجهی به کاهش مصرف ،احتمال قطعی گاز برخی مناطق است.

به گزارش مشرق، قاسم مایلی رستمی روز جمعه تصریح کرد: طبق بررسی های انجام شده احتمال قطع گاز در شهر های بهشهر، گلوگاه، رستمکلا و ۲ شهرستان بابل و آمل و روستاهای اطراف آن وجود دارد.

وی با بیان این که اکنو برای حفظ جریان گاز خانگی ، علاوه بر قطع گاز تمامی جایگاه های سی ان جی استان ، جریان گاز مدارس و پاساژ های شهری نیز قطع شده است، ادامه داد : با توجه به تداوم برودت هوا ، اگر صرفه جویی انجام نشود، افت فشار گاز و قطعی گاز خانگی دور از انتظار نیست.

وی توضیح داد: متاسفانه فشار ورودی گاز استان از یکهزار پوند به ۱۴۰ پوند رسیده است ،یعنی ۱۰ برابر کاهش فشار ورودی گاز را در استان شاهد هستیم ، این درحالی است که با توجه به برودت هوا مصرف گاز متوسط مصرف گاز از ۳۲ میلیون متر مکعب به ۴۰ میلیون متر مکعب رسید، و این خطر افت و قطعی گاز خانگی را چندین برابر بیشتر کرده است.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران با ذکر این نکته برای پایداری گاز خانگی، حدود ۶۵ درصد مصرف گاز در بخش صنعتی استان با محدودیت مواجه هستند، تصریح کرد: به طور یقین صنایع پر مصرف در زمان افت فشار گاز باید از سوخت دوم استفاده کنند.

وی با بیان این که طبق دستورالعمل ملی ادارات و دستگاه های دولتی باید نسبت به مصرف بهینه گاز اهتمام ویژه ای داشته باشند، گفت: از یک ماه گذشته تا کنون ۵۳۰ دستگاه دولتی در استان هشدار قطع گاز دریافت کردند که ۱۸۰ دستگاه به دلیل تکرار بی توجهی، گازشان قطع شده است.

مایلی رستمی از دستگاه های اجرایی هم درخواست کرد تا برای صرفه‌جویی در مصرف گاز و جلوگیری از افت فشار، با خاموش کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از پایان وقت اداری، کمک کار شهروندان باشند.

وی با اظهار این که مازندران با یک میلیون و ۴۷۷هزار مشترک خانگی از استان های پرمصرف انرژی گاز در منازل کشور محسوب می شود، توضیح داد:جریان مصرف گاز این خطه شمالی همواره با فراگیری برف و باران و سرمای زیر صفر درجه در مناطق مختلف کشور تحت شعاع قرار می گیرد، چراکه لوله گاز مازندران بیشترین فاصله را از منابع گازی کشور دارد به همین دلیل برقراری توازن در مصرف و تولید این انرژی ضروری است.

مایلی رستمی افزود: براساس بخشنامه ابلاغی صرفه‌جویی در مصرف گاز از سوی معان اول رییس جمهور، تشکیل جلسات مرتبط در استانداری، مکاتبه و ابلاغ به کلیه ادارات و نهادهای دولتی در جهت رعایت حداکثر صرفه‌جویی در مصرف گاز، شرکت گاز مازندران اقدام به تشکیل گشت‌های پایش مصرف گاز ادارات و ارگانهای دولتی نموده است.

وی تاکید کرد: مدیریت مصرف گاز یکی از مهمترین موضوعاتی است که در صورت رعایت آن از سوی مشترکان، علاوه بر صرفه اقتصادی برای آنان، از بروز مشکلات در پیک مصرف جلوگیری می کند.

وی استفاده از پوشش مناسب، استفاده از پرده‌های ضخیم، استفاده از شیرهای ترموستاتیک و رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه و پوشش مناسب موتورخانه‌ها و تعمیرات لازم آنها را به عنوان بخشی از راه‌های مصرف بهینه گاز برشمرد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی میانگین دمای هوای امروز در مناطق ساحلی و جلگه ای مازندران بین ۶ تا هفت درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می دهد که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی ازهفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر با سه درجه کاهش به چهار درجه سانتی گراد بالای صفر رسید .

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    17 3
    زمستان سخت
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      6 0
      وقتی بجای سازندگی،بدخواه دیگران میشی،عاقبت همینه!
    • مرتضی IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      3 1
      خاک ملت ایران رو قبول نمی کنه با این همه اسراف و ولخرجی.حتی مثلا قشر ضعیف هم در ایران پر مصرف اند.مردم و حکومت روسیه از دارایی گاز خدادادی بعنوان ابزار فشار به دشمن استفاده می کنند ولی ما ...
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      1 0
      زمستان سخت به خودمون برگشت رییسی
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      0 0
      قربون بزرگی خدا که خوب میزنه تو پرشون
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    7 0
    بد نخواه تا بد نبینی درخت بد نشا ، تا بد نچینی
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    5 0
    عزت رو خدا میده
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    0 0
    اا
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    6 0
    مکرو مکرالله
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    8 0
    مشکل ما اینه که سعادت خودمون رو در رنج دیگران میبینیم . وقتی از سر ذوق و توهم برای یخ زدگی اروپا لحظه شماری میکنیم معلومه که چوب خدا صدا نداره
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      0 2
      بس کن روحانی سرمایه گذاری برای تولید وبهینه سازی مصرف گاز نکرد چرا گردن خدا می اندازی ایا مدعی پیامبری وخدا به تو وحی کرد که من کردم انهم به دلیل حمایت از،همجنس بازان اروپایی دیگه ریش این بازی دراومده به اندازه پارس جنوبی گاز در منطقه زاگرس برنامه ریزی کنیم وتولید داشته باشیم تو هم برای نبوت خود دنبال مشتری دبگه باش
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    4 0
    مشکل ما اینه که سعادت خودمون رو در رنج دیگران میبینیم . وقتی از سر ذوق و توهم برای یخ زدگی اروپا لحظه شماری میکنیم معلومه که چوب خدا صدا نداره
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    4 0
    مشکل ما اینه که سعادت خودمون رو در رنج دیگران میبینیم . وقتی از سر ذوق و توهم برای یخ زدگی اروپا لحظه شماری میکنیم معلومه که چوب خدا صدا نداره
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    8 0
    همسو شدن با روسیه متجاوز هزینه داره .
  • محسن IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    5 0
    نمی دانم چرا این روزها همه ش یاد اروپا می افتم.
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    2 0
    زمستان سخخخخخختتتتتت قربون خدا برم که جای حق نشسته
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    0 0
    عزیز دل! راهکار اجرایی بهتون بدم؛ نیازی نیست یه فرد مجرّد در خونه صد و پنجاه متری تکی بشینه و سه تا بخاری گازی روشن کنه. میشه هر پنج خانوار و با آذوقه خودشون تو یه خونه سیصد متری عین کاروانسرا جمع کرد، اون وقت صد نفرو میشه با یه بخاری گازی گرم کرد. عین زندون.
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    1 0
    به نظرم باید هیزم جمع کنیم بسوزونیم تا هم به مسولین فشار وارد نشه هم یه صادرات گاز لطمه نخوره
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    2 0
    نه تنها تونستیم ازش برای منافع ملی استفاده کنیم، با توجه به تحریم روسیه، بلکه واسه خودمونم کم آوردیم، واقعا خسته نباشین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس