تاکید رئیسی بر کنترل قیمت ها در کنار رشد تولید

رئیس جمهور در ستاد هماهنگی اقتصادی بر کنترل قیمت و رعایت حقوق مصرف‌کننده در کنار رشد تولید تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه یکشنبه شب ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، گزارش‌هایی در زمینه رشد اقتصاد ایران، تولید و اشتغال ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

ابتدا گزارش بانک مرکزی در خصوص رشد ۳ درصدی اقتصاد ایران در نیمه نخست امسال ارائه شد. براساس این گزارش گروه نفت با ۶,۶ درصد، صنایع و معادن با ۳.۸ درصد، خدمات با ۲.۶ درصد و گروه کشاورزی با ۱.۱ درصد بیشترین میزان رشد را در شش ماه نخست امسال داشته‌اند.

در این گزارش همچنین اعلام شد در تابستان ۱۴۰۱ برخی زیر گروه‌ها از جمله حمل و نقل و انبارداری با ۱۵,۹ درصد و صنعت با ۸.۷ درصد رشد کم سابقه‌ای را تجربه کرده‌اند.

بر اساس گزارش بانک مرکزی میزان رشد سرمایه‌گذاری در ماشین‌آلات در نیمه اول ۱۴۰۱ نویدبخش بهبود وضعیت تولید و اشتغال در سال‌های آینده است.

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش تولید و مدیریت بازار خودرو گزارش داد. بر مبنای این گزارش در مدت ۹ ماه ۸۷۶ هزار دستگاه انواع خودرو تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

در این گزارش آمده است در همین دوره زمانی در سال گذشته ۱۸۲ هزار دستگاه خودرو ناقص در پارکینگ خودروسازان انباشته شده بود که این عدد هم اکنون به صفر رسیده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این گزارش با اشاره به حذف سه نوع خودرو قدیمی سمند، پژو ۴۰۵ و تیبا از چرخه تولید در سال جاری گفت: تولید و عرضه ۱۲ محصول جدید بر پایه پلتفرم‌های بومی تا پایان سال آینده از برنامه‌های وزارت صمت برای ایجاد رونق در بازار خودرو است و وزارت صمت واردات خودرو و تلاش برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را نیز در دستور کار خود دارد.

رئیس جمهور در این جلسه کنترل قیمت و رعایت حقوق مصرف‌کننده در کنار رشد تولید را ضروری دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • محمدبهرامی بلوچ IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    جناب دکتر رئیسی ۱- اگر بجای حرف عمل ۲-کار وتولیدوسرمایه گزاری از مردم وبخش خصوصی است مدیران شما قیمت مجوز که فقط یک امضا است را مجانی واسان کنند ۳- کشورهای دیگر درسکوت پیشرف های زیرساختی داشته اما مدیران شما پیشرفت را تحریم کرده اند ۴-نظارت بر مدیران را بیشتر وبه حرف غیرعمل انها اعتماد نکنید تا اعتراضات بوجود نیاد ۵- اعتراضات بابت فقر ومعشیت نباشداقتشاشات بی جان و مرده است
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    دوباره دستور داد؟!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      نه! این بار تأکید کرد!!!
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      عمل هم میکنن که قسمتها کاهشی هست
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    اقای رعیسی خدا قوت اگرچه هوشمند کردن ومجهز کردن نانواییها به کارتخوان وتخصیص ارد برمبنای تعداد نان وصرفه جویی هزاران تن ارد را درپی داشت اما کمفروشی درمقدار چانه وقرص نان مقداری ازارد زیاد امده ودربازار ازاد فروش میرود برای وزن خمیر هم بهتر است فکری شود جواز نانوایی را ازاد کنید
  • امید ج IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    جناب رییسی تو این مدت کارهای ارزشمندی کردی برادر اما ریشه ای نبوده . مردم نرخ رشد دلار و سکه و طلا و خودرو رو میبینن که هیچ فرقی با دوران روحانی نکرده. دستور شما تا الان جلو چی رو گرفته؟
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    اقای رعیس جمهور نانوایان یکهزارتومان بابت چند عدد کنجد روی نان دریافت میکنند هیچ اشکالی ندارد کاری کنید که حالا ارد دراضاع تعداد نان پخته شده تحویل میشود وزن چانه وخمیر را کمندهند بخاطر انکه مابقی ارد زیاد امده را دربازار بفروشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس