کد خبر 1451464
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
پیش‌بینی افزایش قیمت بنزین در آمریکا‌

مؤسسه گس‌بادی می‌گوید که در سال ۲۰۲۳ میلادی به احتمال زیاد در برخی ایالت‌های آمریکا قیمت هر گالن بنزین (۳.۷ لیتر) به ۷ دلار خواهد رسید.

به گزارش مشرق به نقل از بیزینس اینسایدر، مؤسسه گس‌بادی می‌گوید: با توجه به وجود اختلال در پالایش فرآورده‌های نفتی در آمریکا از یکسو و افزایش تقاضا در چین پیش‌بینی می‌شود قیمت بنزین در آمریکا در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد.

پاتریک دهان، مدیر بخش نفتی این مؤسسه، می‌گوید: سال ۲۰۲۳ سال راحتی برای رانندگان آمریکایی نخواهد بود چرا که بنزین در این کشور گران خواهد شد.

پیش‌بینی افزایش قیمت بنزین در آمریکا

پاتریک دهان افزود: در روز جمعه گذشته متوسط قیمت بنزین در آمریکا ۳.۱۸ دلار در هر گالن بوده است اما پیش‌بینی می‌شود تا ماه می سال ۲۰۲۳ به ۴ دلار در هر گالن برسد.

وی افزود: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که قیمت بنزین در برخی شهرهای ساحل غربی آمریکا نظیر سانفرانسیسکو و لس آنجلس در تابستان آینده به ۷ دلار در هر گالن برسد. با توجه به آنکه هر گالن بنزین معادل ۳.۷ لیتر است قیمت مذکور برابر با ۱.۹ دلار به ازای هر لیتر ‌خواهد بود.

در ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین حد سالانه خود رسیده و از ۵ دلار در هر گالن عبور کرد. دلیل آن هم اختلال پیش‌ آمده ناشی از بحران انرژی در اروپا به خاطر درگیری نظامی روسیه با اوکراین بود. پس از آنکه دولت آمریکا تصمیم گرفت برای جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت بنزین و بالا رفتن تورم ذخایر نفتی استراتژیک این کشور را راهی بازار کند قیمت بنزین در این کشور پایین آمد.

پاتریک دهان اما معتقد است روند افزایش قیمت بنزین در آمریکا شروع شده و دلیل آن هم سرمای شدید هوا در بسیاری از نقاط آمریکا است که موجب شده پالایشگاه‌ها مجبور شوند تولید بنزین و گازوئیل را کم کنند.

متوسط قیمت بنزین در آمریکا در سال ۲۰۲۲ معادل ۳.۹۵ دلار در هر گالن بود که بالاترین نرخ ثبت شده در این کشور به شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس