رسانه های اصلاح طلب

در حالی ‌که مدیران نشریات طیف مدعی اصلاحات باید پاسخگوی عملکرد خود در همصدایی با جریان معاند و ضدانقلاب در جریان اغتشاشات اخیر و تلاش برای حمایت و تطهیر اغتشاشگران باشند، در جای طلبکار نشسته و به بازداشت خبرنگاران خود که همکاری برخی از آنها با سرویس‌های جاسوسی آشکار شده معترض شده‌اند.

به گزارش مشرق، در روزهای گذشته اعلام خبر بازداشت دوتن از خبرنگاران روزنامه‌های زنجیره‌ای اعتماد و شرق موجب شده تا طبق معمول مدیران این نشریات با ژستی طلبکارانه به فضاسازی علیه قوه قضائیه و نهادهای امنیتی بپردازند و با استدلالات و ادعاهای مضحکی همچون جای «روزنامه‌نگار در زندان نیست»، «خبرنگاران ما صدای بی‌صداها بودند»، «به بند کشاندن دلسوزان نه منطقی است و نه اخلاقی» و... خبرنگاران بازداشت شده خود را تبرئه یا تطهیر کنند.

در همین رابطه «عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «چرا بازداشت؟» نوشت: «تردیدی وجود ندارد که هیچ‌کس به اندازه متولیان رسانه‌های فرامرزی از این اتفاق خوشحال نمی‌شوند، چون بیشترین و شاید تنهاترین سودبرنده آنان هستند.»

ادعای عجیب مدیرمسئول اعتماد

همچنین مدیر مسئول اعتماد نیز در واکنش به بازداشت خبرنگار سیاسی این روزنامه در مطلبی وی را یکی از شریف‌ترین روزنامه‌نگاران که تلاش کرده صدای محرومان را به مسئولان برساند خواند و مدعی شد: «در همه ۲۰ سال، رویکرد «اعتماد» بر سه استراتژی مشخص استوار بوده است: رویکرد اصلاحی به امور و مرزبندی جدی با جریان برانداز، نقد دولت‌ها و نهادهای مسئول در کشور و حفظ تمامیت ارضی کشور و مرزبندی جدی با تجزیه‌طلبان.»

پیش از این نیز مدیرمسئول روزنامه شرق از دیگر نشریات زنجیره‌ای طیف مدعی اصلاحات در واکنش به بازداشت خبرنگار خود مدعی شده بود که اینها خبرنگار هستند و کار خبری خود را کرده‌اند و خبرنگار بازداشت شده همه امور را با هماهنگی او انجام می‌داده است که البته کمی بعد تصاویر خبرنگار مذکور در دوره آموزشی عملیات روانی سازمان جاسوسی آمریکا منتشر شد.

نکته قابل تامل اینکه ادعای مدیرمسئول روزنامه اعتماد درباره مرزبندی جدی با جریان برانداز و تجزیه‌طلبان در حالی است که در پی بازداشت خبرنگار این روزنامه‌های رسانه‌های معاند، ضدانقلاب و تجزیه‌طلب به‌صورت هماهنگ به این اقدام دستگاه‌های امنیتی واکنش نشان داده و ضمن اعتراض به بازداشت خبرنگاران اصلاح‌طلب مدعی شدند: «با وجود همه محدودیت‌ها و تهدیدها روزنامه‌نگاران مستقل در ایران همچنان برای انجام وظیفه اصلی‌شان که اطلاع‌رسانی بدون سانسور است تلاش می‌کنند.»

چرایی اعتراض رسانه‌های معاند به بازداشت خبرنگاران اصلاح‌طلب

نوع واکنش رسانه‌هایی از جمله بی‌بی‌سی فارسی و اینترنشنال، این سؤال را در افکارعمومی ایجاد کرد که چرا این رسانه‌ها که در دشمنی با مردم ایران از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند، از بازداشت این افراد عصبانی و ناراحت هستند؟! پاسخ را باید در عملکرد این به اصطلاح خبرنگاران و رسانه‌های اصلاح‌طلب جست‌وجو کرد.

در شرایطی که زمینه بحران‌سازی از مسائل و حوادث عادی با هدف ایجاد فشار روانی، اضطراب و خشم انباشته، سیاه‌نمایی از همه شئون حکومت و کشور و ایجاد نفرت نسبت به وطن‌، ناامیدسازی از بهبود اوضاع، به‌خصوص اوضاع اقتصادی و معیشتی و بزک کردن دشمنان اصلی و واقعی کشور و جایگزین کردن دیگران به‌عنوان دشمن به‌عنوان سه محور اصلی عملیات روانی علیه ملت ایران در دستورکار رسانه‌ها معاند قرار گرفته‌، آنها مدت‌هاست عقیده دارند و این عقیده خود را پنهان هم نکرده‌اند در این مسیر قطعا به کمک بازوانی در داخل ایران نیاز خواهند داشت که در ادبیات استراتژیک غربی‌ها به‌ویژه آمریکایی‌ها «شبکه همکار غرب در ایران» نامیده می‌شوند.

در همین راستا نگاهی کلی به مواضع رسانه‌های زنجیره‌ای مدعی اصلاح‌طلبی نشان می‌دهد که این جریان رسانه‌ای چگونه در تلاش برای تکمیل پروژه عملیات روانی دشمن علیه ملت ایران به‌صورت روزانه با انتشار اخبار دروغ و سانسور اخبار مثبت در جامعه یأس‌آفرینی و با القای بن‌بست در آینده کشور شکاف میان مردم و حاکمیت را دنبال می‌کنند.

همچنین رسانه‌های اصلاح‌طلب که در روزهای پرفراز و نشیب کشور همیشه بر آتش ناامنی‌ها هیزم ریخته‌اند در جریان اغتشاشات اخیر نیز به یکی از منابع عملیات روانی علیه نظام و تهییج و تحریک مردم برای موضع‌گیری تبدیل شده و تمامی توان خود را به‌کار گرفتند تا با دروغ‌پردازی و شبهه‌افکنی همسو با معاندین‌، براندازان و تجزیه‌طلبان بر شعله این آشوب‌ها و اغتشاشات بیفزایند.

فصول مشترک رسانه‌های اصلاح‌طلب با معاندین، ضدانقلاب و تجزیه‌طلبان

در تشریح فصل مشترک رسانه‌ای جریان اصلاح‌طلب و جریان معاند، ضدانقلاب و تجزیه‌طلب، چند سرفصل بسیار مهم وجود دارد که عبارتند از: «اصرار بر به‌کارگیری کلیدواژه «اعتراض» و انکار «اغتشاش» و «آشوب»»، « کشته‌سازی»، «نفرت‌پراکنی علیه مدافعان امنیت»، «تردیدافکنی در فعالیت گروهک‌های تروریستی از جمله داعش»، «ضریب دادن به تجمعات اعتراضی در دانشگاه‌ها با چاشنی مظلوم‌نمایی»، «سوءاستفاده از دانش‌آموزان و نوجوانان»، «تمرکز بر گسل‌های قومیتی»، «نفی تجزیه‌طلبی»، «تمرکز بر گسل جنسیتی و القای تحقیر سیستماتیک زنان در ایران»، «باورسازی گسترده بودن اغتشاشات در سطح کشور و القای مخالفت اکثریت مطلق مردم ایران با جمهوری اسلامی» و «سانسور حضور چشمگیر مردم در تشییع شهدا و راهپیمایی ۱۳ آبان».

با این حال مدیران رسانه‌های طیف مدعی اصلاح‌طلبی با انکار این همصدایی و با سرپوش گذاشتن بر عملکرد دشمن شادکن خود، مدعی مرزبندی با جریان برانداز و تجزیه‌طلب هستند و خبرنگاران بازداشت شده خود را نیز دلسوز مردم و صدای بی‌صدایان می‌خوانند.

جرم بزرگ‌تر زمینه‌سازی برای جنایت در پوشش فعال رسانه‌ای

بریدن گلوی مأمور پلیس، آتش زدن مدافعان امنیت، شکنجه طلبه بسیجی‌، بستن خیابان‌، ایجاد ارعاب برای کسبه و بازاریان با هدف اعتصاب اجباری که همگی از مصادیق ارتکاب جرم و جنایت است تنها بخشی از خروجی و نتیجه تلاش سه‌ماهه رسانه‌های طیف مدعی اصلاحات برای ضریب دادن و اعتباربخشی به اغتشاشات بوده است.

بنابراین جرم بزرگ‌تر و جنایت عظیم‌تر، را کسانی مرتکب شده‌اند که تحت عناوینی همچون فعال سیاسی، روزنامه‌نگار و... زمینه این جنایات را فراهم کرده و در ادامه نیز به تطهیر و تبرئه جانیان و آدم‌کُشان اغتشاشات اخیر پرداختند.

از طرفی مردم امید دارند با قاطعیت دستگاه قضایی کسانی که در پوشش فعالیت رسانه‌ای با مواضع و دروغ‌پراکنی‌های خود بسترساز این همه آشوب و شرارت و خسارت و به زمین ریختن خون‌های پاک جوانان کشور توسط مشتی اغتشاشگر غافل یا جاهل و یا مزدور شدند احضار و بازخواست شوند چرا که اگر این بسترسازی‌ها نبود، هیچ‌گاه شاهد آنچه که بودیم‌، نبودیم!

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    3 3
    روزنامه های زنجیره ای دقیقا همانند اینتر نشنال در خون کشته شدگان اغتشاشات شریک اند و باید محاکمه و مجازات بشن
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      1 0
      در واقع اوباش به دودسته اصلی تقسیم می شوند که البته هر گروه می تواند از بخش های جزئی تری هم تشکل یافته باشد و اما آن دو دسته اصلی عبارتند از: یکی اوباش و اراذل یقه چرک که عملیات کف خیابان ها را انجام می دهند مانند شعبان بی مخ ها و پری بلنده ها و دسته دیگر اوباش و اراذل یقه سفید مانند اصلاح طلبان تهوع آور که در پوشش خبرنگار و روزنامه نگار و یا بعضاً در دانشگاه ها به عنوان استاد نفوذی که در واقع جاسوس دشمن هستند و اصلاح طلبی را بستری مناسب برای خباثت ها و خیانت های خود دیده اند!!!!
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    4 0
    هر آنچه آسیب و عقب ماندگی است مربوط به طیف اصلاح طلب میباشد! ۴۰ سال با تندروی ها و افراط و تفریط ها باعث آشوب در کشور شدند و زمینه ساز و مشتاق تحریم از سوی غرب. مافیای اقتصادی که میلیاردها دلار از بیت المال را دزدیدند و در اروپا و کانادا و آمریکا سپرده گذاری کردند. محاکمه و مجازات این جماعت خبیث را مطالبه میکنیم به جد. مرگ بر خائن و منافق.
  • IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    0 0
    اگه غیرتو جسارتی میبود الان میبایستی چنتاشون اعدام شده بودند
  • ایران قوی IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    2 0
    نمیدونم با این جماعت با واضح بودن این ادله ها بازم با مسامحه رفتار میکنید قانون ندارید در این موضع خب قانون وضع کنید یا کسی که از داخل بایبند به اصول دشمن است رو دشمن نمیدونید ؟دشمن رو فقط در خارج مرزها میجویید!
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    1 0
    مماشات با طیف و جریان اصلاحت، کشور را به اینجا رسانده است. برخورد قاطع و عبرت آموزی باید انجام شود و نباید نگران هیاهوی این خناسان و ایادی شیطان بود.با سلب امتیاز از ابزار های رسانه ای این طیف کار را باید شروع کرد و پاکسازی از مسئولین که از این جریان هستند کشور را باید نجات داد. با جهت گیریهایی که در این وقایع اخیر شده برای چندمین بار نیت پلید این جریان برای کشور و مردم آشکار شده است و مصامحه با اینان کاری اشتباه میباشد.باید سر مار را قطع کرد.
  • ب.ج IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    4 0
    تمام خون های ریخته شده و خسارت های وارد آمده به اموال مردم و کسب کار آنها بعهده مسئولین رسانه‌های مدعی اصلاحات و خبرنگاران و نویسندگان آنها می باشد و باید مجازات شوند .
  • میرک IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    5 0
    ترحم براین وطن فروشان خیانت به خون پاک شهداومردم مظلوم این مرزوبوم است
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    2 1
    باید به قوه قضاییه دست مریزاد گفت این کار باید قبل تر انجام میشد تا حساب کار دست این افساد طلبان بییاد اینها حرفی برای گفتن ندارن فقط فتنه گری ،دیشب یکی از این حضرات اومده بود شبکه 4 فقط فرا فکنی وهوچی گری ،این جماعت تشنگان قدرت وثروت هستند
  • علی افصحی IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    1 0
    جنایاتی که در کف خیابان توسط اشرار و آشوب طلبان در فتنه ها به ویژه فتنه اکبر و ترکیبی اخیر، با پیوست بسیار پررنگ جو دهی، فضا سازی ، تشویق و توجیه جنایات توسط رسانه های اصلاح طلب آمریکایی و نیز اصلاح طلبان فاسد فراری جایابی شده در رسانه های فارسی زبان مزدور تحت مدیریت سازمان های جاسوسی و نیز رسانه های شیطان بزرگ از سی ان تا سی بی اس ، بی بی سی انگلیسی خبیث و...همراه بود. تشویق به شورش و آشوب ، ویرانی و کشتار و حمله به مأموران در همه نظام های حقوقی و نیز حاکمیت ها جرم انگاری شده از عربستان گرفته که به خاطریک توئیت دختری را به بیست سال زندان محکوم کرد تا کانادا که جوان نوزده ساله فقط به خاطر یک توئیت تهدیدی دستگیر و زندانی شد! این که جاسوس خبرنگاری پل خبری، اطلاعاتی و واسطه خانواده های اشوب گران ،و...برای شبکه های معاند شود این دیگر خبرنگاری نیست بلکه سوء استفاده از حرفه خبرنگاری در جهت جاسوسی و هدایت آشوبگران ،جذب حمایت مالی و تشکیلاتی ازشیاطین برای آشوبگران و...است. رسانه های اصلاح طلبان فاسد در واقع واسطه خباثت های براندازان و ویرانی طلبان ، تجزیه طلبان و...با سازمان های جاسوسی و سفارت خانه ها،در فتنه ها به ویژه در فتنه اخیر بودند. این چه خبرنگاری است که سراز مصی پولی نژاد ، حمید برزگر، مسعود بهنود ، فرناز قاصی زاده و.... در آورد که همگی از رسانه های اصلاح طلب فاسد برآمده و اینک به عنوان تروریست در خدمت سازمان های جاسوسی قرار گرفته اند که چیزی جز براندازی و کشتار را ترویج نمی کنند!همانند جاسوس خبرنگارانی که هنوز در فاز اول مزدوری شیاطین در رسانه های اصلاح طلب جایابی شده و با حمایت مدیران « از دم فاسد و استاد رشوه گیری و متخصص تبدیل خبرنگار به جاسوس تروریست شان، مقدمات مزدوری مستقیم و در فرار به کشورهای متخاصم را زمینه سازی کنند تا هم پوشانی اصلاح طلبان فاسد فراری و مستقر موقت در داخل همچنان ادامه یابد. در فتنه و آشوب طبیعی است که هر عاملی در آن باید هزینه آن را بپردازد قاتل اعدام شود آشوب گر زندانی، ویرانگر علاوه بر حبس ، جرایم مالی سنگین و...حالا این اشوب گر می خواهد خبرنگار باشد یا استاد دانشگاه، یا دانشجو نما، پزشک ، و هرکس دیگری که همگام با آشوب در کف خیابان بوده باید مجازات متناسب با اعمال شنیع خود را ببیند تا شاید متنبه شود!
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    2 1
    یعنی این مدارک شما را وزارت ارشاد واطلاعات ندارند؟؟؟؟ ما که کلا از برخورد با ضدانقلاب ها ناامید شده ایم خدا به فتنه بعدی با این همه مسامحه رحم کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس