آمادگی رئیس احزاب عرب کنست برای سرنگونی کابینه نتانیاهو

ایمن العوده رهبر ائتلاف جبهه و تغییر که ائتلافی از احزاب عرب در مجلس رژیم صهیونیستی (کنست) است، آماده است برای سرنگونی کابینه افراطی "بنیامین نتانیاهو" همکاری کند.

به گزارش مشرق، عوده اعلام کرد که وی آمادگی دارد که با یائیر لاپید رهبر مخالفان برای سرنگونی دولت نتانیاهو همکاری کند.

این سخنان ساعاتی پس از آن روی می دهد که لاپید نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی و رهبر مخالفان کنونی دولت نتانیاهو خطاب به وی در توئیتی نوشت: اینچنین دولتی در یک روز دچار فروپاشی می شود، ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو می گوید که آنها از ماشین های آب پاش در برخورد با معترضان استفاده خواهند کرد.

وی افزود:" زویکا فوگل» هم حزبی بن گویر نیز می گوید که باید من (لاپید) به همراه بنی گانتس به اتهام خیانت زندانی شویم.

لاپید اظهار کرد: در منطقه بئر سبع تلاش کردند که دانش آموزان ما را درهم بکوبند، چرا که آنها اعتراض داشتند و خواستند که از حق آزادی بیان خود استفاده کنند.

وی خطاب به دولت نتانیاهو گفت: هرگز به آنها [کابینه افراطی نتانیاهو] اجازه نخواهیم داد که ما و اسرائیل را له و نابود کنند.

لاپید پیشتر نیز با هشدار به کابینه راست افراطی «بنیامین نتانیاهو» درباره اقدامات اخیر «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم گفت که رفتارهای وی ممکن است به انتفاضه سوم منجر شود.

بنی گانتس وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی که در واقع به همراه لاپید ائتلافی در مخالفت با نتانیاهو را تشکیل داده‌اند نیز به سه شنبه در فراخوانی خواستار ادامه مقابله بدون ترس با دولت افراطی نتانیاهو شده است.

گانتس مدعی شد: از تمام کسانی که دمکراسی اسرائیل برایشان مهم است، می خواهم که به مبازه برای آنها با همه راه های قانونی و دمکراسی ادامه دهند.

وی افزود: بدون خشونت و بدون تحریک فردی، اما بدون ترس به این کار ادامه خواهیم داد.

گانتس خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر تندرو رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو؛ اسرائیل دیگر به ادامه تحریک نیازی ندارد.

اظهارات گانتس درحالی مطرح می شود که «زویکا فوگل» نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی و هم حزبی ایتمار بن گویر خواستار بازداشت گانتس به همراه لاپید و موشه یعلون وزیر امنیت داخلی پیشین اسرائیل به همراه یائیر گولان" نماینده حزب چپگرای "میرتس" شد.

زویکا فوگل هم حزبی بن گویر گفت: باید لاپید نخست‌وزیر، بنی گانتس وزیر جنگ، "موشه یعلون" وزیر امنیت داخلی پیشین و "یائیر گولان" از حزب مرتس به اتهام خیانت به اسرائیل بازداشت شوند.

وی در این باره تصریح کرد: آنها بسیار خطرناک‌ هستند و درباره جنگ علیه ما سخن می گویند و با ما مانند دشمن رفتار می کنند و این خیانت به اسرائیل به شمار می‌رود و توجیهی برای زندانی کردنشان است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که یائیر لاپید، گانتس، یعلون و گولان هرکدام نسبت به اقدامات جنجالی و افراطی بن گویر هشدار داده و اعلام کرده بودند که چنین اقداماتی پیامدهای خوبی به همراه نخواهد داشت.

یعلون نیز روز سه شنبه از نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی خواست که از دستورات وزیر امنیت داخلی جدید پیروی نکنند.

وی در پیامی توئیتری از «کوبی شباتی» رئیس پلیس این رژیم خواست از نیروهایش در مقابل تصمیمات و دستورات وزیر جدید امنیت داخلی حمایت کند.

اقدامات کابینه افراطی و تندروی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها از جمله دستور جمع آوری پرچم های فلسطین به تشدید تنش‌ها در سرزمین‌ های اشغالی منجر شده و حتی واکنش اعضای عرب کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی را به همراه داشته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس