نخبگان

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: تعداد قابل توجهی از نخبگان ایرانی در دنیا علاقه مند به همکاری با کشورمان هستند.

به گزارش مشرق، ناصر باقری مقدم، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: در حال حاضر با برنامه ریزی انجام شده، بیش از ۲۷۰۰ نفر از نخبگان ایرانی مقیم خارج که در ۱۰۰ تا ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا مشغول به فعالیت های علمی بوده اند، هم اکنون به ایران برگشته اند.

به گفته وی نخبگان ایرانی که از خارج به کشور بازگشته اند یا به عنوان اعضای هیئت علمی مشغول به فعالیت شده و یا در حال انجام فرآیند تاسیس شرکت دانش بنیان هستند. بخشی از نخبگان نیز هنگام بازگشت به کشور، خودشان اقدام به راه اندازی شرکت کرده اند.

او افزود: بنیاد ملی نخبگان در حال راه اندازی و اجرای طرحی تحت عنوان بازگشت هزار نخبه به کشور است که این کار باید با حمایت دولت، سازمان برنامه و بودجه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شود. تمهیدات لازم برای بازگشت سالیانه هزار نخبه به کشور اندیشیده شده است.

باقری مقدم گفت: نخبگان علمی بازگشته به عنوان اعضای هیئت علمی و در قالب پروژه های مشترک تحقیقاتی در زمینه های مختلف مشغول به فعالیت می شوند. نخبگان غالبا از اروپا و آمریکای شمالی بازگشته اند.

او ادامه داد: تعداد قابل توجهی از نخبگان ایرانی در دنیا علاقه مند به همکاری با کشورمان با روش هایی چون پروژه های پژوهشی و کرس های آموزشی و تحقیقاتی هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    3 0
    شاعر میگه که بعضیا میرن دوراشونو میزنند موتوراشونو میسوزونند (بقیه اش دیگه منشوریه) بعد بر میگردند ما هم که ببو. این طرح حمایت از نخبگان نیست طرح حمایت از خائنین هست. راستی مریم رجوی هم نخبه حساب میشه اونم برگردونید
  • CA ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 3
    کنتور که نداره سالی ۶۵ هزار نفر مهاجرت میکنند و سالانه فقط ۸ هزار نفر از کادر درمان مهاجرت میکنند .
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 0
    یه مشت غرب زده که تو همین ایران مدرک گرفتن و با پول همین مردم در دانشگاه های همین کشور، رایگان درس خوندن، بعد ار مهاجرت و گشت و گذار در غرب، در حال برگشت به ایران هستن. البته قطعاً نه صد در صدشون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس