کد خبر 1450423
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
عباس شیبانی

دکتر عباس شیبانی از مبارزان جریان انقلاب اسلامی بود و به دلیل کهولت سن، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش مشرق، دکتر عباس شیبانی از مبارزان قدیمی دوران انقلاب اسلامی بود که شامگاه پنج‌شنبه ۱دی به لقاءالله پیوست. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از اقامه نماز بر پیکر دکتر شیبانی، وی را فردی فعّال، خیرخواه و آماده‌به‌کار، و به معنای واقعی کلمه مبارز خواندند.

سطرهایی از وصیت‌نامه دکتر عباس شیبانی توسط خانواده آن مرحوم دراختیار رسانه نگار قرار گرفته است که در ادامه منتشر میشود: «شهادت می‌دهم به وحدانیت خدا و پیامبری محمد مصطفی(ص) و ائمه دوازده‌گانه(ع). سفارش می‌کنم به حفظ جمهوری اسلامی با اعمال صالح و حمایت و پیروی از ولایت فقیه که ستون اصلی خیمه این حکومت اسلامی است. همه مسئولین کوشش کنند همانطور که امام راحل گفتند از زیّ طلبگی که عین ساده‌زیستی است بیرون نیایند زیرا همانطور که گفته‌اند «انّ اخوف ما اخاف علیکم اثنان اتّباع الهوی و طول الأمل»؛ از آنچه بیشتر برای شما می‌ترسم دو چیز است پیروی هوای نفس و زیادی آرزوها.»

سطرهایی از وصیت‌نامه مرحوم دکتر عباس شیبانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    18 2
    نرود ميخ آهنين در سنگ
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    30 19
    در زمان روحانی با وجود گرونی ها هیچ وقت اوضاع اینجوری نشد مشکل از کابینه آقای رئیسی هست و گرنه زمان خاتمی هم حکومت همین بود هم چهره بین المللی خوبی داشتیم
    • ح IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      0 0
      دقیقا مشکل اینجاست که دولت سیزدهم برخلاف روحانی و خاتمی نوکر غرب نیستند!!
  • علی افصحی IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 0
    رحمة الله علیه. این که انقلاب اسلامی با فتنه ها و توطئه ها نه تنها تضعیف نمی سود و بلکه هر بار فربه تر شده و سرعت بیشتری در دستیابی به اهداف میهنی، منطقه ای و جهانی می یابد فقط و فقط به خاطر این بزرگواران بوده و هست. مرحوم دکتر عباس شیبانی پس از بیش از هفت دهه مبارزه بی امان و انقلابی گری، پاکدستانه و وارستگی دار فانی را وداع و رموز ماندگاری انقلاب اسلامی را هم در خطوطی از وصایایش ترسیم می کند. ستون خیمه آن که ولایت فقیه است و در خدمت انقلاب بودن که با زی طلبگی سازگاری دارد همانی که خود شیبانی عزیز داشت و در این دنیا وجبی خاک مالخود نکرد و با کمترین دریافتی بازنشستگی رندگی کرد.اگر فقط یک نفر و فقط یک نفر در میان اپوزیسیون همانند عباس شیبانی بود قطعا اوضاعشان متفاوت می شد! حداقل انصاف را می شد از آن ها انتظار داشت. اما همه بی انصافی و بی حیایی اپوزیسیون در دنیازدگی و فساد و فحشا ست که در این راه از همدیگر سبقت ، هم می گیرند.هدیه به روح بلند مرحوم شیبانی صلوات.
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    25 1
    خدا رحمتشون کنه.. از وصیت نامه ایشون معلومه که معتقد و متعهد بودند و دغدغه این کشور اسلامی رو داشتند و دلسوز انقلاب بودند.
  • رستم ایرانی IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    8 0
    درود خداوند بر روح پرفتوح ایشون از خداوند منان بهترین جایگاه را برای این مجاهد راه خدا خواهانم
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    11 0
    خدا رحمتشون کنه پاک بود
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    2 0
    مخاطب این سخنان درست خصوصا"فرازهای آخراین سطور،طبیعتا"اول مسئولانند!
  • مرادی IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 0
    روحش شاد قرین رحمت الهی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس