اظهارات محتاطانه وزیر ایتالیایی درباره دادن پدافند به اوکراین

وزیر دفاع ایتالیا در اظهاراتی محتاطانه درباره احتمال ارائه سامانه‌های پدافند موشکی به اوکراین، گفت که رم ابتدا باید توانایی جایگزینی ذخایر خود را امکان‌سنجی کند.

به گزارش مشرق، بعد از ادعای «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین درباره تصمیم رم برای ارائه سامانه‌های پدافندی به این کشور، یک وزیر ایتالیایی به بیان اما و اگر در این‌باره پرداخت.

«گوئیدو کروزتو» وزیر دفاع ایتالیا امروز (چهارشنبه) در اظهاراتی محتاطانه درباره احتمال ارائه سامانه‌های پدافند موشکی به اوکراین، گفت که رم ابتدا باید توانایی جایگزینی ذخایر خود را امکان‌سنجی کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کروزتو در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیایی، با بیان اینکه «اگر ممکن باشد» چنین تسلیحاتی به اوکراین می‌دهند، توضیح داد: «اگر ما موشک‌های ضدهوایی به اوکراین بدهیم، باید آنها را از ذخایر خودمان اختصاص دهیم، و برای آن هم باید بدون خالی‌شدن انبارها این کار را انجام دهیم و باید درباره کیفیت ذخایر هم اطمینان حاصل کنیم».

وی همچنین اظهار داشت که دولت کی‌یف از رم خواسته تا سامانه‌های پدافند موشکی «SAMP/T» تولید مشترک ایتالیا و فرانسه را برای مقابله با حملات روسیه به اوکراین ارائه کند.

اظهارات وزیر دفاع ایتالیا بعد از آن بیان شده که زلنسکی پس از گفتگوی تلفنی با «جوریا ملونی» نخست‌وزیر این کشور، در توئیتی مدعی شده بود رم ارائه سامانه‌های پدافند موشکی به کی‌یف را بررسی می‌کند.

پیش از این، نخست‌وزیر ایتالیا ضمن متهم کردن روسیه به نداشتن تمایلی برای انجام مذاکره با اوکراین، تداوم حمایت نظامی از کی‌یف را ضروری دانسته بود.

این در حالی است که چند روز قبل تعداد زیادی از مردم میلان تظاهراتی را برای حمایت از روسیه و همچنین مخالفت با کمک دولت ایتالیا به اوکراین برگزار کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 0
    ایران باید کارخانه موشک های ذوالفقار و موشک بالستیک ضدرادار از خانواده فاتح 110 و موشک های بالستیک 6 لول فتح 360 را در روسیه راه اندازی و بسازد و فروشش را بصورت مستقیم به روسیه انجام دهد
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 0
    ایران از سرنگونی گلوبال هاوک امریکا و اف 16 اسرائیل هر دو توسط سامانه سوم خرداد نمی ترسد اما وزارت خارجه از اینکه روسیه از سلاح ایران آنهم نه علیه امریکا واسرائیل بلکه علیه اوکراین استفاده کرده می ترسد وزارت خارجه توضیح دهند این با کدام عقل و منطقی قابل پذیرش است مگر اینکه ما به وزارت خارجه مشکوک شویم که ادامه دهنده راه ظریف و روحانی هستند بلکه بدتر از همه علیه نیروهای ارزشی هستند
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    3 0
    کشورهای غربی همانطور که روسیه را در سال 2014 فریب دادند ما را دارند فریب می دهند که بالستیک به روسیه ندهیم ما نباید زمان را از دست بدهیم و سریع باید به روسیه بالستیک بدهیم و سوخو 35 را سریع دریافت کنیم
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 0
    تنها راه پای میز مذاکره آوردن اوکراین قطع سراسری برق اوکراین است یعنی خاموشی مطلق ظرف سه ماه میان پای میز زانو می زنند زلنسکی می آید و پای پوتین را لیس می زند
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 0
    ارتش 2 میلیونی روسیه کجا رفته همه این سوال را دارند چرا فقط ده درصد ارتش روسیه در اوکراین حضور دارند انهم در برابر یک میلیون سرباز اوکراین مگر برای پیک نیک آمده اند
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 0
    کمک اروپا به اوکراین میشه،درایت مسئولین اروپایی،پیشگیری و و و ،ولی کمک ایران به سوریه و عراق میشه دخالت ایران در منطقه.
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 0
    دنیای بدون موشک چه زود هوا شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس