پرسپولیس از لوکادیا رودست خورد/ اتفاق عجیب در قرارداد و پرداختی نجومی به ستاره هلندی

بازیکن هلندی بر خلاف بقیه بازیکنان پرسپولیس، ۵۰ درصد قراردادش را هم از باشگاه دریافت کرده، در حالی که فقط ۱۲ هفته از لیگ گذشته و لیگ حتی به نیمه هم نرسیده است.

به گزارش مشرق، یورگن لوکادیا با بیان این موضوع که همسرش بیمار است و باید به هلند برود، در اقدامی غافلگیرکننده ایران را ترک کرد. اولین بار که تصمیم گرفت راهی فرودگاه شود، به این خاطر که بدهی مالیاتی داشت، بازگردانده شد ولی بالاخره اتفاقی که هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد، رقم خورد و لوکادیا که عزم خودش را برای ترک ایران جزم کرده بود، با اصرار بر روی موضوع رفتن، موفق شد مجوز خروج بگیرد به این شرط که بعد از مرخصی ۴۸ ساعته به ایران بازگردد. البته این موضوع، ادعای مدیران باشگاه بود هرچند از همان ابتدا هم مشخص بود که مرخصی ۴۸ ساعته بهانه‌ای بیش نبوده و او دیگر به ایران برنمی‌گردد.

روزهای عجیب، اتفاقات جدید

روزهای عجیب پرسپولیس با اتفاقات جدید همراه بود. هنوز دو روز کامل از بازگشت لوکادیا به هلند نگذشته بود که خبر رسید مهاجم هلندی قراردادش را یکطرفه با باشگاه پرسپولیس فسخ کرد! انگار او با در نظر گرفتن همه جوانب و البته برنامه‌ریزی کامل ایران را ترک کرده بود. نقشه عجیب خود را مو به مو پیش برد و در گام آخر، اقدام به فسخ کرد تا مدیریت و سرمربی تیم را با چالشی جدید مواجه کند.

بیشتر بخوانید:

راه حل حقوقی برای رفع مشکل لوکادیا با پرسپولیس

دریافتی ۵۰ درصدی

این بازیکن هلندی بر خلاف بقیه بازیکنان پرسپولیس، ۵۰ درصد قراردادش را هم از باشگاه دریافت کرده، در حالی که فقط ۱۲ هفته از لیگ گذشته و لیگ حتی به نیمه هم نرسیده است ولی لوکادیا که در این مدت توانست از شر اضافه وزن خلاص شده و به شرایط بهتری برسد، بیش از سایر بازیکنان پول گرفت. لوکادیا با ترک یکباره ایران در آستانه دربی، یحیی و هواداران را برای بازی‌های حساس لیگ نگران کرد در حالی که سایر بازیکنان بیش از ۳۰ درصد نگرفته‌اند و وظیفه دارند این نگرانی‌ها را کاهش دهند.

رقم قرارداد چقدر بود؟

یکی از نزدیکان به باشگاه پرسپولیس به ما گفت: «قرارداد لوکادیا با باشگاه پرسپولیس یک میلیون و هشتاد هزار دلار بود که چیزی بیش از چهل و سه میلیارد تومان می‌شود. حالا هم می‌شنویم که او حدود ۲۰ میلیاردش را از پرسپولیس گرفت و ایران را ترک کرد.»

بهانه چه بود؟

بعضی از رسانه‌های غربی این طور عنوان کرده‌اند که لوکادیا با استفاده از بند فسخ سیاسی از ایران رفته و به نظر نمی‌رسد مشکلی هم بعد از فسخ قرارداد، او را درگیر کند. در این رابطه البته مدیریت باشگاه و مسئول حقوقی پرسپولیس تلاش خودشان را برای شکایت و محکوم ساختن لوکادیا شروع کرده‌اند اما از آنجا که لوکادیا پای بند سیاسی و شائبه ناامنی و مسائلی از این دست را مطرح ساخته، به نظر می‌رسد که او حداقل تا اینجا دست بالا را در اختیار داشته باشد.

ماجرایی شبیه به شهاب

وقتی جنگ روسیه و اوکراین آغاز شد، شهاب زاهدی مهاجم تیم زوریا موفق شد به بهانه آغاز جنگ، با استفاده از همین بند، قراردادش را فسخ کرده و از اوکراین به مجارستان برود. حتی رامین رضاییان سال‌ها قبل از ریزاسپور ترکیه به ایران بازگشت و قراردادش را فسخ کرد.

لوکادیا در آستانه عقدقرارداد با اسپارتا

حالا دیگر لوکادیا به کشورش بازگشته و با سواستفاده از رسیدن به فرم ایده‌آل گفته می‌شود با باشگاه اسژارتا روتردام به زودی عقدقرارداد می‌کند. منتقدان رفتار لوکادیا با باشگاه پرسپولیس می‌گویند او با برنامه‌ریزی کامل به لیگ هلند بازگشته و امکان بازگرداندن این بازیکن به ایران وجود ندارد حتی اگر مدیران باشگاه بگویند هم از لوکادیا شکایت می‌کنند و هم به دنبال بازگرداندنش هستند.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    2 0
    یعنی میشه یه روزی بیاد که آقایان مدعی در همه امور بتوانند یک قرارداد محکم و بی نقص با یکی از این بازیکنان یا مربیان خارجی ببندند که حرف و حدیثی نداشته باشد . (پول بیت المال است حضرات)
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      0 0
      نخیر این روز نخواهد آمد، در بند قرارداد تمام بازیکنان یک موضوع عجیب وجود دارد اونم بند دزدی از پول ملت،
  • الهام IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    1 1
    والا اگه ما فوتبال نخواهیم ،باید چه کسی رو ببینیم ؟با این فقر گسترده در کشور!فوتبال چه الویتی برای مردم ایران داره ؟با این همه هزینه کردن، آخرش هم در جام جهانی ، ضعیف بازی کردن.🤔
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      0 0
      تو نبین، این احمق های که چهار دست و پا اماده سواری دادن به سلبریتیا هستن چیکار کنن ؟ این بی وجود ها باید یکی باشه صبح تا شب سوارشون شه،،‌فوتفال دوس دارن، سلبریتی خداشونه،‌پولشونو ببرن هم کیف میکنن، حاضرن برای عکس با اون محبوبشون خواهر خودشونو تقدیم کنن تو میگی نبینم ، اینا میمیرن
    • رضا IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      2 0
      نفرمایید!! بابا حمید و آقای مهدی تاج ناراحت می شوند.!!
  • اﻳﺮاﻥ IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    1 0
    ﻣﻴﻠﻴﺎﺭﺩ ﻣﻴﻠﻴﺎﺭﺩ ﭘﻮﻝ اﻳﻦ ﻣﺮﺩﻡ ﺭا ﺭاﺣﺖ اﻳﻦ ﻣﺪﻳﺮاﻥ ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﻫﺎ ﻣﻔﺖ ﺩاﺭﻥ ﺣﻴﻒ ﻣﻴﻞ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ ﻫﻴﭻ ﻛﺴﻲ ﻫﻢ ﻧﻴﺴﺖ ﺟﻠﻮ اﻳﻦ ﻭﻟﺨﺮﺟﻲ ﻫﺎ ﺭا ﺑﮕﻴﺮﻩ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺎ ﺑﺪﺑﺨﺘﻲ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ ﻃﺮﻑ اﺯ اﻥ ﻃﺮﻑ ﺩﻧﻴﺎ ﺭاﺣﺖ ﻣﻴﺎﺩ 20 ﻣﻴﻠﻴﺎﺭﺩ ﭘﻮﻝ ﺑﻴﺖ اﻟﻤﺎﻝ ﻣﻴﺒﺮﻩ ﺑﺎ اﻳﻦ اﻗﺎﻳﺎﻥ ﻣﻴﺨﻮاﻳﻢ ﻛﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺭا ﺑﻪ ﻗﻠﻪ اﻓﺘﺨﺎﺭ ﺑﺮﺳﺎﻧﻴﻢ
  • رضا IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    1 0
    از ارث پدری بابامسعودشون می دهند شما چرا نارت می شوید؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس