1

اصلاح‌طلبان پس از مرگ هاشمی سعی کرده‌اند با ساختن یک شخصت فانتزی از هاشمی بسازند! اما واقعیت رفتاری هاشمی با آنچه این روزها از او عرضه می‌شود زمین تا آسمان با هم فرق دارد.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه‌های امروز یکشنبه ۱۱ دی ماه در حالی چاپ و منتشر شد که بیانات رهبر انقلاب در دیدار خانواده آیت‌الله مصباح یزدی، افتادن دلار در سراشیبی و کاهش قیمت و تحلیل مذاکرات برجامی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

پایین آمدن قیمت دلار همچنان سوژه اول بسیاری از روزنامه‌ها است، دنیای اقتصاد دراین‌باره نوشته است:

در روز نخست هفته جاری، شاخص بازارهای سهام، ارز و سکه کاهشی ثبت شد، تا جامه قرمز بر تن همه بازارها پوشانده شود. ردپای اصلی افت همزمان سه بازار را می‌توان در تغییر جو قیمتی دلار دانست. رئیس کل بانک مرکزی در تازه‌ترین اظهارنظر درباره سیاست‌های ارزی این نهاد تاکید کرد که سیاستگذار حتما در بازار ارز مداخله خواهد کرد. همزمان، او نرخ‌های بالا را برای بازار غیرواقعی خواند. این موضع رئیس کل باعث شد که برخی نگران عرضه قدرتمند در روزهای آینده شوند و سعی در خروج از معاملات ارزی کنند. هرچند برخی معامله‌گران این نوسان کاهشی را زودگذر دانستند. همزمان با کاهش نرخ دلار، نرخ سکه نیز با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی تنها از دلار تاثیر گرفت و کاهش یافت. در همین راستا بازار سهام در روز شنبه همراه با سایر بازارها قرمز رنگ شد. در این روز شاخص کل بورس با عقبگرد ۴۵/ ۳درصدی افتی قابل توجه را به ثبت رساند. نکته قابل توجه بازار سهام در خروج قابل توجه پول حقیقی به میزان ۷۴۱میلیارد تومان بوده است.

کارنامه سه‌ماهه اصلاح‌طلبان در آشوب منتشر شد/ اگر هاشمی بود، با اغتشاشات در کف خیابان چه می‌کرد؟

روزنامه اعتماد نیز به تصمیم جدید بانک مرکزی واکنش منفی نشان داده و برای آن از بورس شاهد آورده است؛ این روزنامه اصلاح‌طلب می‌نویسد:
شاخص کل بورس در نخستین روز هفته با یک افت شدید روبه‌رو شد و کانال ۱.۶ میلیون واحدی را از دست داد. این اتفاق پس از ۵ روز پشت سر هم رشد قدرتمند شاخص رخ داد. بخش بزرگی از افت شاخص بورس به دلیل ریزش «دستوری» نرخ ارز نیمایی صورت گرفت که با اظهارات رییس کل جدید بانک مرکزی رسمی شد. آقای فرزین در بیان برنامه‌های خود برای بازار ارز از تثبیت نرخ دلار سامانه نیما در عدد ۲۸۵۰۰ تومان خبر داد. این در حالی است که پیش از این، برای کم کردن فاصله میان نرخ نیمایی و بازار آزاد، عدد نرخ دلار سامانه نیما حتی ۳۰ هزار تومان نیز شده بود.

در ادامه این گزارش آمده است:

از آنجا که نرخ سامانه نیما برای شرکت‌های بورسی اهمیت بسیار بالاتری دارد؛ روز گذشته، بورس به این اخبار واکنش منفی نشان داد و شاخص کل نزدیک به ۵۷ هزار واحد ریزش کرد و تا سطح یک میلیون و ۵۹۰ هزار و ۴۹۵ واحد پایین آمد. شاخص کل هم‌وزن نیز با افت ۱۱ هزار و ۶۷۴ واحدی در رقم ۴۶۹ هزار و ۷ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش ۲۹۰ واحدی در سطح ۲۰ هزار و ۱۲۶ واحد قرار گرفت. اتفاقات رخ داده در حوزه ارز سامانه نیما موجب شد تا بورس تهران یکی از سنگین‌ترین خروج سرمایه خرد را شاهد باشد.

کارنامه سه‌ماهه اصلاح‌طلبان در آشوب منتشر شد/ اگر هاشمی بود، با اغتشاشات در کف خیابان چه می‌کرد؟

روزنامه همشهری اما رواینی دیگر از تغییرات روی تابلو بورس داشته و نوشته است:

بررسی‌ها نشان می‌دهد در این بازه زمانی، اغلب بازارها نیز که به‌نوعی جذب‌کننده نقدینگی بوده‌اند، بر مدار تورم رشد کرده‌اند و محرک اصلی افزایش قیمت آنها، پیروی از تغییرات شاخص تورم بوده است. در این میان البته، بازار سرمایه که معادلات پیچیده‌تری نسبت به سایر بازارها دارد، با وجود تلاش برای رشد در مدار تورم، به‌دلیل نگرانی از ابهامات آتیه اقتصاد نتوانسته است پا به پای سایر بازارها رشد کند و عنوان کم‌بازده‌ترین بازار اقتصاد ایران در ۹ماهه۱۴۰۱ را از آن خود کرده است.
کارشناسان اقتصادی، معتقدند در صورت تغییر در سیاست‌های کلان اقتصادی و موفقیت آنها در مهار نرخ تورم، فضای قیمتی اغلب بازارها نیز آرام خواهد شد؛ اما درصورتی‌که روال فعلی استمرار پیدا کند، در بهترین حالت همین شرایط ۹ماهه استمرار پیدا خواهد کرد.
بدیهی است که در این میان، چنانچه شرایط بازارها تغییر کند و نقدینگی، بازار بهتری برای کسب بازدهی پیدا کند، طبیعتا آن بازار پیشرو خواهد شد و شتاب رشد قیمت در سایر بازارها به‌دلیل خروج نسبی نقدینگی حتی از نرخ تورم نیز کمتر خواهد شد.

کارنامه سه‌ماهه اصلاح‌طلبان در آشوب منتشر شد/ اگر هاشمی بود، با اغتشاشات در کف خیابان چه می‌کرد؟

روزنامه کیهان نیز گزارشی میدانی از تحولات بازار تهیه کرده و خبر از کاهش قیمت‌ها داده است؛ این روزنامه می‌نویسد:

قیمت طلا و ارز از صبح روز شنبه و پس از اعلام سیاست‌های جدید ارزی توسط رئیس کل جدید بانک مرکزی، وارد مدار نزولی شد و همین امر نیز عقب‌نشینی دلار تا کانال ۳۹ هزار تومان و سکه تا کانال ۱۹ میلیون تومان را به همراه داشت. همه فروشنده شدند! مشاهدات میدانی از خیابان فردوسی تهران نشان داد که از صبح دیروز تعداد فروشندگان در بازار طلا و ارز افزایش چشم‌گیری داشت؛ فعالان بازار ارز می‌گفتند روز پنج‌شنبه هیچ‌کس در بازار فروشنده نبود ولی روز شنبه اکثرا فروشنده بودند و خریداری بسیار اندک بود.
دارندگان طلا و ارز دیروز از ترس ریزش بیشتر قیمت‌ها به بازار ارز آمده بودند تا هرچه زودتر طلا و ارز را به ریال تبدیل کنند؛ نکته مهم اینجاست که از بین صراف‌ها و سکه‌فروش‌های خیابان فردوسی تهران به جز دو، سه صرافی، هیچ صرافی دیگری حاضر به خرید سکه از مردم نبودند.
آنها می‌گفتند زمانی که معلوم نیست قیمت‌ها تا چه کانالی قرار است پایین بیاید، خرید به صرفه نیست؛ یکی از سکه‌فروش‌ها می‌گفت: به محض اینکه سکه بخریم باید بفروشیم و اگر سکه را نگه داریم احتمالا ضرر سنگین خواهیم کرد.

کارنامه سه‌ماهه اصلاح‌طلبان در آشوب منتشر شد/ اگر هاشمی بود، با اغتشاشات در کف خیابان چه می‌کرد؟

روزنامه ایران نیز خبر داده است که دلار آزاد با کاهش ۵ هزار تومانی وارد کانال ۳۹ هزارتومان و سکه با ریزش ۳میلیون تومانی وارد کانال ۱۹ میلیون تومان شد، در گزارش این روزنامه آمده است:

سیگنال تغییر مدیریت و سیاست‌های بانک مرکزی با واکنش مثبت بازار مواجه شده است. از روز پنجشنبه هفته گذشته و همزمان با انتشار خبر رأی اعتماد هیأت دولت به محمد رضا فرزین به‌عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی، قیمت‌ها در بازار ارز و به‌دنبال آن طلا عقب‌نشینی کرد و دیروز هم این روند ادامه یافت. بدین‌ترتیب قیمت دلار در بازار آزاد که تا پیش از این به کانال ۴۴ هزار تومان رسیده بود، روز گذشته با کاهش حدود چهار هزار تومانی به کانال ۳۹ هزار تومان بازگشت. کارشناسان اعتقاد دارند با رخدادهای روزهای اخیر در مدیریت بانک مرکزی و همچنین حذف دامنه نوسان در بازار متشکل ارزی انتظار می‌رود که به‌تدریج نرخ بازار آزاد به بازار رسمی نزدیک شود. این اتفاق باعث می‌شود تا رانت فعلی که از فاصله بالای قیمت دو بازار ایجاد شده و دلالان و مردم عادی را به این بازار کشانده از بین برود و دوباره آرامش به بازار بازگردد.

ایران نوشته است :

پس از کاهش قیمت‌ها در آخرین روز کاری هفته گذشته (پنجشنبه) که به‌دنبال تغییر مدیریتی در بانک مرکزی و واکنش مثبت به سیاست‌های جدید این بانک رقم خورد، دیروز هم روند نزولی قیمت‌ها در بازار ارز و طلا ادامه یافت به‌طوری که قیمت اکثر ارزهای خارجی دراین روز افت داشت. در بازار طلا نیز در کنار انواع سکه طلا نیز کاهشی بود.
قیمت دلار در بازار متشکل، دیروز به ۳۷ هزار تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، بدون تغییر است. در بازار آزاد دیروز یورو نسبت به ۲ روز پیش، با ۸۲۹ تومان کاهش، ۴۳ هزار و ۲۹۵ تومان نرخ‌گذاری شد. همچنین درهم امارات (حواله) با کاهش ۵.۶۷ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۱۱ هزار و ۴۵۰ تومان معامله شد. لیر ترکیه در بازار داخلی هم ۲ هزار و ۲۱۰ تومان قیمت خورد. دلار در بازار توافقی با ریزش سنگین نسبت به هفته قبل به قیمت ۳۸ هزار تومان رسید، دلار در بازار هرات به قیمت ۴۰ هزار و ۷۰ تومان معامله شده و در بازار سلیمانیه نیز با افت قیمت جدی به ۴۱ هزار و ۳۵۰ تومان رسید. قیمت دلار در سامانه نیما به قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده و در سامانه سنا نیز به ۲۹ هزار و ۱۳۸ تومان رسید. قیمت یورو نیز در سامانه نیما به قیمت ۳۰ هزار و ۴۷۰ تومان رسیده و در سامانه سنا به قیمت ۳۰ هزار و ۹۴۰ تومان معامله شد.

کارنامه سه‌ماهه اصلاح‌طلبان در آشوب منتشر شد/ اگر هاشمی بود، با اغتشاشات در کف خیابان چه می‌کرد؟

هاشمی با آشوب‌ها چه برخوردی می‌کرد؟

روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از احمد مسجد جامعی وزیر فرهنگ دولت سیدمحمد خاتمی روایتی عجیب از خلق و خوی هاشمی ارائه داده است! در این یادداشت آمده است:

اگر آقای هاشمی بود، با گروه‌های کف خیابان و خانواده‌های آسیب‌دیده از وقایع اخیر ملاقات و گفتگو می‌کرد و ضمن دلجویی از آن‌ها نظراتشان را می‌شنید و انعکاس می‌داد. اگر آقای هاشمی بود، از ظرفیت مجمع تشخیص مصلحت نظام، که در این قضایا، گرفتار بی‌عملی شد، به شیوه‌ای موثر بهره می‌برد. اگر آقای هاشمی بود ضعف عملکرد دستگاه‌های اجرایی را شفاف می‌کرد تا آن‌ها پاسخ‌گوی گفتار و کردار خود باشند و نوک حمله معترضان به سوی باورهای آیینی و ارکان نظام نرود. یکی از مدیران میانی گفته بود که ما فقط پشتیبان نیروهای خودی هستیم؛ درحالی‌که دولت نماینده کل ملت است؛ حتی آنانی که او را قبول ندارند. اگر آقای هاشمی بود، با گروه‌های کف خیابان و خانواده‌های آسیب‌دیده از وقایع اخیر ملاقات و گفتگو می‌کرد و ضمن دلجویی از آن‌ها نظراتشان را می‌شنید و انعکاس می‌داد. اگر آقای هاشمی بود، از ظرفیت مجمع تشخیص مصلحت نظام، که در این قضایا، گرفتار بی‌عملی شد، به شیوه‌ای موثر بهره می‌برد.

کارنامه سه‌ماهه اصلاح‌طلبان در آشوب منتشر شد/ اگر هاشمی بود، با اغتشاشات در کف خیابان چه می‌کرد؟

البته این اما و اگرها از شیوه رفتاری هاشمی با روحیات او در تضاد جدی قرار دارد؛ اصلاح‌طلبان پس از مرگ هاشمی سعی کرده‌اند با ساختن یک شخصت فانتزی از هاشمی تحت نام «دولت بابا» از هاشمی یک سیاست‌مدار قدیس بسازند؛ اما واقعیت رفتاری هاشمی با آنچه این روزها از او عرضه می‌شود زمین تا آسمان با هم فرق دارد؛ هاشمی همان فردی است که یکی از اعضای دولت او گفته بود که تحمل نقد حتی درون کابینه را نداشت و هر که با او مخالف بود از رویش رد می‌شد!

اصلاح‌طلبان در اغتشاشات چه وضعیتی داشتند؟

روزنامه جوان در یادداشتی به بررسی کارنامه اصلاح‌طلبان در آشوب‌ها پرداخته و نوشته است:

اصلاح‌طلبان که همواره خود را مدعی خط امام و بازوی نظام جمهوری اسلامی معرفی می‌کنند، در سه‌ماهه التهاب کشور چگونه عمل کردند؟ اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم چه باید بگوییم؟ بدون تردید اصلاح‌طلبان درون کشور دنبال اغتشاش نبودند و از اغتشاش استقبال نکردند، اما همه آنچه انجام دادند بدتر از کار منافقان مدینه در صدر اسلام بود. ابتدا آتش تهیه مهسا امینی را ریختند. این کار در رسانه رسمی و غیررسمی انجام شد. آن‌قدر در این موضوع دمیدند که بزرگانشان همچون محقق داماد و خاتمی نیز بازی خوردند و بیانیه خون‌خواهی صادر کردند و تا زدوخوردها در خیابان شروع شد، گفتند ما با خشونت مخالفیم، اما صرفاً نظام را به خشونت و سرکوب متهم کردند و دیگر هیچ؟ در رسانه رسمی تیترهای تحریک‌کننده می‌زدند و همزمان در توئیتر از نبود آزادی مطبوعات سخن می‌گفتند، برخی خبرنگارانشان برای اینترنشنال تولید محتوا و از علی کریمی حمایت کردند.
فاجعه شاهچراغ شیراز را گردن نظام انداختند (سعید شریعتی و...) شهادت کودک ده‌ساله ایذه‌ای را گردن نظام انداختند.

کارنامه سه‌ماهه اصلاح‌طلبان در آشوب منتشر شد/ اگر هاشمی بود، با اغتشاشات در کف خیابان چه می‌کرد؟

در ادامه این یادداشت آمده است:

بدون تردید جهت‌گیری‌های فرهنگی این سه ماه در حوزه دین، امربه‌معروف و زنان و فرهنگ به بار نشستن میوه مبارزه ۲۵ ساله اصلاح‌طلبان با جمهوری اسلامی بود، اما کی بود! کی بود! ما نبودیم آنان بلند است. هیچ شایعه‌ای را محکوم نکردند، هیچ دروغی را نفی نکردند، به هیچ دروغگویی (علی دایی و علی کریمی و...) اعتراض نکردند، از قاتلان شهیدان حمایت کردند و علیه قصاص به میدان آمدند. گویی در قبال ۸۱ شهید حتی یک نفر نباید قصاص شود و شتر دیدی جاپایش را هم ندیدی. به‌نظر می‌رسد میدان دادن به این جریان سکولار-دموکراسی خواه خیانت به امام و شهیدان است جمهوری اسلامی اگر نجیبی در این جبهه می‌بیند گلچین کند و پایان عبدالله ابن ابی‌ها را اعلام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 72
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 7
  • محمود IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    7 0
    نباید از فراموشی خاطرات مردم سواستفاده کرد اگر مرد خاکستری زنده بود ........
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      20 0
      اگر هاشمی زنده بود یک نماز جمعه مختلط با کفش دیگر برگزار میکرد !!!
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      12 0
      اول نامه بدون سلام می نوشت
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      13 0
      چند تا طلبه تو قم در حضور اکبر رفسنجانی اعتراض مختصری کردند گرفتن بردن تا مدتی نگه داشتند انها را مردم امدن به احمدی نزاد رای دادن کشور را به اتش کشید بخاطر حسادت
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      12 0
      اکبر هاشمی تندرو بود مخالفان دولتش را به زندان می انداخت بعنوان نمونه بخاطر دارم آقای سحابی را به زندان انداخت.
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      10 0
      در دولت هاشمی در جامعه آرامش نبود اعتراضات مردمی در مشهد و قزوین و چهاردانگه در دهه هفتاد در دوران هاشمی را کاملا"به یاد داریم.
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      14 0
      حجت الاسلام هاشمی اگر عملکرد قابل قبولی داشت در انتخابات مجلس ششم و ریاست جمهوری سال 84 با دست رد مردم مواجه نمی شد.
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      15 0
      اگر زنده بود احتمالا شیرجه میزد تو استخر فرح !
    • محمد قزل IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      9 0
      هاشمی سال ۸۸بود خودش یکی از بانیان اغتشاشات بود وکشور۸ماه درگیر خون وخونریزی بود
  • تندیس IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    13 0
    واقعا جای تاسف دارد که دستگاه قضا حتی یک اخطار به پایگاه های رسانه ای اصلاح طلبان نداد . باید از رفتار دستگاه قضا به که شکوه بریم من در ماجرای تروریستی اغتشاشات دقیقا رفتار سایتهای داعشی . . را در سایتهای همین اصلاح طلبها چون سلام اعتماد اصلاحات نیوز و امثالهم دیدم اینهمه سند در نشریات خودشان علیه دروغگویی و اشوب افرینی شان هست بخدا همین متن صفحات سایتهایشان برای استناد مدعی العموم کفایت میکند چرا اینقدر مماشات تاکی خون عزیزان این ملت کف خیابانها بریزد و اصلاح طلبان بر ان خونها رقص نامردی کنند .
    • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      7 0
      هاشمی هم که نیست فرزندانش همان سیاستی را که اگر هاشمی بود می داشت، دارند! یعنی تضعیف هر چه بیشتر جایگاه رهبری و ولایت فقیه!!!
    • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      13 0
      تندیس عالی گفتی واقعا عدلیه مماشات غیر قابل قبول با دروغ راکنی می کند.مشکل اصلی اینه که فرهنگ دروغ گویی واتهام زنی عادی می شود.الان دروغ دیگر قبح اخلاقی نیست!!!!!!!
  • تندیس IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    10 0
    در مورد رفتارهاشمی دو نکته مهم است 1 - خانواده ایشان که همیشه کف خیابان برای حمایت تروریستها ساندویچ میخورده اند و دهها پرونده در این موضوعات دارند 2- کافیست در مورد مماشات هاشمی به یک نکته اشاره کنم و ان غصب جائرانه زمین های مردم کرون اصفهان در زمان ریاست جمهوری ایشان و بدستور وبا پیگیری شخص ایشان برای ساخت کارخانه داروسازی در ان املاک که چراگاه سند دار مردم بود اشاره کنم..........
  • نرگس مهاجر IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    9 0
    «اگر هاشمی بود، چه می کرد» روزنامۀ جمهوریِ قبلاً اسلامی خودش که ساکت می ماند تا ببیند اهل آشوب پیروز می شوند یا شکست می خورد. برای هر دو حالت حتماً موضع منافقانه ای آماده داشت. ولی زن و دختر و پسرش بسیار فعال بودند و هر غلطی می توانستند، می کردند تا انقلاب و رهبر و مردم زمین بخورند. امان از لقمۀ حرام!!!
    • پری مجرد 43 ساله IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      2 0
      احسنت
  • حسین IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    8 0
    اگر هاشمی بود اصلاح طلبان جولان می دادند و نقش خود را در اغتشاشات پررنگ می کردند و کروبی هم ....ننگ بر اصلاح طلبان مملکت فروش و خیانتکاری که اقتصاد مملکت را به ابن اوضاع کشانده اند قطعا در آن دنیا با تک تکشان خود این مردم تسویه حساب خواهند نمود که چه خیانت هایی به این مملکت با نام اسلام آمریکایی و انگلیسی کرده اند .
  • فرشاد IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    12 0
    هاشمی هیچوقت حق اعتراض نسبت به خودش و اطرافیانش به رسمیت نمیشناخت
  • فرشاد IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    10 0
    هاشمی هیچوقت حق اعتراض نسبت به خودش و اطرافیانش به رسمیت نمیشناخت و به شدت نسبت به خانواده و اطرافیانش که بله قربان گویش بودند حمایت داشت و به کسی اجازه برخورد با آنها را نمیداد و دیکتاتور بود
  • من IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 3
    منظورت؟
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    9 0
    بساط این خائنین جمع کنید اين افساد طلبان ازبوجه بیت المال ارتزاق می کنند وعلیه نظام توطئه‌ چینی میکنند
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    11 0
    دست راست مرحوم هاشمی رفسنجانی زیر سر حسن روحانی ، محمد خاتمی و سایر اصلاح طلبان
  • بختیاری IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    7 0
    هیچی باهم پیک بهایی ها میرفت نبش انقلاب سمبوسه میخورد واصلا قصد حضور در اغتشاشات نداشتند.یا اینکه اون آقای مش کرده را نه برای توطئه وانقلاب مخملی بلکه برای خوردن نوشیدنی حلال و کشیدن قلیون وگفتمان تمدنها نه موشکها پیش جرج و ... میفرستاد.!
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    10 0
    هاشمی سلطان گرانی بود
  • رحیم آب منگل IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    9 0
    اگر هاشمی بود در استخر فرح زیر آبی میرفت
  • فدایی IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    10 0
    اگر هاشمی بود فتنه ها پیچیده تر بود
  • علی افصحی IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    12 0
    اگر هاشمی بود! مرتجعان گناهکار مدعی اصلاحات شیطانی تاریخ همواره در دنیای اگرها زیست می کنند!اگرهایی که هرگز تحقق نمی یابد و راهی است ابلیسی برای طلبکار شدن همیشگی!! البته جایگاه همه پیروان «مکتب اگرها،»در قرآن جهنم است . جهنمیان در قرآن همیشه «یک زندگی عقبند»!!!و در ورود به جهنم اعمال ارتجاعی اشان از خدا می خواهند «اگر دوباره به دنیا برگردند این خواهند کرد و آن خواهند کرد !! اگر هاشمی بود این می کرد و آن می کرد! قرآن درسوره زمر آیه پنجاه و هشت می فرماید ؛«... لَوْ أَنَّ لِي كَرَّةً فَأَكُونَ مِنَ الْمُحْسِنِينَ اگر دوباره زندگی را شروع کنم نیکو کار خواهم شد. یعنی نیکوکاری اش محال است.اصلاح طلبان آمریکایی شگردشان جهنمی است
  • علی افصحی IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    11 0
    اگر هاشمی بود! مرتجعان گناهکار مدعی اصلاحات شیطانی تاریخ همواره در دنیای اگرها زیست می کنند!اگرهایی که هرگز تحقق نمی یابد و راهی است ابلیسی برای طلبکار شدن همیشگی!! البته جایگاه همه پیروان «مکتب اگرها،»در قرآن جهنم است . جهنمیان در قرآن همیشه «یک زندگی عقبند»!!!و در ورود به جهنم اعمال ارتجاعی اشان از خدا می خواهند «اگر دوباره به دنیا برگردند این خواهند کرد و آن خواهند کرد !! اگر هاشمی بود این می کرد و آن می کرد! قرآن درسوره زمر آیه پنجاه و هشت می فرماید ؛«... لَوْ أَنَّ لِي كَرَّةً فَأَكُونَ مِنَ الْمُحْسِنِينَ اگر دوباره زندگی را شروع کنم نیکو کار خواهم شد. یعنی نیکوکاری اش محال است.اصلاح طلبان آمریکایی شگردشان جهنمی است که خود را از بی عملی به موقع در فتنه یا بهتر بگوییم از عمل بیشرمانه همدلانه با فتنه گران خود را طلبکار جا بزنند تا کسی بازخواست نکندکه وقتی هاشمی نیست اصلاح طلبان فاسد باید در کنار اشرار قرار گرفته و در متن فتنه ، ماشین صدور بیانیه های همدلانه شیطانی با اراذل و اوباش را راه انداخته و پس از فروکش کردن آشوب ترکیبی استکباری با مجاهدت بسبجیان و حافظا ن امنیت، تلویحا که آشکارتر از تصریح است از عادل ترین رهبر جهان امام خامنه‌ای بخواهند که مطالبات مزدوران استکبار و شیطان بزرگ آمریکا را بشنود و از آن قاتلان و ویرانگران دلجویی کند!!! همان مواضع شیطانی که خود اصلاح طلبان فاسد از آغاز فتنه ترکیبی همه جانبه استکبار در پیش گرفته و الآن هم که آشوب ها خوابیده همچنان برای احیای آن دست و پا زده و به «دنیای اگرهای جهنمیان مرتجع » پناه می برند! ضمن این که برخورد هاشمی با معترضان واقعی و مردمی اسلامشهر ، قزوین و مشهد در دهه هفتاد هرگز از یاد ها نرفته و نمی رود همان هاشمی که نظریه له شدن تعدادی انسان در زیر چرخ های توسعه را پذیرفته و عملیاتی ساخت!!! در برابر دنیای موهوم و شیطانی مبتنی بر «اگرهای غیر واقعی«! دنیای واقع بینانه ولی فقیه خردمند و شجاعمان قرار دارد که در هر فتنه در میدان حاضر شده و فتنه گران و اربابانشان را در هم کوبیده و ناامید می سازد. سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    8 0
    خانواده هاشمی یکی از پایه های ثابت اختشاش در کشور میباشند اگر هاشمی هم زنده بود مسیر خانواده خود و منافع خودشان میرفتند
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    84 0
    چرا در هيچ يک از مناسبات های ملی و مذهبی وپیشرفت های جوانان و دانشمندان کشورمان رسانه‌های اصلاح طلبان چون معاندان لال شده وهيچ خبری وتحلیل را منتشر نمی کنند نمونه چند روز اخیر حضور پرشور مردم در مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ام ابیها یا تشیع با شکوه پیکر مطهر شهدای تازه تفحص شده و سالروز حماسه ۹دی . ولی کوچکترین مطلبی در مورد غربی‌ها و ضد انقلاب و اغتشاشگران را با بزرگنمایی بازتاب می دهند مانند توطئه بر علیه نظام وتهدیدات رژیم صهیونیستی بر علیه کشورمان را
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 122
    نسل آینده اصلا اینهایی که میگید رو نمیشناسه ، خو تون رو نمیشناسه جه برسه قبلیهاتون رو . تاریخ ۱۰۰ سال گذشته ایران به زباله دانی رفته
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    9 0
    اگه هاشمی بود یه بشکه بنزین میریخت روش تاشعله ورتربشه
  • ایثا گر IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    3 0
    بی تردیدمسجدجامعی درست گفته,چون رفسنجانی بعدبازی دقیقه90بامتهدانش درانتخایات76واکنش جامعه روحانیت وبازی دوم خردادیهای راباشخصیت ش رادیدگرایش به بیگانگان دراوتقویت شده و محصولش فتنه88که50،50توسط یاغیان داخلی ودشمنان خارجی اجراشد
  • محمد قزل IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    7 0
    هاشمی رفسنجانی در فتنه ۸۸زنده بود دیدین چکار کرد آتش فتنه را زیاد کرد با عفت خانم آقا مهدی فائزه خانم تا تونستن آشوب درست کردن آخر هم از اوباما خواستن ایران را تحریم کند
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    4 7
    من نه طرفدار چپ و نه راستم ولی این را میدانم اصلاح طلبها هم سوادشان بیشتر است هم مملکت گردانی در دولت خاتمی مردم هشت سال دغدغه گرانی و تحریم نداشتند هر کس این مقاله را نوشته بداند مردم بیناتر عاقل‌تر از امند که این مقاله چرندیات را بخوانند و باور کنند پایداری ها و متعصبین کاسب تحریم کور دل دیگر جایی ندارند همانگونه که مراجع هم راهشان نمیدهند
    • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      1 4
      درود بر شما.
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      3 0
      دولت اصلاح طلب روحانی قیمت دلار را 10 برابر کرد یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند.
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      3 1
      خاتمی خائن دریای خزر را فروخت که حداقل 8000 تریلیارد دلار ارزش داشت.
  • CA ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    9 0
    هاشمی سال ۸۸ در مورد ادعای دروغ میرحسین چه کرد؟ اینبار هم دقیقا همونکار رو میکرد. این اصلاحطلبها همه مثل طلبکار ها با مردم و نظام رفتار میکنن، درست مثل بنی‌صدر.
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    5 0
    الحمدلله حالا که نیست
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    5 0
    چکار نکرده ؟!!! حضور در سی گذشته برای حفظ قدرت و.... ، توطئه بی ثباتی و هرج و مرج در اقتصاد ، ارزی و سیاسی جنگ خیابانی ۸۸ و.... به طوریکه هنوز هم طیف نوچه ها ی نفوذیش هم همین نیت توطئه را ادامه می دهند.
  • علوی IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    4 0
    عزیزان!! لطفا واقع بین باشیم! غرق شدن در مباحث شبه سیاسی روز و اون چی گفت این چی گفت موجب فراموشی حقایق مهمی شده که بر خلاف ماهیت نظام اسلامی است !!!!!! خدا محوری ؛ عالم محضر خداست .تمسک به عروه الوثقی قرآن و اهل بیت علیهم السلام. اعمال در این دنیا و پاداش و کیفر در عوالم برزخ و قیامت .حال با این معیار ها ارزیابی هاشمی رفسنجانی؟! لزوم مراجعه به فقها در عصر غیبت. دکترین ولایت فقیه مورد اجماع فقهای شیعه .نظریه رهبر حکیم بعنوان فقیه در پیام تسلیت و بکار نبردن اوصافی همانند عارف و مجاهد و خادم و امثالهم در حالی که گاه برای یک معلم متوفی از دوستان شان اوصافی متعالی بکار می‌برند .هاشمی از سویی خدماتی و از سوی دیگر بر خلاف روایت شبیه دشمنان ما نشوید ترویج فرهنگ تجمل و رفاه و عافیت طلبی تحت تاثیر فرزندان بعضا فاسد غربزده اش / جت اسکی رفتن در تاسوعای حسینی!!!/اختلاف بین اقشار جامعه /خفقان وزرات اطلاعات فلاحیان /مدیران و منصوبان فاسد با فساد عظیم مالی امنیتی از خیریه مرعشی با کارخانجات خودرو سازی تا مهدی اقا کپل .../انحراف فرهنگی عقیدتی سیاسی در فرزندان خاصه فاجعه هاشمی رفسنجانی با توهین به پیامبر ص و امام حسین ع و حمایت از بهاییت منکران وجود امام عصر ع آری با معیار خدا محوری و امام محوری و اینکه اکنون با این توشه و صدقات جاریه فرزندان گمراه تردید ندارم در عذاب الهی شدید الهی است .کمی از سیاست زدگی رها شویم و خدا محور ابتدا در پی اعمال فردی و سپس مواضع اجتماعی در اجرای اوجب واجبات یعنی نظام اسلامی بکوشیم. یادمان باشد محاسبات هاشمی با امثال بنده عوام با فرصت های اندک خدمت متفاوت است بار هاشمی سنگین به جهت داعیه علم و فرصت خدمتگزاری
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    5 0
    اگر هاشمی بود جمعه ، با هلی کوپتر خانواده را می برد سد لتیان و شنبه می رفت استخر . خیلی برای هاشمی منقبت تراشی نکنید. اگه هاشمی زنده بود با تعجب از مسجد جامعی می پرسید منو می گی ؟ مسخره نکن نامرد!
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    5 0
    اگه هاشمی بود به ابو موسی اشعری می گفت زکی.
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    4 0
    اگه هاشمی بو؛ یکبار دیگر خطبه معروف تجملات را می خواند. اگه هاشمی بود ؛ دیگر خطبه معروف نقش حرامخواری در تربیت فرزندان را نمی خواند. اگر هاشمی بود ؛ نتیجه فاجعه بار حمایتش را از روحانی می دید. اگر هاشمی بود ؛ ژاپن و آلمان را از رفتن به سمت نظامی‌گری تشویق و ایران را بخاطر داشتن قدرت دفاعی مزمت می کرد.
  • سید فروزان CH ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    6 0
    هاشمی بود و‌دیدیم چه بلایی سر مملکت آورد هاشمی بود که اشرافیت را براه انداخت هاشمی بود که رانت و کمیسیون و امتیازات فامیلی و دزدی عادی شد هاشمی بود که غربکدایان و خود فروشان شدند مدبر و وزیر و معاون
  • حسين DE ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    3 1
    اقاى مسجد جامعى ، هاشمى رسمًا از خانواده هاى قربانيان اسلام شهر دلجوئى كرد؟
  • ح ر IR ۰۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    6 0
    اصلاح طلب برابر با کثافت .
  • علی IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    6 0
    اگر مرحوم هاشمی زنده بود همه فرزندانش را برای لیدری اغتشاش به خیابون میفرستاد. حتی بهشون میگفت نهار و شام همون کف خیابان ساندویج دو نونه بخورید.
  • رستم ایرانی IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    5 0
    اگر هاشمی زنده بود تا الان چند فتنه دیگر بیشتر رخ داده بود و پای مهدی دزد قلدر خائن و فائزه بی سواد ضد دین و دیگر قلدران اتو کشیده را به تحویل کشور به بیگانگان بیشتر باز می کرد. از تحفه های اکبر هاشمی که هستند معلوم بود اگر هاشمی زنده بود چیکار می کرد نمونه عینی آن در مقیاس کوچکتر همین الان باقی است نگاهی به حسن فریدون روحانی عمرانی بندازید ضربدار 100 کنید نتیجه آن می شود هاشمی.
  • ایرانی اصیل IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    5 0
    امثال رفسنجانی و دار و دسته ش بهتر است همواره بروند در استخر ان زنکه فاسد
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    5 0
    یک نامه بدون سلام به رهبری و خطبه امیدواری به ضد انقلاب .تمام
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    3 0
    به دستور وی بعضی از مخالفان برای همیشه آرام شدند!!!!!!
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    5 0
    اگر هاشمی زنده بود با اغتشاشات چکار می کرد؟ یادمون نرفته که وقتی رئیس جمهور بود با اعتراض به گرانی چه جوری رفتار کرد و در صدا و سیما چقدر اجازه نقد داد
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    1 0
    "دون تردید اصلاح‌طلبان درون کشور دنبال اغتشاش نبودند و از اغتشاش استقبال نکردند" وقتی اینو دیدم دیکه بقیه ی مطلب را نخوندم.
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    4 0
    همینکه فرزندان مفسد اقتصادی و حامی بهائیت وابسته به اسرائیل را باقی گذاشته برای مردم بس است - خدا عنایت کرد یکی از شرهای روزگار را از سر راه مردم برداشت
  • علی IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    1 0
    خدایا شکرت که جان ابوموسی اشعری زمان را به سختی گرفتی
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    4 0
    اگر آقای مسیح مهاجری بداند که مرده را نمی توان با جملات بزک کرده زنده کرد، فکر نمی کنم در صفحه ی اوّل روزنامه ی خود چنین کاری را انجام دهد.
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      2 0
      مسیح مهاجری هنوز ارتزاق می کند .
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    4 1
    ننگ بر هاشمی
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      1 1
      اف بر روحش .
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    1 0
    اعتماد کاهش قیمت ارز وطلا را که قبلا بهانه کرده بود باپایین امدن ان ازشاخه ان پریده روی شاخه بورس نشسته همانند مگس که دنبال عفونت زایی است تغییر مدیریت بانک مرکزی را .خراب شدن وافت بورس جا میزند معلوم نیس این جماعت شیطان صفت چرا مثل مگس دنبال بهانه والودگی میگردد بالاخره ارز ارزان شود .اجناس وبورس هم پایین میاید
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    2 0
    با اغتشاشات نه مثل بقیه بی عرضه نبود که اتش راروشن کنه ودرسایه قرار بگیره انطور که پزشکیان وکرباسچی وبقیه انجام دادند اگر او بود بعنوان سر اغتشاشات نه انگونه که دخترش درمیدان بود محتوای نامه قبل را عملی وهدایت میکرد
  • عمو IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 0
    دو طرف خیابون گروه موسیقی محلّی مستقر می کرد می رفت باهاشون وسط خیابون ..
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    2 0
    لعنت ابدی خدا بر اکبر
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    2 0
    در حین عیش و نوش و لهو و لعب مرد و به جهنم رفت
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    2 0
    اگر عالی جناب سرخ پوش بود که البته خدارو شکر که نیست الان اتش بیاره معرکه بود خون به دل رهبر ومردم می کرد چقدر بده که کسی کارنامه ی بد از خودش بذاره که بگی خدا روشکر که نیست
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    6 0
    این روزی نامه های اسلاح طلب هم روی انگلیس خبیث که اربابشان هم هست را سفید کردند ... همش سیاهنمایی و سم پاشی ... ملت هشت سال حقارت و دریوزگی دولت حسن لیبرال را و اون ژنرالهای دن کیشوت ش رو فراموش نکرده .. چقدر بیشرف و بی وطن هستید .. تاریخ ایران امثال پری بلنده و شعبان بی مخ را از یاد نمیبرد ....
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    2 1
    همین وضعیت اقتصادی واجتماعی امروز ایران،نتیجه ی تفکر تکنوکراتهای هاشمی وافسادطلبان خاتمی و سازشکاران روحانی است.این سه شیخ چنان ظلمی به امام و انقلاب و شهدا کردندکه هیچکس در تاریخ ندیده است.اگر هاشمی بود الان زیرتیع امریکا بودیم.
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    3 0
    اگرهاشمی بود باز از خوابهای خوش خود . میگفت..
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    1 0
    اکبر توی کاخ مرد و به درک واصل گردید . خدا عذابش را هر روز بیشتر بکند .
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    1 0
    اف توی روح اکبر
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    1 0
    لعنت خدا و انبیا و اولیا بر اکبر اشرافی - رانت خوار .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس