کد خبر 1451438
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
خودرو

نسخه Shanhe شاسی‌بلند بایک بیجینگ BJ۹۰ با الهام از مرسدس GL به تازگی در چین عرضه شده است.

به گزارش مشرق، شنهی نسخه ارزان‌تر BJ۹۰ به حساب می‌آید که در سال ۲۰۱۹ با قیمت باورنکردنی ۱۸۵ هزار دلار روانه بازار شد. نسخه شنهی قیمت معقولانه‌تری داشته و برای مشتریان خاصی ساخته شده است.

بایک یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های چینی فعال در حوزه خودروسازی است که محصولات متنوع خود را تحت برندهای بیجینگ، آرک فاکس، رویژیانگ، فوتون، جیانگشی و ... به بازار عرضه می‌کند. بایک همچنین دستی در ساخت خودروهای خارجی برندهای مرسدس بنز، هیوندای و ... دارد.

شاسی بلند چینی با پیشرانه مرسدس بنز +عکس

ظاهر بیجینگ BJ۹۰ از روی کانسپت خودروی B۹۰ طراحی شده که در سال ۲۰۱۰ از آن رونمایی شد. این خودرو بر اساس پلتفرم مرسدس بنز کلاس GL با کد X۱۶۶ و طبق توافق انتقال تکنولوژی با این شرکت آلمانی ساخته شده است. تولید BJ۹۰ در سال ۲۰۱۵ آغاز شد، اما تنها در تیراژی محدود برای دولت!

در سال ۲۰۱۹، امکان خرید BJ۹۰ در محدوده قیمت ۱۴۲ الی ۱۸۵ هزار دلار برای برخی شرکت‌ها امکان‌پذیر شد و حالا این محصول لوکس با قیمت منصفانه‌تری برای مشتریان خاص عرضه شده است.

شاسی بلند چینی با پیشرانه مرسدس بنز +عکس

شاسی‌بلند فول سایز BJ۹۰ دارای ۵۱۷۱ میلی‌متر طول، ۱۹۹۵ میلی‌متر عرض و ۱۹۰۲ میلی‌متر ارتفاع بوده و فاصله بین محور چرخ‌های آن به ۳.۱ متر می‌رسد. این خودروی چینی نه تنها شاسی و سیستم تعلیق بادی، بلکه پیشرانه بنزینی خود را از مرسدس بنز GL گرفته است. به بیان بهتر، BJ۹۰ از موتور توربوشارژ ۳ لیتری M۲۷۶ استفاده می‌کند که می‌تواند ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه به گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک متصل است.

شاسی بلند چینی با پیشرانه مرسدس بنز +عکس

اگرچه Beijing BJ۹۰ در سال ۲۰۱۵ عرضه شده، ولی ظاهر آن هنوز هم به سبب خطوط صاف و جلوپنجره بزرگ، با سلیقه مشتریان امروزی مطابقت دارد. با این وجود، طراحی کابین کمی از مد افتاده است. دکمه‌های فیزیکی فراوان، دریچه‌های تهویه بزرگ با شکل عجیب و همچنین نمایشگر بزرگ و قدیمی، ذوق سرنشینان را کور می‌کند. کابین BJ۹۰ در دو طرح ۴ یا ۵ صندلی در دسترس مشتریان قرار دارد.

شاسی بلند چینی با پیشرانه مرسدس بنز +عکس

نسخه Shenhe برای مشتریان خاص عرضه شده و قیمت آن در محدوده ۶۸۶۶۰ الی ۷۱۵۳۰ دلار است. اگرچه این بازه قیمت بسیار مطلوب و خوشایند به نظر می‌رسد، اما نسخه شنهی بر اساس یک مدل قدیمی ساخته شده و به همین خاطر موفقیت بازاری آن تاحدی سؤال برانگیز است.

منبع:خودرو بانک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس