کد خبر 1449764
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
ربات چهارپا از دیوار بالا رفت

محققان یک ربات چهارپا ساختند که قادر است با استفاده از پاهای مغناطیسی شده خود از دیوارها و سایر سازه‌های فلزی بالا برود.

به گزارش مشرق از وبگاه فایننشال اکسپرس»، یک ربات چهارپا با همکاری محققان موسسه علوم و فناوری کره جنوبی و دانشگاه ایلینویز ساخته شد که می‌تواند با پاهای مغناطیسی شده خود از دیوارهای فلزی بالا برود. این سگ ربات ۱۸ پوند (۸.۱۶ کیلوگرم) وزن و ۳۳ سانتیمتر طول دارد.

ساخت این ربات چهارپای سگ نما در نشریه «ربات‌های علم» منتشر شده و نام آن مارول (MARVEL) اعلام شده است که مخفف ربات چسبنده مغناطیسی برای نقل و انتقال چست و چابک (Magnetically Adhesive Robot for Versatile and Expeditious Locomotion) است.

هدف از ساخت این ربات استفاده از آن در کارهای تعمیراتی و نگهداری روی سازه‌های فلزی، سقف، دیوار، سطوح صاف و پل‌ها است.

این ربات چهارپا در مرحله آزمایشی خود نشان داد که قادر است از دیوارهای فلزی بالا و روی سقف‌ها راه برود. این ربات همچنین در اطراف محل تعمیرات که فاقد فلز هستند قادر است کار کند و بار یا محموله تا وزن سه کیلوگرم را حمل مکند.

پنجه‌های این ربات با استفاده از الاستومر (پلیمر لاستیک مانند) مغناطیسی و الکترومغناطیس به حالت آهن‌ربایی می‌رسد و از این حالت خارج می‌شود. این ربات همچنین می‌تواند تنها از یک پا استفاده کند تا در موقعیتی که سایر پاهای آن بالای زمین هستند، ثابت بر جا بماند. برای یاد دادن حرکات به این ربات از شبیه‌سازی‌هایی بر اساس حرکت گربه‌ها استفاده شده است. به نظر می‌رسد که حیوانات الهام‌بخش تازه محققان برای ساخت ربات هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 0
    رباتي كه فقط روي قطعات فلزي راه بره زياد هم قابل توجه نيست چون چيز تازه اي نداره. دو سال پيش در نمايشگاه ربات هاي امدادگر در انگلستان رباتي به نمايش گذاشته شده بود كه به غير از اينكه از هر نوع ديواري بالا مي رفت حتي روي سقف هم راه مي رفت. وقتي گزارشگر از مسئول غرفه سئوال كرد چگونه چنين چيزي ممكن است؟ گفت جزو اسرار شركت است و نمي تواند بگويد. حتي وقتي گزارشگر درخواست كرد اونو به دست گرفته و از نزديك تماشا كنه، اجازه ندادن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس