اظهارات عجیب سفیر ترکیه در دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی

سفیر جدید ترکیه در سرزمین های اشغالی ضمن اظهاراتی عجیب گفت که ترکیه و مردم این کشور هیچگاه مخالف تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی نبوده اند.

به گزارش مشرق، سفیر جدید ترکیه در سرزمین‌های اشغالی تأکید کرد که کشورش هرگز مخالف تأسیس «اسرائیل» یا علیه یهودیان نبوده است و در عین حال از مقامات تل آویو خواست تا وضعیت موجود در اماکن مقدس بیت المقدس را حفظ کنند.

بر اساس گزارش روزنامه زمان چاپ ترکیه، «شاکر اوزکان تورونلار» در کنفرانس مطبوعاتی مشترک پس از مراسم تقدیم استوارنامه به «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در روز چهارشنبه گفت که روابط ترکیه و «اسرائیل» با سفرهای دوجانبه مقامات در دوره اخیر پیشرفت زیادی کرده است و سفیر بین دو طرف پس از حدود چهار و نیم سال وقفه رد و بدل شد.

سفیر ترکیه با بیان اینکه ترکیه و «اسرائیل» در دریای مدیترانه همسایه هستند، گفت: یهودیان ترک مقیم «اسرائیل» که تعداد آنها نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر است، قوی‌ترین پل بین ما هستند.

تورونلار با تأکید بر اینکه ترکیه اولین کشور منطقه است که «اسرائیل» را به رسمیت شناخت، مدعی شد: ترکیه و مردم آن هیچگاه مخالف تأسیس «اسرائیل» و یا مخالف یهودیان نبودند.

دیپلمات ارشد ترکیه‌ای با اشاره به شمار زیاد اسرائیلی‌هایی که سال گذشته از ترکیه بازدید کردند، گفت: ترکیه با پروازهایی که شرکت‌های هواپیمایی «اسرائیل» در سال جاری پس از مدت‌ها وقفه انجام می‌دهند، اکنون مقصدی ایده‌آل برای تعطیلات هر اسرائیلی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تجارت دوجانبه بین ترکیه و «اسرائیل» در سال‌های اخیر به سرعت رشد کرده و به آستانه ۱۰ میلیارد دلار نزدیک شده است، افزود: هدف، افزایش حجم تجارت دوجانبه به ۱۵ میلیارد دلار در مدت زمان کوتاه است.

سفیر ترکیه در سخنان خود به مواضع دولت تل آویو مبنی بر عدم تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی در پی یورش «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت ملی «اسرائیل» به این مسجد اشاره کرد و افزود: نمونه‌های جدیدی از یهودستیزی، اسلام هراسی، نژادپرستی و بیگانه هراسی هر روز اضافه می‌شود. می‌خواهم از این فرصت استفاده و اعلام کنم که مقامات اسرائیلی به حفاظت از وضعیت موجود در اماکن مقدس بیت المقدس از جمله مسجد الاقصی پایبند باشند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    12 4
    بوقلمون صفت ها اسم کشورشون رو از turkey(بوقلمون) به turkiye تغییر دادند ولی ذات خودشون رو که نمیتونن تغییر بدن. بوقلمون صفت ها...
    • یاحسین TR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      2 4
      ادب مرد به زدولت اوست
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      5 2
      البته واژه turkey عیر از بوقلمون به معنای آدم هالو و آدم احمق هم هست.
  • محمّدصالح چگینی - قزوین IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    6 1
    اینا یهودی معتقد هم نیستند. از نظر وابستگی، وابسته به فراعنه بلعمی هستند. از نظر اخلاقی سکولارند و اساسنامه حقوقیشون آپارتایده، اونم جنایتکارانه.
  • سهراب IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    2 2
    مردکه احمق و خر...!
  • پوتین ما روی صهیونیسته IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    6 2
    اینا همون حرامزاده هایی هستند که داعش صف می بست نفت غارتی مردم رو بهشون بده تا براش بفروشند. نجاست خورد وزیر غاصب منصب در ترکیه.
  • حسن IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    9 2
    اردوغان و دار و دسته اش منافق و دروغگو هستن. خود را در دشمنی با اسرائیل نشان داده اند. از پشت به فلسطین خنجر می زنند.
  • مجتبی US ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    5 2
    رژیم های نژادپرست و قاتل با هم دست دوستی دادند.
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    5 4
    عجیب نیست. می توان ترکیه را از طریق یهودیان ساکن ترکیه که نفوذ بسیار زیادی در ترکیه داشتند و دارند، یکی از بنیانگذاران اسرائیل دانست.
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    4 5
    کشور هزار رنگ است ترکیه. زیاد جدی اش نگیرید.
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    2 3
    با سلام تورونلار با تأکید بر اینکه ترکیه اولین کشور منطقه است که «اسرائیل» را به رسمیت شناخت، مدعی شد: ترکیه و مردم آن هیچ گاه مخالف تأسیس «اسرائیل» و یا مخالف یهودیان نبودند. گزاره فوق یک روایت از تاریخ شفاهی تحولات سده های اخیر است. در اینجا به اختصار به چند مورد اشاره می شود: - فلسطین بخشی از امپراتوری عثمانی بود. امپراتوری ای که بر بنیاد نظریه خلافت به مدت بیش از ۵ سده حکمروایی کرد‌‌. چگونه امکان دارد این نظام سیاسی با اشغال بخشی از سرزمین های مقدس همنوا شود؟ این تراژدی است که نیاز به تأمل دارد. - با ادعای سفیر ترکیه در خصوص عدم مخالفت ترکیه با تشکیل رژیم غاصب، به نظر می رسد این کشور مانند سایر کشورهای سکولار به معیار استانداردهای دوگانه معتقد است. اشغال قابل تطهیر نیست، پس چگونه می توان با آن، آنهم از سوی یک کشور اسلامی موافقت کرد! - ترکیه مثال زنده ای برای ارزیابی نظام های سکولار است. به نظر می رسد تنها دعوی این نظام ها تأمین منافع ملی است و در برآیند کلی نمی توان در باره مفاهیم اساسی مانند حق، عدالت، آزادی و سایر مسائل سرنوشت ساز انتظاری داشت. این درسی است که محور مقاومت به خوبی آن را با استناد به قرآن کریم و تجارب تاریخی آموخته است و بنا به فرمایش امیر مؤمنان علیه السّلام؛ «حق، گرفتنی است.»
  • US ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    3 3
    چرا عجیب؟! ترکیه اولین کشوری بود که اسرائیل را به رسمیت شناخت.
    • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      3 1
      در پاسخ به پیام 23:29 باید گفت؛ اولین کشور نه، ولی اولین کشور مسلمان چرا.
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    1 1
    چیزی را باید بگوید تا برش نگردانند و برای نمایش داخلی دستگاه رسانه تل آویو هم اقراری و اعترافی ساختگی بکند. همه می دانند چه خبر است و خورشید، پنهان کردنی نیست.
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    1 3
    عجیب نبوده. ترکیه همیشه اولویت و فکر اولش منافع ملی اش بوده.
  • IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    2 0
    هیچکس بیشتر شاه ایران به اسرائیل خدمت نکرد وقتی اراده خدا حاکم بشه این رفاقتها دود میشه میره هوا اردوغان و حزب حاکم سرنوشتشون کمتر از ممرضا پهلوی نیست.
  • CN ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    0 5
    اونوقت هی شعار میدید اسرائیل در حال اضمحلال است!!!
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    2 3
    حقیقت را گفته است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس