کد خبر 1453805
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی فارس پلاس تصویری از سند مورد اشاره مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم به اشتراک گذاشت و نوشت:

سندی که مورد اشاره آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفته، مجموعه اسناد مربوط به سالهای ۱۹۷۹ و ۱۹۸۰ میلادی است که شامل ۳۵۹ سند است.

 سند ۱۱۰ این مجموعه مربوط به جلسه  آذرماه ۱۳۵۸کارتر با کمیته هماهنگی ویژه اطلاعات است که مهمترین اعضایش ترنر، رئیس سازمان سیا، برژینسکی مشاور رئیس‌جمهور در امور امنیت ملی، هارولد براون وزیر دفاع و سایروس ونس وزیر امور خارجه هستند. در این جلسه درباره چگونگی مواجهه آمریکا با انقلاب و ارتباط با  افراد ضدانقلاب مورد حمایت دولت آمریکا صحبت می‌شود. چند روز بعد، وقتی گزارش رسمی این جلسه به کارتر ارائه می‌شود او با یک یادداشت آن را جمع‌بندی کرده و دستوری عملیاتی می‌دهد که متن آن به شرح زیر است:

«واشنگتن، ۲۷ دسامبر ۱۹۷۹

من [جیمی کارتر] عملیات زیر در یک کشور خارجی را برای امنیت ملی ایالات متحده مهم درمی‌یابم و به رئیس اطلاعات مرکزی [استنسفیلد ترنر] یا نماینده وی دستور می‌دهم تا مطابق ماده ۶۶۲ [قانون کمک خارجی مصوب سال ۱۹۶۱،] این یافته را به کمیته‌های مربوطه در کنگره گزارش دهد و در صورت لزوم، جلسات توجیهی ارائه دهد.  

محدوده: ایران

شرح: انجام عملیات تبلیغاتی و سیاسی و اقتصادی برای پشتیبانی از تاسیس یک رژیم مسئول و دموکراتیک در ایران؛ برقراری تماس با رهبران اپوزیسیون ایرانی و دولت‌های ذی‌نفع با هدف حمایت از تعاملاتی که بتواند به ایجاد جبهه گسترده غربگرا و قادر به تشکیل یک دولت جایگزین، منجر شود.

جیمی کارتر

سند مورد اشاره رهبری در دیدار با مردم قم+ عکس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    2 2
    الان دیگه ازحتی ایجادهرج ومرج دریکی ازشهرهای مقاومت وتحدانقلاب نورانی مااین فاسدها وغارتگران جنایتکاربین المللی عاجزشدن
  • عمو IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 1
    چطور میشه
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 1
    سند تصویری و گویای باید خون گریست را هم مجددا بذارین تا به حقیقت پیوستن پیشگویی تاریخی معظم له را دوباره ببینیم. با سپاس
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    2 1
    منظور از دموکراتیک رژیم یعنی یه حکومت بله قربانگو.
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 1
    جالبه. در همین سند هم، وسطهاش دو خط و نیمش هنوز طبقه بندی شده باقی مونده و افشا نشده. وبا توجه به متن قبل و بعدش هم به نظر میرسه نکته مهمی بوده که افشا نشده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس