عضو مجلس خبرگان: در فتنه ها برای موضع گیری ولی جامعه را معیار قرار دهیم/ سیره فاطمی الگوی مقابله با فتنه‌ها است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سیره فاطمی الگوی مقابله با فتنه‌ها است، گفت: در فتنه ها برای موضع گیری باید ولی جامعه را معیار قرار دهیم.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسینعلی سعدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس دانشگاه امام صادق علیه السلام، در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در امامزاده قاضی الصابر برگزار شد، با تببین سیره فاطمی نکاتی از زندگانی آن حضرت را در مقابله با جریان تحریف بعد از پیامبر (ص) برشمرد.

رئیس دانشگاه امام صادق گفت: یکی از مهمترین چالش ها بعد از جامعه سازی الهی خطر ارتجاع به آن نظام حکمرانی طاغوتی است که اگر انهایی که عهده دار تبیین هستند سکوت کنند، یک عنصر کنشگر اجتماعی بستر را برای تکدیب جریان حق فراهم میکند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، در ادامه با اشاره حکمت اول امیرالمومنین در نهج البلاغه بیان داشت: امیرالمومنین در حکمت اول نهج البلاغه بیان میکند: کُنْ فِی الْفِتْنَهِ کَابْنِ اللَّبُونِ، لَا ظَهْرٌ فَیُرْکَبَ وَ لَا ضَرْعٌ فَیُحْلَبَ برخی این بیان عمیق حضرت امیر را به بی تفاوتی و سکوت در هنگام فتنه تعبیر میکنند که با منطق امیرالمومنین سازگار نیست بلکه معنای این است که ای جریان اثر گذار در جامعه پردازی و جامعه سازی ای صاحب تریبون و ای صاحب قلم حواست باشد جریان فتنه از تو سواری نگیرد، امیرالمومنین میگوید تحلیل عمق فتنه کار هر کسی نیست مراقب باش جریان فتنه را تغدیه نکنی که این جریان از عالم سواری می‌گیرد.

وی در ارتباط با فتنه اخیر بیان داشت: در فتنه اخیر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند: حواستان باشد که زمین را طوری طراحی نکنند که از شما سواری بگیرند الان مسئله ایران قوی است اینها نمیخواهند ایران قوی باشد. آیا به دنبلان رشد زن در جامعه بودند؟ آیا تعالی مقام زن را در جامعه نمی‌دیدند؟

وی افزود: بعد از رحلت پیامبر (ص) جامعه با دو چالش روبه رو شد که اولین آن تحریف سخنان پیامبر (ص) و دومین چالش سکوت خواص بود که بنده اسم آن را تساهل خواص میگذارم، اگر تساهل خواص زیر سوال برود یک عنصر کنشگر اجتماعی بستر را تکذیب پیامبر(ص) و جریان حق فراهم می‌کند. حضرت فاطمه (س) برای مبارزه با این تحریف با یک هوشمندی ربانی که میتوان آن را در سه محور مهندسی و راهبرد شناسی جریان فتنه، تبیین حق و نترسیدن نسبت به هزینه‌ دادن ها بیان نمود به میدان آمد.

وی ادامه داد: یکی از القاب حضرت فاطمه (س) صدیقه شهیده است که صدیقه بودن آن حضرت حاکی از تصدیق ایشان از جریان حق در مقابل جبهه باطل و شهیده بودن ایشان بیان کننده نهراسیدن بابت هزینه دادن در جهت تبیین جریان حق و پرده براندازی جبهه باطل و آشکار ساختن چهره پلید آن است.

وی هم چنین با تفکیک میان فتنه های عیان و خفی بیان داشت: که باید توجه داشت که گاهی فتنه عریان در جبهه حاضر می‌شود و گاه با نقاب و پوشش است که در حوادث اخیر فتنه‌گران با دشمنی بر علیه مقدسات مورد قبول مردم عریان ظاهر شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خاتمه افزود: با توجه به سیره فاطمی و جریان تحریف بعد از رحلت پیامبر (ص) در مقابله با فتنه‌ها باید به سه نکته اهتمام ورزید: ۱-در هنگام فتنه‌ها برای موضع گیری ولی جامعه را مبنا و معیار قرار دهیم.۲-افرادی که عنصر کنشگر اجتماعی و صاحب قلم و تریبون هستند در جامعه تا دیر نشده است در بزنگاه فتنه ها جهاد تبیین نمایند. ۳-خواص در زمین جریان باطل بازی نکنند و حرکات آنها در جامعه مبتنی بر جریان باطل نباشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 0
    مشکلات مردم رو جناب فراموش نکن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس