ادعای رسانه‌ صهیونیستی؛ آنکارا محدودیت‌هایی علیه حماس اعمال کرد

یک رسانه عبری ادعا کرد که ترکیه اقداماتی را به منظور محدودیت سران حماس در خاک خود اتخاذ کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه عبری «هاآرتص»، امروز (دوشنبه)، در گزارشی مدعی شد که پس از همگرایی تل‌آویو و آنکارا و تبادل سفیر میان دو طرف، مقامات آنکارا محدودیت‌هایی را علیه سران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در ترکیه اعمال کرده‌اند.

بنابر گزارش روزنامه «العربی الجدید» به نقل از هاآرتص، این رسانه عبری ادعا کرد که دستگاه اطلاعات ترکیه محدودیت‌هایی را علیه فعالیت‌ها و مقر اصلی حماس در ترکیه اعمال کرده‌ است؛ مقری که ریاست و مدیریت آن را «صالح العاروری» و دو تن دیگر اعضای این جنبش برعهده دارند.

طبق ادعای این رسانه عبری، ترکیه همچنان درخواست تل‌آویو برای اخراج سران حماس از خاک خود را نمی‌پذیرد؛ اما با این حال، محدودیت‌هایی علیه فعالیت‌های آن‌ها اعمال کرده است؛ اقدامی که به ادعای این رسانه صهیونیستی باعث شده است العاروری «در خط ترکیه بیروت» باقی بماند.

این رسانه ادعا کرد که مقامات ترکیه از تردد آزادانه مقامات حماس در این کشور و استقرار اعضای ارشد آن در ترکیه ممانعت به عمل می‌آورند.

این ادعا در حالی مطرح شده است که روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» نیز در ماه آوریل گذشته به نقل از یک منبع فلسطینی که آن را عالی‌رتبه خوانده بود، مدعی شد تل‌آویو لیستی از اعضای مقیم حماس در ترکیه را به آنکارا تحویل داده و از دولت این کشور خواسته که آن‌ها را اخراج کند.

اسرائیل هیوم ادعا کرده بود که ترکیه عملا ده‌ نفر از فعالان حماس را از خاک خود اخراج کرد و دیگر به آن‌ها اجازه ورود به خاک خود را نداد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    عوضی باسوریه واسدکه پیونددهنده مقاومت فلسطین است روابط قویترپیداکرده که درواقعیت چیزی دررشدکمک اردوغان به مقاومت خدایی کمترنکرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس