بالاگرفتن اختلافات در تل‌آویو؛ مخالفان نتانیاهو در آستانه دستگیری هستند

رسانه‌های عبری در گزارش‌هایی ضمن اشاره به تشدید شکاف‌های سیاسی بین کابینه جدید تل‌آویو و مخالفان آن، خبر دادند که ممکن است مخالفان کابینه «بنیامین نتانیاهو» دستگیر شوند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عبری وابسته به رژیم صهیونیستی گزارش دادند که تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه کابینه جدید «بنیامین نتانیاهو» باعث تشدید شکاف‌های سیاسی در تل‌آویو بین کابینه جدید مخالفان او شده است؛ اختلافاتی که ممکن است به دستگیری مخالفان منجر شود.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» به نقل از وبگاه عبری «مفزک لایف» ، پس از اینکه «بنی گانتز» وزیر سابق جنگ رژیم اشغالگر، گفت که مسئولیت جنگ داخلی به عهده نخست وزیر نتانیاهو خواهد بود، «زویکا فوگل»، عضو کنست خواستار دستگیری گانتز و «یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشین به اتهام شورش شد.

«آلموگ کوهن»، مقام صهیونیست دیگری است که در مصاحبه با شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی تاکید کرد: «اگر لاپید و گانتز دست از تفرقه، تحریک افکار عمومی و خونریزی در خیابان‌ها برندارند، دستگیر خواهند شد».

پایگاه خبری «آی‌۲۴»، نیز در گزارشی نوشت که «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی عصر روز گذشته (سه‌شنبه، ۱۰ ژوئیه) به حوادث اخیر در سرزمین‌های اشغالی و همچنین اظهارات جنجالی مقامات تل‌آویو اشاره کرده است، او خطاب به اعضای کنست می‌گوید: از خود خویشتن‌داری و مسئولیت‌پذیری نشان دهید؛ باید از شعله‌های این آتش کم کنیم.

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» دو روز قبل در گزارشی اعلام کرده بود که گانتز، وزیر جنگ پیشین رژیم موقت صهیونیستی به نتانیاهو، نخست‌وزیر جدید این رژیم به شدت حمله کرده و هشدار داده که که سیاست‌های کابینه وی، بر آینده این رژیم تأثیر منفی خواهد گذاشت؛ او نتانیاهو را به ایجاد جنگی داخلی متهم کرده بود.

این در حالی است که پیش از او نیز لاپید در پی تصمیم جدیدی در وزارت دادگستری رژیم اشغالگر، به شدت به نتانیاهو حمله کرده و گفته بود که او با این اقدامات خود، «کودتای سلطه‌طلبانه» در سرزمین‌های اشغالی را تکمیل خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس