واشنگتن: مسیر ارتباطی با ایران داریم اما توضیح نمی‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از باز بودن مسیرهای ارتباطی با ایران و تمرکز بر موضوع اغتشاشات و همکاری نظامی تهران و مسکو خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه آمریکا تایید کرد که این وزارتخانه مسیرهای ارتباطی پشت پرده با ایران را درباره موضوعات مختلف حفظ کرده و بر اغتشاشات و همکاری نظامی ایران و روسیه تمرکز دارد.

به نوشته شماره یکشنبه روزنامه «یدیعوت آحارانوت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به روزنامه «اسرائیل هیوم» گفت:«ما راه‌هایی برای ارتباط با ایران در مورد موضوعات نگران‌ کننده مانند موضوع آزادی شهروندان آمریکایی که به‌طور غیرقانونی در ایران بازداشت شده‌اند، داریم، اما قصد نداریم جزئیات آن را بیان کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که بازگشت به برجام در این مرحله مهم نیست.

این مقام آمریکایی اظهار داشت:«برجام کانون نگرانی‌های ما نیست. ما از ماه سپتامبر بر دفاع از آزادی‌های اساسی مردم ایران وعلیه تعمیق مشارکت نظامی ایران با روسیه تمرکز کرده‌ایم.»

این در حالی است که «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران اخیرا اظهار داشته بود که آمریکا پیامی در خصوص توافق هسته‌ای از طریق واسطه‌ها به تهران ارسال کرده است.

وزیر امور خارجه ایران گفت، مقام‌های آمریکایی رفتار دوگانه‌ دارند و از یکسو پشت پرده برای رسیدن به توافق عجول هستند و از سوی دیگر در رسانه‌ها صحبت‌های دیگری را مطرح می‌کنند.

امیرعبداللهیان همچنین دگفت: «ما اجازه نمی‌دهیم آنها با برخی از پیام‌ها به آشوب و اغتشاشات در ایران دامن زنند و همزمان خواستار مذاکرات با ایران هم باشند. آمریکایی‌ها در تبادل پیام‌ها حتی تعجیل دارند که هرچه زودتر به نقطه توافق برسیم. اینگونه رفتار دوگانه آمریکا جدید نیست اما تاریخ مصرف چنین سیاست‌هایی گذشته است.»

«تام نایدز»، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی نیز در مصاحبه‌ای با یک رسانه کانادایی گفته که دولت «جو بایدن» هنوز خواستار توافق با ایران است و مذاکرات برجام را از میز کنار نگذاشته است.

نایدز در مصاحبه‌ای با پایگاه «تی‌.بی.ان» درباره مذاکرات رفع تحریم‌های وین و برخی ادعاها درباره اینکه بایدن پایان مذاکرات برجام را اعلام کرده گفت: «هیچ‌چیز برای همیشه از روی میز کنار نرفته است.»

او با وجود این تصریح کرد که مذاکرات میان ایران، آمریکا و قدرت‌های جهانی به بن‌بست برخورده‌اند. او گفت بایدن برای تهران روشن کرده که تهران بایستی برخی شرایط معین برای احیای برجام که توسط دولت اوباما تعیین شده بودند را برآورده کند.

وی گفت: «این شروط نه تنها برآورده نشده‌اند بلکه مسائل بدتر هم شده‌اند. بنابراین، نظر من این است که به هیچ وجه در فاصله نزدیکی برای توافق با ایران قرار نداریم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    5 2
    چه خبره وزیر خارجه کاخ سفید اومده با کانال صهیونیستی گفتگو کرده، می گه ما با ایران رابطه داریم! یعنی کاخ سفید با ایران تبادل و همکاری رو شروع کرده؟ اونم علنی میاد به صهیونیست ها می گه؟ واقعاً ایران ابرقدرت شده؟
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      پس چی، ایران ما مدتهاست ابرقدرته.
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      1 0
      کدوم ابر قدرت دیدی با مردمش در جنگ خیابونی باشه ؟
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    0 0
    خوبه که درتصویرپرچم ایران عزیزمان افراشته وبه اهتزازدرآمده وبالاترازپرچم آمریکاست ولی اگرپرچم آمریکای تروریست نیمه افراشته وآویزان وافتاده ویا ترک خورده باشه بهترنیست؟
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    ایران یک قدرت جهانی شده.
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    انقد تمرکزکنید تا تمرکز دونتون پاره شه ایران هنوز اونقد بی صاحب نشده ک چشم کسی به یاوه گویی های شما باشه البته هستن کسایی ک گول بازی با کلمات شما رو بخورن تهشم چوبه دار نصیبشون بشه... ولی کور خوندید ایران کشور امام زمانه
  • م IR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    منظورش از ارتباطات با ایران، نفوذی ها و لیبرالهایی هست که درجهت منافع امریکا، به ایران واسلام خیانت میکنند.
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    آمریکا از اول هم به دنبال برجام و نزدیکی و کنار گذاشتن دشمنی نبود. برجام فقط یک آب نبات چوبی بود برای امثال آل فریدون و آل برجام وگرنه آمریکا هیچ رابطه ای با ما بجز رابطه ارباب و برده را قبول ندارد. نقطه تمام.
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس