کد خبر 1452554
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
شرح یک جمله از رهبرانقلاب به روایت محسن مهدیان/ تفاوت اغتشاشات اخیر با معجزه امام خمینی (ره) چه بود؟ - کراپ‌شده

تصویر دقیق از حجاب. اینکه نه مثل جریان منفعل داخلی منکر ضرورت حجاب شدند و نه مثل جریان مرتجع به تکفیر زن ایرانی رسیدند.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت: حدیث بالاسر اینست: "اکثر الخیر فی النسا" . بیشتر خوبی ها از زنان است. بنر مقابل سخنران نیز چنین است: "امام خمینی: زن مبدا همه خیرات است. "
حالا سخنان رهبر انقلاب را از داخل این پرانتز در جمع بانوان مرور کنیم.

یکم. رهبرانقلاب برخلاف بسیاری از سر انفعال مقابل غرب سخن نمی گویند؛ کاملا مطالبه گرایانه. اینکه چطور تمام هویت زن را گرفتند تا خرج مانایی سرمایه داری و استکبار جاهلیت مدرن کنند. از زن غربی انسانیت را گرفتند تا اجیرشان شود.
در آنسو از جایگاه زن ایرانی گفتند. اینکه از کجا به کجا رسیدیم. امروز زنان ما در چه عرصه های فردی و اجتماعی نام آورند و تاثیرگذار. مرور این سابقه برای آنها که چشم بسته دارایی های شان را نمی بیند و گرفتار خودتحقیری اند آموزنده است.

⭕️این راه طی شده فخر ندارد؟

دوم بازتعریف جایگاه زن ایرانی و مسلمان؛ عمده سخنرانی به همین گذشت. عمری در گوش ما گفتند که تا وقتی زن خانه دار است، عقب مانده و پیشرفت در خیابان است. بعد هم جماعتی غرب زده حذف پوشش و حجاب را مقدمه اجتماعی شدن دانستند.
رهبری انقلاب همه عناوین این گزاره را مجدد تعریف کردند. اول اینکه خانه داری، خانه نشینی نیست و حضور زن در عرصه اجتماعی یک ضرورت است. و دوم به نقش واقعی زن در خانه پرداختند تا نسبت ایندو ماموریت روشن شود. اینکه قوام خانواده بر محور زن است. تعبیرشان چنین بود؛ مثل هوائی که تنفس می کنیم. از اینجهت خانه داری، یعنی صیانت از جریان زندگی خانواده؛ چه جسم اعضا و چه روح شان و روشن است که این مهم، فراتر و برتر از هر ماموریتی است.

⭕️چنین جایگاهی غبطه برانگیز نیست؟

سوم تصویر دقیق از حجاب. اینکه نه مثل جریان منفعل داخلی منکر ضرورت حجاب شدند و نه مثل جریان مرتجع به تکفیر زن ایرانی رسیدند. اینکه ضعف ظاهری، نفی دینداری و انقلابی گری نیست. با همین مقدمه نیز وارد ماجرای اغتشاشات شدند.
اینکه زن ایرانی با هر سطح حجابی در ایام اغتشاشات مقابل اباحه گری ضدانقلاب ایستاد. برخلاف تصور خناسان کشف حجاب نداشت و بر حیا و عفاف خود پافشاری کرد.
کاش متوجه شویم این ماجرا چقدر اهمیت دارد. حجاب امروز فراتر از مصونیت فردی و بلکه مبارزه است. هر قدم چنین فردی در خیابان عبادت است.

⭕️چنین بندگی و عبودیتی رشک ندارد؟

در میان دو پرانتز معرفتی، جایگاه حقیقی زن را در عالم نشان دادند؛ هم شعف دارد و هم غصه؛ اینکه چرا حقیقت دین دست جوان های ما نرسیده است و چه کسی مقصر است؟
واقعیت انیست که از هر جا به هر جا رویم جز به ضرورت روشنگری و جهاد تبیین نمی رسیم.

⭕️اینجا نیز حسرت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 19
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سروش IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    15 49
    درور بر اقای محسن مهدیان
    • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      39 0
      جناب مهدیان شما خودتان عین ارتجاع هستید.(برسد بدست مهدیان)
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    11 10
    جوانان را دریابید ــ حنای آمریکا ؛ برای بزرگسالان ایران زمین ؛ دیگه رنگ نداره ــ مردم ایران(بزرگسالان) دیگه آنقدر در تاریخ خود با شگرد آمریکا و انگلیس آشنا شدند که دیگه فریب نمی خورند. ـــ از اولین آن : کودتای 28 مرداد ؛ تا آخرین آن : نارو زدن در برجام ـــ شگرد اصلی آمریکا : (گنجشک را رنگ میکنه جای قناری میفروشه) . اما اکنون جوانان را دریابید ـ اولین اولویت امنیت ملی ایران : آگاه نمودن جوانان ؛ مخصوصاً دانشجویان و دانش آموزان از شگرد ها و شعبده بازی های آمریکا در طول تاریخ ـــ
  • رضا IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 42
    اینکه چرا حقیقت دین دست جوان ما نرسیده رو برخی از دوستان شما باید پاسخ بدهند! همون هایی که تمام دین رو در برخی اصول خلاصه کردن ! راز موفقیت حاج قاسم این بود که برخلاف برخی افراد ظاهر گرا دین رو خوب فهمیده بود
  • وحید IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 2
    ایران از آن ایرانی و فرهنگ ایرانی را پس میگیریم دیگر بیگانه جایی در کشور ایران ندارد و ایران آباد آزاد و صلح جهانی با مدیریت نخبه ها ...
  • جیم IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    7 0
    خب اون خانومی که کشف حجاب می‌کنه قطع به یقین نماز هم نمی خونه و اهل روزه و مسایل دیگه هم نیست پس از دایره دین خارجه . در خصوص رابطه اش با جمهوری اسلامی هم با توجه به اینکه یکی از مسایل اجتماعی این نظام حجابه پس کشف حجاب کننده اگر دشمن نظام اسلامی هم نباشه علاقه ای هم به جمهوری اسلامی نداره ظواهر امر اینو نشون میده والله العالم . ‌
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 9
    انصافا سخنان حضرت آقا مثل همیشه کم نظیر بود. واقعا خدارو شکر می گزارم که در زمان وجود چنین رهبری حکیم زندگی می کنم. شما این جمله ها را ببینید چقدر زیباست؛ "زن حق حیات [گردن انسانها] دارد". «خانه داری، خانه نشینی نیست و حضور زن در عرصه اجتماعی یک ضرورت است». یک دنیا در این جمله ها نهفته است. می شود کتاب نوشت. می شود سردر سازمان های مثلا مدافع حقوق زنان زد. در آستانه روز زن و بلکه همیشه باید این جملات در اینستا و فضای مجازی و فضای عمومی شهر باز نشر حداکثری شود. یا جملات مربوط به ضعیف الحجابها. یا حسرت برای گریه آنها. خدایا ازت ممنونیم به داشتن چنین رهبر فرزانه ای. ممنونیم.
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    6 2
    "اکثر الخیر فی النسا" . ظاهرا ترجمه اینه: بیشتر خوبی ها در زنان است.
  • منتظر IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    15 12
    دقیق، نکته سنج و نماد اسلام واقعی سید علی خامنه ای
  • هادی IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 10
    با این داستان سرایی زنان بحق شان نمی رسند قوانین مملکت کلا اجحاف و تبعیض علیه زنان است .و زن از حقوقی شهروند درجه 2 و یا 3 محسوب می شود .مثل قانون .دیه .شهادت .مسافرت خارج .طلاق .رسیدن به مقامات بالاتر ........
  • س ح IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    12 9
    فقط با آگاهی می‌توان با این تبلیغات دشمنان روبرو شد
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 15
    همیشه و همواره سخنان گهر بار رهبر معظم راهگشای گره های کور تفکرات افراطی است امیدوارم تندروهای متوهم فرمایشات حکیمانه ولایت و رهبری را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند . بسیاری از بی حجابی ها ناشی از بی خبری از جایگاه رفیع زن در اسلام و عده ای هم از باب لجاجت در مقابل تندروی های عاری از عقل و خرد مسولان و مروجان ظاهری دین و گردانندگان اقتصاد و معیشت مردم است .
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 21
    باریکلا پسر خوب و خوشگل . دیگه چی بلدی؟؟؟حرف های قشنگ و ویترین پسند برای مشرق ..مشکلاتون مشکلاتون مشکلات
  • حسن IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    5 10
    قابل توجه جنابان علم الهدی و خاتمی و...
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      0 0
      علماء چیزی خلاف این نگفته‌اند. تو منافقی و قابل توجه گفتنت، برای تخریب علمای انقلابی نزد مخاطب بی‌اطلاع است.
  • ظهور تدریجی یک رویا IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 0
    الان گشت ارشاد یعنی دیگه کنسله؟
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    19 0
    چرا اعتقاد به حجاب در این چند دهه آب رفت؟؟ و بد حجاب گسترش یافت؟!!! هر وقط فهمیدی بیا مطلب بگذار
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    10 0
    هروقت فهمیدی چرا در این چند هه حجاب آب رفت و اعتقاد به آن کمتر شد بیا مطلب بگذارید
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    42 0
    اینها که حرفهای کلیه، سیل بی حجابی داره ریشه نظام رو میکنه ، حالا فصل سرده اینه وای بحال فصل گرم. نظام برای مقابله بسیار جدی برای بی حجابی چه اقدامی میخواد بکنه. اصلا فکر نکنید خیابونای ما مثل ترکیه بشه و بعد حکومت اسلامی سرپا بمونه. این یه مئله موجودیتیه . ولی احتمالا مسئولین خواب تشریف دارن...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس