ماکرون

روزنامه زنجیره‌ای اعتماد در حال تعامل کامل با ارگان سازمان سیا و دیگر رسانه‌های ضد انقلاب است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: وبسایت رادیو فردا که هر چند وقت یک بار به استناد مطالب روزنامه اعتماد، اقدام به فضاسازی علیه کشورمان می‌کند؛ این بار تیتر زد «تأسف رسانه‌های داخل ایران از رودست خوردن جمهوری اسلامی از مکرون» و ذیل آن نوشت: رسانه‌های داخل ایران با انتشار اظهارات اخیر امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه درباره ضرورت کاهش نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه، تأسف خود را نسبت به این اظهارات ابراز داشته‌اند و برخی نسبت به رودست خوردن جمهوری اسلامی از فرانسه هشدار داده‌اند.

روزنامه اعتماد چاپ تهران، در گزارشی با عنوان «پروژه حذف ایران» نوشت که اجلاس هفته گذشته کنفرانس درباره عراق موسوم به «بغداد۲» که در اردن برگزار شد، غافلگیری تازه برای جمهوری اسلامی داشت. فرانسه و کشورهای منطقه تلویحا از عراق خواستند از نفوذ جمهوری اسلامی دوری کند. گزارشگر این روزنامه به مصاحبه مکرون در هواپیما در مسیر بازگشت از این کنفرانس به پاریس، با سه رسانه فرانسوی، آمریکایی و عربی از جمله روزنامه النهار اشاره کرده و نوشت که مکرون «از پروژه منطقه‌ای با پشتیبانی فرانسه پرده برداشت که به صورت خلاصه به معنای حذف ایران از معادلات منطقه‌ای است.»

اشاره روزنامه اعتماد به این جمله از مصاحبه مکرون با النهار عربی است که در پاسخ به پرسشی درباره نتیجه کنفرانس گفته است: «من از ابتدا متقاعد شده‌ام که نمی‌توانیم برای مشکلات لبنان، عراق و سوریه راه‌حلی پیدا کنیم مگر در چارچوب گفت‌وگو برای کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران».

«مردم‌سالاری آنلاین» نیز در مطلبی با عنوان «مکرون، ایران را غافلگیر کرد»، نوشت: «اظهارات اخیر امانوئل مکرون، یک نقطه عطف تازه در رویکرد منطقه‌ای دولت‌های غربی محسوب می‌شود.»

استناد رادیو فردا به مطلب تحریف‌آمیز روزنامه اعتماد در حالی است که ماکرون با همه خباثتش، در گفت‌وگو با لوموند ناچار شده اذعان کند: «من از همان ابتدا متقاعد شده‌ام که مسائل لبنان، سوریه و فراتر از آن فقط در صورتی می‌توانند حل شوند که ما چارچوبی برای گفت‌وگو شامل ایران، با توجه به نفوذ ایران در منطقه، پیدا کنیم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • گشتاسپ IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    6 0
    آره این روزنامه خیلی موریانه خرافی میکند خطرناک تر مشرکان و منافقان هستش .و تحلیل های کیلویی و وارونه علیه منافع ملی و نظام نشر میدهند این اعتماد و اقتصاد نیوز وچندی دیگر کلا منافقانه و رذیلانه و از روی دشمنی جرافی میکنند به نفع منافع و سیاست های دشمنان این کشور تحلیل کیلویی خود درآوردی نشر میدهند.
  • سید IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    6 0
    رودست از فرنگستان را اصلاح طلبان تهوع آور خوردند که در مذاکرات برجام نفهمیدند فرانسه نقش پاسبان بد را بازی می کند تا ظریف الممالک را از هول حلیم به دیگ بیندازد! و با فروختن سه هواپیمای ارباس لغو قرارداد آن هم با بهای گزاف تر، این قرارداد را توی آستین کشورمان کردند آن چنان که هیچ دولتی در ایران اجازه نداشته باشد علناً با آن مخالفت کرده و اجرا نکند!
  • ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    4 0
    اصلح طلبان فقط به طرفی غش می کنند که به نفعشان باشد اخلاق واین چیزها هم حالیشان نیست
  • US ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    1 6
    متاسفانه وضعیت اقتصادی ملت ایران رو سالیان سال ندید گرفتید، و الان هم به این مرحله از نارضایتی رساندید،
    • ح IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      1 0
      کی ندید گرفت؟؟ دولت روحانی یا دولت رئیسی؟؟
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    0 5
    خب چرا مذاکره نمیکنید ؟
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    0 5
    مذاکره و توافق با غرب عالی هست
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    3 0
    نمیدانم برای این دروغ‌ها قانون محکومیت وجود ندارد یا قوه قضاییه ما اینقدر فشل است که این‌ها هر یاوه‌ای را راحت به افکار جامعه و جوانان تحویل می‌دهند؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس