کد خبر 1449112
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
طوفان آمریکا

طوفان شدید زمستانی آمریکا که به قطع گسترده‌ برق و مرگ دست‌کم ۲۷ نفر در این کشور منجر شده، بنابر اعلام وزارت انرژی آمریکا شبکه برق تگزاس را وارد وضعیت اضطراری کرده است.

به گزارش مشرق، با وجود کمبود شدید برق و افزایش بی‌سابقه تقاضا، وزارت انرژی آمریکا به اپراتور شبکه برق تگزاس، مجوز داد تا به منظور افزایش تولید از چارچوب محدودیت‌های آلایندگی هوا خارج شود.

کاتلین هوگان معاون بخش زیرساخت‌های وزیر انرژی آمریکا اظهار داشت:به دلیل کمبود برق و امکانات تولید آن و برخی دلایل دیگر در تگزاس شرایط اضطراری اعلام شد.

همچنین، بنابر گزارش بخش خبری شبکه تلویزیونی «ان بی سی»، شمار تلفات حوادث مرتبط با طوفان و سرمای کشنده چند روز اخیر در سراسر آمریکا، تاکنون به ۲۷ نفر رسیده است.

بر اساس گزارش روزنامه تگزاس تریبون نیز، تقاضای برق در تگزاس صبح جمعه به بالای ۷۴ هزار مگاوات رسید و رکورد جدیدی در زمستان به ثبت رساند.

در سواحل شرقی آمریکا نیز، بزرگترین اپراتور شبکه برق به منظور جلوگیری از خاموشی، به صرف‌جویی ۶۵ میلیون آمریکایی ساکن این مناطق وابسته است.

به گفته یکی از مسئولان شبکه تامین برق آمریکا، خاموشی‌های چرخشی، می‌تواند بسیار خطرناک باشد؛ بنابراین از مردم خواسته‌ شده که برای کمک به حفظ پایداری شبکه در مصرف صرفه‌جویی کنند.

در همین رابطه، مقامات آمریکا از مردم خواسته‌اند در خانه بمانند و در مصرف انرژی صرفه جویی کنند و در بسیاری از ساختمان ها، مسئولان مجتمع های مسکونی، دمای وسایل گرمایشی را کاهش داده‌اند تا از قطعی گسترده‌تر برق در آمریکا جلوگیری شود.

طوفان شدید زمستانی که در دو روز گذشته در آمریکا منجر به تصادفات شدید جاده‌ای، قطع گسترده برق، یخبندان، لغو و یا تاخیر هزاران پرواز شده، در آستانه سال نو میلادی یکی از سردترین کریسمس‌ها در چند دهه گذشته را برای آمریکایی‌ها رقم زده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس