ادامه زمین گیری بمب افکن «بی-2 اسپریت» نیروی هوایی آمریکا

علیرغم این که نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده که تنها باند ناوگان بمب افکن« بی-۲ اسپریت» بازگشایی شده، اما این بمب‌افکن‌ها کماکان زمین‌گیر هستند.

به گزارش مشرق، علیرغم این که نیروی هوایی آمریکا روز شنبه اعلام کرده که تنها باند ناوگان بمب افکن اتمی «بی-۲ اسپریت» بازگشایی شده، اما این بمب‌افکن‌ها پس از حادثه اخیر کماکان زمین‌گیر هستند.

به گزارش وبگاه «دیفنس وان» نیروی هوایی ایالات متحده مدعی شده که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، می‌تواند دستور ماموریت الزامی هواپیماهای بی-۲ را صادر کند.

اخیرا یک فروند بمب افکن بی-۲ اسپریت غیرمسلح آمریکا حین پرواز دچار نقص شد و در پایگاه هوایی «وایتمن »در «میسوری» فرود اضطراری انجام داد و سپس در باند فرودگاه آتش گرفت.

یک تیم ایمنی هنوز در حال کار برای تعیین علت این نقص است، اگرچه خدمه توانستند باند فرودگاه را باز کنند. یکی از سخنگویان نیروی هوایی آمریکا تایید کرده که تمام ۲۰ بمب افکن بی-۲ زمین‌گیر شده‌اند و این هواپیمای رادارگریز تا اطلاع ثانوی پرواز نخواهند کرد.

بی-۲، تواناترین بمب افکن اتمی ارتش ایالات متحده از دهه نود میلادی در خدمت بوده است اما این توقف ضربه‌ای به ناوگانی است که در حال حاضر تلاش می‌کند تا برای واکنش به هر اقدامی آماده بماند.

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده است که با وجود توقف پرواز بی-۲ اسپریت، بمب افکن‌های بی-۵۲ می‌توانند در صورت لزوم پرواز کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس