سردار شریف: پاسداران با الگوگیری از سردار سلیمانی با جوانان رفتار کنند

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: از تمامی کسانی که در سپاه هستند یا بازنشسته شده اند، خواسته ایم که مانند شهید سلیمانی رفتار کنند تا جوانان از رفتار آنان الگو بگیرند.

به گزارش مشرق، سردار رمضان شریف شامگاه چهارشنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی در آستان شیخ صدوق در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اخلاص و شجاعت دو محور اصلی ویژگی رفتاری سردار سلیمانی است؛ ضمن آنکه هوش، استعداد، جامع الاطراف فکر کردن، ولایی و مردمدار بودن نیز از دیگر صفت های سردار به شمار می آید.

وی یادآورشد: مردم قدردان جانفشانی ها وتلاش های سردار سلیمانی در دفاع مقدس، برقراری امنیت در شرق کشور، فرماندهی سپاه قدس و توانمند سازی جبهه مقاومت و در دوران مبارزه با داعش که هدف نهایی آنها نا امن سازی کشورمان بود، هستند.

شریف اظهارداشت: باید از این ایام استفاده کرد و ضمن مرور تلاش ها و جانفشانی های سردار دلها و تاثیر آن در امنیت پایدار امروز کشور، به جوانان تبیین کرد، دشمنانی که همه سناریوهایشان در برابر حاج قاسم با شکست مواجه شده بود، دست به حرکت ناجوانمردانه زدند و این فرمانده سپاه قدس را در یک سفر خارجی در بغداد ترور کردند و به شهادت رساندند.

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: باید این استیصال دشمن در برابر سردار شهید سلیمانی را ترسیم کنیم تا یک تصویر وارونه از سردار دلها در میان جوانان نشان ندهد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راهبردهای مجموعه سپاه پاسداران برای انتقام دراز مدت خون سردار سلیمانی، پرورش و تکثیر امثال خاج قاسم در ایران و در برابر دشمنان است.

شریف ادامه داد: آنچه که دشمن را برای همیشه با مشکل مواجه می کند، تکرار امثال شهید سلیمانی است و رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار اخیر خود با خانواده سردار دلها فرمودند که سردار را به گونه ای رسانه ای نکنید که دست نیافتنی باشد.

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: برداشتی که می توان از تاکید رهبر فرزانه انقلاب داشت این بود که باید سردار سلیمانی را دست یافتنی و امثال این شهید بزرگوار را تربیت و به فضل الهی استعدادیابی کرد تا سردار سلیمانی‌ها در بین امت اسلامی بیشتر شوند.

وی اضافه کرد: سپاه پاسداران برای تبیین و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس کارهای عمده ای را در دستور کار خود قرار داده است که از جمله آن برگزاری یادواره ها و کنگره های شهدا در اقصی نقاط کشور است.

شریف بیان کرد: در این یادواره ها و کنگره ها از شهدای هر منطقه و هر استان تجلیل می شود و در کنار آن نیز یادواره های قشری برای اقشار مختلف مردم برگزار می شود که نقش و تاثیر آنها را به جامعه امروز منتقل کند.

سخنگوی سپاه پاسداران یکی دیگر از اقدامات انجام گرفته برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس در میان جوانان را راه اندازی سفرهای راهیان نور است گفت: تا قبل از جریان شیوع کرونا، میلیون ها نفر از مردم یکی از مراکزی که در سبد فرهنگی و برنامه های سفری خود می گذاشتند، سفر به مناطق جنگی جنوب کشور بود.

وی افزود: راویان راهیان نور و دفاع مقدس جریان مقابله رزمندگان ایران اسلامی با دشمن را ترسیم می کردند.

شریف اقدام سوم سپاه در همین زمینه را راه اندازی موزه‌ها و جنگینه های دفاع مقدس در مراکز استان ها و شهرستان ها اعلام کرد و اظهارداشت: با فعال سازی این مراکز می توان مجموعه خاطرات شهدا و پدر و مادران آنان را ثبت و منتشر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس