کد خبر 1449201
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
درستکار و بنا سلاطین کشتی آسیا

شورای کشتی آسیا فهرست بهترین مربیان را منتشر کرد که پژمان درستکار و محمد بنا در صدر این فهرست قرار گرفتند.

به گزارش مشرق، در این فهرست که از سوی شورای کشتی کشتی آسیا منتشر شده است پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، محمد بنا سرمربی سابق کشتی فرنگی کشورمان و همچنین ساسایاما سرمربی ژاپن نیز در سال ۲۰۲۲ توانستند جایگاه برتر را بدست آورند.

محمد بنا در بازی های المپیک گذشته هدایت تیم ملی کشتی فرنگی ایران را بر عهده داشت به عنوان بهترین مربی شناخته شد. بنا توانست در المپیک ۲۰۱۲ لندن با سه مدال طلا عملکرد فوق العاده‌ای را از خود به ثبت برساند. شاگردان وی در المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز ۲ مدال برنز و در المپیک ۲۰۲۰ توکیو یک طلا و یک برنز را کسب کردند.

پژمان درستکار که سکان کادر فنی کشتی آزاد ایران را پس از المپیک بدست آورده توانسته در رقابت‌های جهانی تیم کشورمان را به جایگاه نایب قهرمانی برساند. این موضوع باعث شده تا عملکرد مثبت درستکار با تیم کشتی ایران با پایان رساندن سال ۲۰۲۲ میلادی از نگاه اتحادیه جهانی کشتی آسیا دور نماند.

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در جهانی سال ۲۰۲۱ نروژ یکی از درخشان‌ترین نتایج تاریخ کشتی فرنگی کشورمان را کسب کرد. ایران با ۱۴۶ امتیاز و ۴ مدال طلا و ۲ مدال برنز نایب قهرمان شد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران در پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۱ نروژ با ۱۶۲ امتیاز و کسب ۳ طلا، ۳ نقره و یک برنز سوم شد و در جهانی ۲۰۲۲ صربستان نیز با ۲ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز و ۱۵۰ امتیاز نایب قهرمان جهان شد.

درستکار و بنا سلاطین کشتی آسیا

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس