شهیدی که مادرش برای او از دیار باقی هدیه فرستاد+فیلم

شهید نورمحمد صالحی از شهدای لشکر فاطمیون قبل از اینکه به شهادت برسد در فیلمی که ضبط کرد، از هدیه‌ای صحبت کرد که مادرش از دیار باقی برای او فرستاد.

به گزارش مشرق،‌ شهید نورمحمد صالحی از شهدای لشکر فاطمیون علاقه زیادی به خطاطی داشت و به همین خاطر بیش‌تر هدایایی که به بستگان و دوستانش می‌داد، دست‌نوشته‌ای از خودش بود. نورمحمد حتی موقعی که مدافع حرم شد، دست از خطاطی برنداشت و شعارهای مقاومت را بر در و دیوار شهر می‌نوشت.

شهیدی که مادرش برای او از دیار باقی هدیه فرستاد+فیلم

نورمحمد بار دوم در اربعین سال ۱۳۹۶ زمانی که اوج درگیری‌ها در بوکمال تدمر بود، اعزام شد. در آن زمان، خواهرهای نورمحمد همراه با برادرزاده‌شان علی اکبر در کربلا بودند و در ایران حضور نداشتند تا دوباره در برابر عزم او سد ایجاد کنند. به همین خاطر نورمحمد این دفعه راحت‌تر عازم سرزمین شام شد، اما این اعزام با دفعه قبل بسیار متفاوت بود، چون مادرش از دیار باقی برایش ارمغانی آورده بود.

او هنگامی که در محور عملیاتی بود در فیلمی که ضبط کرده بود از این ارمغان صحبت به میان آورد که در روز ۲ آبان‌ماه سال ۱۳۹۶ خواب دیدم دوستانم یک به یک به سوریه می‌رفتند. به خواهرانم هر چه اصرار می‌کردم که لباس‌هایم را بیاورند تا همراه رفقایم بروم، بی‌تابی می‌کردند و راضی نمی‌شدند. خواهرم سمت چپم و مادرم هم سمت راستم نشسته بود؛ تا اینکه مادر، لباس‌هایم را برایم آورد. روی لباس‌ها قطره خونی بود. مادرم عطر، روی من پاشید و مرا راهی کرد. با دیدن این خواب فهمیدم که شهادت روزی من شده است.

هدیه مادر یک شهید فاطمیون از دیار باقی برای فرزند رزمنده‌اش

درباره این شهید بیش‌تر بدانید

شهید نورمحمد صالحی در سوم مهرماه سال ۱۳۵۹ در استان سرپل شهرستان سوزمه قلعه روستای مرحوم حاج مولاداد حوالی مزار شریف در افغانستان دیده به جهان گشود. او در ۲۵ آذرماه سال ۱۳۹۶ در بوکمال سوریه به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای بردسیر آرام گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس