کد خبر 1452553
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
1

رژیم صهیونیستی «کریم یونس» قدیمی ترین اسیر فلسطینی را ۴۰ سال پس از اسارت از زندان آزاد کرد.

به گزارش مشرق، المیادین اعلام کرد «کریم یونس» اسیر فلسطینی پس از ۴۰ اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی از زندان آزاد شد.

بر اساس این گزارش، کریم یونس که قدیمی ترین اسیر فلسطینی است، در نخستین ساعات صبح امروز پنج شنبه پس از ۴۰ اسارت و به صورت ناگهانی و از پیش اعلام نشده از بند رژیم صهیونیستی آزاد شد.

وزارت امور اسرا و زندانیان فلسطین اعلام کرد که اشغالگران قصد داشتند با آزادی کریم یونس در نخستین ساعات صبح و در منطقه «رعنانا» در اراضی اشغالی و به دور از منزل خانوادگی در شهرک «عاره»، با هر گونه استقبال از این اسیر فلسطینی و راه افتادن مجالس شادی جلوگیری کند.

این در حالی است که بر خلاف تلاش‌های رژیم صهیونیستی و تهدیدات این رژیم مبنی بر برگزار نشدن مراسم استقبال و شادی پس از آزادی کریم یونس، خانواده او و شماری زیادی از فعالان و مردم عادی فلسطینی به محض اطلاع از آزادی این اسیر فلسطینی، خود را به محل حضور او در شهرک عاره رساندند.

حازم حسنین سخنگوی اداره اطلاع رسانی اسرای فلسطینی هم در این خصوص گفت: هدف از این شیوه آزادسازی کریم یونس توسط اشغالگران، جلوگیری از تجمعات و برگزاری هر گونه جشن آزادسازی پس از این همه سال اسارت بوده است و رژیم اشغالگر قبلاً نیز برای شیخ «رائد صلاح» از همین روش استفاده کرده بود.

گفتنی است که پیش از این نیز نظامیان اشغالگر به منزل خانواده کریم یونس در شهرک عاره در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ یورش برده و پرچم‌های فلسطین را که در آن وجود داشت، ضبط کرده بودند.

رژیم صهیونیستی کریم یونس را ششم ژانویه ۱۹۸۳ میلادی به اتهام وابستگی به جنبش فتح و فعالیت مسلحانه و کشتن یک نظامی صهیونیست بازداشت و به حبس ابد محکوم کرد، اما بعدتر حکمش به ابد تخفیف یافت و در سال ۲۰۱۵ حبس ابد او ۴۰ ساله اعلام شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس