مخالفت آمریکایی ها با حضور بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که اکثر رای دهندگان آمریکایی معتقدند جو بایدن و دونالد ترامپ رئیسان جمهوری کنونی و پیشین آمریکا نباید بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ شرکت کنند.

به گزارش مشرق، تارنمای آمریکایی نیوزمکس نوشت: نظرسنجی جدید موسسه راسموسن نشان داد که ۵۵ درصد از آمریکایی ها می گویند بایدن نباید برای یک دوره دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند. ۳۳ درصد موافق رقابت دوباره بایدن در انتخابات هستند و ۱۱ درصد نیز گفته اند که هنوز در این زمینه تصمیم نگرفته اند.

این نظرسنجی حکایت از آن داشت که ۷۸ درصد از جمهوریخواهان و ۶۲ درصد از مستقل ها می گویند بایدن نباید در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت کند. این در حالیست که از میان هم حزبی های بایدن فقط ۲۷ درصد با شرکت دوباره او در انتخابات مخالف هستند.

نتایج نظرسنجی همچنین گویای آن است که ۵۳ درصد از رای دهندگان، مخالف رقابت دوباره ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ هستند. تنها ۳۵ درصد گفتند ترامپ -که آمادگی خود را برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری آینده اعلام کرده -باید در این انتخابات شرکت کند. ۱۱ درصد از رای دهندگان درباره این که آیا ترامپ باید در انتخابات سال آینده میلادی شرکت کند یا خیر، مردد هستند.

در بین جمهوریخواهان ۳۷ درصد، دموکرات ها ۶۹ درصد و افراد مستقل ۵۳ درصد گفته اند که ترامپ نباید بار دیگر در رقابت های انتخاباتی شرکت کند.

نظرسنجی موسسه راسموسن همچنین نشان داد که ۵۸ درصد از رای دهندگان آمریکایی بر این باورند که کامالا هریس معاون بایدن در صورتی که رئیس جمهوری تصمیمی برای شرکت در انتخابات نداشته باشد، نباید در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت کند. تنها ۳۲ درصد موافق رقابت هریس در این انتخابات هستند و ۱۰ درصد گفتند هنوز تصمیم خود را برای اظهارنظر در این زمینه نگرفته اند.

نظرسنجی اخیر در بازه زمانی ۲۸ تا ۳۰ دسامبر (۹-۷ دی) با مشارکت ۹۰۰ نفر از رای دهندگان احتمالی و با حاشیه خطای مثبت و منفی ۳ درصد انجام شد.

انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (سه شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳) برگزار می شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس