تکرار اظهارات خصمانه و مداخله جویانه آمریکا درباره ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر به اظهارات خصمانه و مداخله جویانه درباره ایران و اعدام عاملان شهادت سید روح الله عجمیان طی اغتشاشات پرداخت.

به گزارش مشرق، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به اظهارات مداخله جویانه درباره اعدام عاملان شهادت روح الله عجمیان یکی از نیروهای حافظ امنیت در جریان اغتشاشات پرداخت.

بر اساس این گزارش، پرایس با بیان ادعاهای واهی و در تداوم اظهارات مداخله جویانه و خصمانه علیه ایران، در صفحه توئیتر نوشت: ما محاکمه‌های صوری در ایران و اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی را به شدت محکوم می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال مدعی شد: این اعدام‌ها بخش اصلی تلاش‌های رژیم برای سرکوب اعتراضات است.

وی ادعا کرد: ما با متحدان خود به تلاش برای پیگیری مواخذه سرکوب بی رحمانه ای که ایران دنبال می‌کند، ادامه خواهیم داد.

گفتنی است که محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی، عوامل اصلی جنایتی که منجر به شهادت مظلومانه سید روح الله عجمیان شد، صبح روز ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ به دار مجازات آویخته شدند.

شهید عجمیان بدون هیچ سلاحی به همراه تعدادی از مردم که به جهت انسداد آزادراه در ترافیک مانده بودند در حال کمک جهت رفع انسداد بود و در این حین به صرف اینکه لباس بسیجی بر تن داشت مورد حمله اغتشاشگران قرار می‌گیرد و تعدادی از آنها با قساوت و بی‌رحمی وی را به شهادت می‌رسانند.

در این پرونده در مجموع برای ۱۶ نفر از متهمان قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر و در تاریخ ۹ آذر جلسات دادگاه انقلاب اسلامی و دادگاه کیفری یک استان البرز برای رسیدگی به اتهام افراد دخیل در شهادت روح الله عجمیان و حوادث آن روز بهشت سکینه کرج آغاز شد.

پس از دستگیری عوامل شهادت سیدروح الله عجمیان، در بازسازی صحنه جرم متهمان نحوه قتل را بازسازی کردند.

همچنین اظهارات و اقاریر صریح و متعدد متهمان مبنی بر ارتکاب جرایم و تشریح صحنه جرم، کشف آلات و ادوات جرم از متهمان، بازبینی تلفن همراه آنها و کشف مطالب مجرمانه، تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از روز حادثه مبنی بر نحوه به شهادت رساندن مدافع امنیت شهید سید روح الله عجمیان نیز تماماً اتهامات متهمان را اثبات می‌کرد.

در جلسات دادگاه متهمان صراحتاً نحوه شهادت سید روح‌الله عجمیان را تشریح و به نقش خود در این جنایت اعتراف کردند. همچنین تصاویر و اسناد مرتبط با این واقعه نیز در دادگاه به نمایش در آمد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    2 1
    قاتلان شهید عجمیان را اعدام کرده اند، اما مقامات جنایتکار آمریکا و اروپا سوخته اند!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس