کد خبر 1451857
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۰
واکنش تماشاشیی گوردن بنکس مقابل ضربه سر پله

پله: به نظر من این دیدنی‌ترین نجات دروازه در تمام آن دوره مسابقات، و نمایشی محال بود؛ ولی بنکس از عهده آن برآمد. در نظر من، بنکس بهترین دروازه‌بان بازی‌های ۱۹۷۰ بود.

به گزارش مشرق، در مرحله گروهی جام جهانی ۱۹۷۰ مکزیک، برزیل با گل جرزینهو، ۱ بر صفر انگلستان را شکست داد ولی ماندگارترین لحظه آن بازی، نه گل جرزینهو بلکه واکنش استثنایی گوردون بنکس در برابر ضربه سر پله بود. پله در زندگی‌نامه خودش در این باره چنین توضیح داده است:

http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1392/6/17/306644_169.jpg


"جرزینهو توپ را به دست آورد و آن را از کوپر، بک قوی انگلستان، رد کرد و با یک پاس بلند هوایی بی‌نقص آن را برای من فرستاد. من به طرف توپ پریدم و آن را دقیقاً با ضربه سر به گوشه دروازه فرستادم، در حالی که بنکس، دروازه‌بان انگلیس، در گوشه دیگر دروازه بود. من فریاد برآوردم: گ....ل ل ل!!! ولی بنکس، مثل ماهی آزادی که آبشاری بالا می‌جهد، به هوا جهید و توانست با سر پنجه به توپ بزند، به طوری که توپ از روی تیر سقف دروازه رد شد. به نظر من این دیدنی‌ترین نجات دروازه در تمام آن دوره مسابقات، و نمایشی محال بود؛ ولی بنکس از عهده آن برآمد. در نظر من، بنکس بهترین دروازه‌بان بازی‌های ۱۹۷۰ بود."


فیلم این صحنه زیبا و ماندگار را در زیر می‌توانید ببینید:



گوردون بنکس ۴ سال پیش در سن ۸۲ سالگی درگذشت و پله مروارید سیاه فوتبال هم چند روز پیش در همین سن دار فانی را وداع گفت.

واکنش استثنایی بنکس مقابل ضربه سر پله +فیلم و عکس

واکنش استثنایی بنکس مقابل ضربه سر پله +فیلم و عکس

پله و بنکس سال‌ها پس از خلق آن صحنه ماندگار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس