کد خبر 1448638
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۳
سرقت

از چندی قبل پلیس پایتخت در جریان سرقت‌های مردی قرار گرفت که به راحتی و در زمانی کوتاه قفل در خودروهای ال۹۰ را باز کرده و دست به سرقت وسایل باارزش داخل آن می‌زد.

به گزارش مشرق، آنطور که تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان می‌داد، سارق کلاه به سر و ماسکی به‌صورت داشت تا چهره‌اش قابل شناسایی نباشد و با جسمی که در دستش بود ظرف چند ثانیه در ماشین را باز کرده و نقشه سرقت را اجرا می‌کرد. درحالی‌که تحقیقات به شکل ویژه برای دستگیری سارق خودروهای ال۹۰ ادامه داشت چند روز قبل مأموران گشت کلانتری۱۱۲ ابوسعید، مچ دزد تحت تعقیب را هنگام دزدی گرفتند و دستگیرش کردند.

ماجرا از این قرار بود که مأموران کلانتری در حال گشت‌زنی بودند که چشمشان به مردی افتاد که کلاه به سر داشت و ماسک به‌صورت. رفتارهایش مشکوک و عجیب بود و به همین دلیل مأموران او را زیرنظر گرفتند و لحظاتی بعد، مرد مشکوک به سمت یک خودروی ال۹۰ رفت و با یک چوب بستنی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن در ماشین را باز کرد. همان لحظه مأموران به سمت وی رفتند تا او را دستگیر کنند اما وی به محض دیدن پلیس تصمیم به فرار گرفت. با وجود این مأموران به تعقیب وی پرداختند و لحظاتی بعد موفق شدند او را دستگیر کنند. متهم در بازجویی‌ها به سرقت سریالی از خودروهای ال۹۰ اقرار کرد و برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرار گرفت.

توصیه سارق به صاحبان خودرو

شهریار ۳۲سال سن دارد و بیش از ۱۲بار زندان رفته است. او کلکسیونی از جرایم مختلف را در پرونده‌اش دارد و می‌گوید هم به موادمخدر اعتیاد دارد و هم سرقت. تخصصش باز کردن قفل در خودروهای ال۹۰ است و مدعی است در ۳ثانیه می‌تواند در این ماشین‌ها را باز کند. گفت‌وگو با او را بخوانید.

چطور در ۳ثانیه می‌توانی قفل در ال۹۰ را باز کنی؟

کلی تلاش کردم تا به این رکورد برسم! در واقع خیلی تمرین کردم و اوایل در این حد تبحر نداشتم. اما وقتی همنشین سارقان حرفه‌ای باشی و مدام به زندان بیفتی قطعا متخصص می‌شوی. آنقدر با سارقان حرفه‌ای معاشرت کردم تا اینکه از آنها یاد گرفتم چطور قفل در ال۹۰ را در کوتاه‌ترین زمان ممکن باز کنم. پس از آن شروع کردم به تمرین تا اینکه حرفه‌ای شدم.

شگردی که یاد گرفتی چه بود؟

شما الان یک چوب بستنی به من بده و ببین که چطور قفل ماشین را در یک چشم برهم زدن باز می‌کنم. من دستم خیلی سریع است و راستش پراید و پژو را هم راحت باز می‌کنم اما خب روی ال‌۹۰ تمرکز کردم. چون این ماشین را از قبل دوست داشتم. من دست فرمان خوبی دارم و همیشه دلم می‌خواست یک ال۹۰ برای خودم داشتم. به همین دلیل به جز سرقت لوازم داخل آن، گاهی با ماشین‌ها دوری هم می‌زدم و بعد رهایشان می‌کردم.

مگر می‌شود با چوب بستنی، در ماشین را باز کرد؟

گفتم که. من این کار را از سارقان حرفه‌ای یاد گرفتم اما اگر بخواهم جزئیات آن را توضیح بدهم، بدآموزی دارد!

چه کنیم به دام شما سارقان گرفتار نشویم؟

توصیه‌ام این است که قفل ماشین‌هایتان را عوض کنید و به جای آن از قفل‌های معمولی که در خانه‌ها هم استفاده می‌شود استفاده کنید. باز کردن چنین قفل‌هایی خیلی سخت است.

در پرونده‌ات نوشته شده ۱۲سابقه کیفری داری؟

کلکسیونی از جرایم در پرونده‌ام وجود دارد؛ از سرقت خانه‌ها گرفته تا ماشین و کیف قاپی و جرایم دیگر. یک جورایی به سرقت اعتیاد پیدا کرده‌ام. از ۱۴سالگی سرقت را شروع کردم و نخستین‌بار ماشین همسایه‌مان را دزدیدم و وسایلش را سرقت کردم. از آن پس مدام به اتهام جرایم مختلف دستگیر و زندانی شده‌ام. فکر می‌کنم حدود ۱۲مرتبه.

آخرین بار کی آزاد شدی؟

بعد از ۷سال و نیم، ۲ماه قبل بود که از زندان آزاد شدم و اگر بگویم ۵دقیقه پس از آزادی، سرقت‌هایم را شروع کردم، حتما تعجب می‌کنید. من به محض اینکه آزاد شدم و یک خودروی ال۹۰ را در نزدیکی زندان دیدم در آن را باز کردم و لوازمی که داخل آن بود را دزدیدم.

۷سال و نیم در زندان بودی؟ چرا؟

از تالارها سرقت می‌کردم. با همدستانم وارد تالارها می‌شدیم و از برنج، گوشت و قند گرفته تا ارگ و بشقاب و لوازم دیگر را سرقت می‌کردیم.

گوشت و مواد غذایی را چکار می‌کردی؟

به مالخر می‌فروختیم. مالخر گروه همه‌چیز را می‌خرید حتی خوراکی. این‌بار اگر آزاد شوم دیگر سمت خلاف نمی‌روم چون از زندگی در زندان خسته شده‌ام. من معتاد به گل و شیشه هستم و خانواده خوبی نداشتم. بچه طلاق هستم و پدر و مادرم هر دوی‌شان بعد از جدایی رفتند سراغ زندگی خودشان. به من توجهی نکردند و من تبدیل به یک مجرم حرفه‌ای شده‌ام. اما این‌بار اگر آزاد شوم می‌روم یک شغل مناسب پیدا می‌کنم تا زندگی خوبی برای خودم بسازم.

منبع:همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • تیمسار IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    49 5
    اگر حکم قطع دست اجرا شده بود بعد دوازده بار زندان رفتن با افتخار نمیگفت تبحر خاصی دارم
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      1 0
      و اگر سارقان حرفه ای را اعدام می کردند ، آموزشهای لازم هم به این دزد سابقه دار داده نمی شد . حداقل یه چند تا انگشت این سارق باید قطع می شد . به خدا احکام الهی را زمین گذاشتیم و از احکام اروپا ی دروغین داریم تبعیت می کنیم .
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    29 1
    استارت آپ خصوصی در آکادمی دزدان تاسیس کنه. دزد فارغ التحصیل آکادمی "نوآور دزدان مهر ایرانیان"،،، و صادر کنیم به خارج.
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    16 1
    اون قاضی که برای این دزدها حکم قطع دست نمیده شریک جرم اونهاست و باید پیش خدا پاسخگوی ضرر و زیان مالباخته ها باشه.
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      8 11
      اگه قرار به قطع دست دزدها باشه، نصف مردم مملکت باید دستشون قطع بشه،
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      2 0
      احکام الهی را مسخره کنید . اینها اراجیفی است که دزدان و سابقه دارها می گویند تا مردم بی خیال قطع انگشت و یا اعدام دزدان و محاربه ها شوند . به هیچ وجه با دزدها و محاربه ها کنار نیایید .
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    7 0
    ترحم بر این آدم ها حرام است- بخدا همین آدمها میرن آدم میکشن
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    7 0
    یکی از علل افزایش سرقت در ایران اینه که دزدی هزینه ای برای سارق نداره. خصوصا در دله دزدی ها، که به چند ساعت نکشیده دزد آزاد میشه و به ریش جامعه می خنده.
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    6 0
    متأسفانه زندانها به جای اینکه مجرمین را ادب نموده و آنها را از تکرار جرم و جنایت پشیمان سازد به یک آکادمی و مؤسسه مجانی برای آموزش و ارتقاء رتبه خلافکاران و جنایتکاران تبدیل شده است!!
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    2 7
    ساخته دست مهندسان فرانسویه دیگه
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    5 0
    اگر چهره محکومین را نشان بدهند اثر بازدارندگي زیادی خواهد داشت.
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    5 0
    وقتی حکم اسلامی در مورد دزدی اجرا نشه همین میشه دیگه .
  • دکتر جکول آداموس IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    5 1
    آقا جدیدا منم میخوام دزد بشم یکی منو قبول کنه ب عنوان شاگرد
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    4 1
    ماشینی که با یک چوب بستنی ظرف 3 ثانیه درش باز و سرقت میشه دنده اتوماتش تو بازار رسیده بالای 800 میلیون تومن !! اقتصاد ماه
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    5 0
    اگراحکام قران اجراشودکسی سرقت نمی کند
  • فراجناحی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    0 1
    چرا از این هوش سیاه در صنایع خودرو سازی استفاده نمی شود، این همه نیروی فاقد مهارت که قادر به تنوع بخشی و رقابت نیستند. کشور های خارجی به این افراد جایزه میدهند و بوسیله انها ضریب امنیت محصولات خود را ارتقا میدند
  • هانا IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    1 0
    سازندگان خودرو مخصوصا ال ۹۰ یک فکری بکنن خخخ
  • شیراز IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    0 0
    خودش داره اعتراف میکنه اعتیادپیداکردم به دزدی کسی ک اینهمه زندان رفته وادم نشده وجلودرزندان دزدی کنه اون قاضی ک اینوازاد میکنه چه فکری کرده ک ازادش میکنه حداقل فطع ید یایکاریش بایدکرداینجوردزدهاکه نتونن دزدی کنن.قدیمایکاری میکردن گوش طرف کم شنوابشه بترسه دزدی کنه یادست قطع میکردن الان چند ماه زندان همون فرداش سندمیزاره یامیخره.. بهترین روش کم شنواکردن ایناست چندنفردیدم بخاطرناشنوایی دیگه سراغ سرقت نرفتن.. بهشون پایندبزنندحداقلترین چیز
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    0 0
    شهریار ۳۲سال سن دارد و بیش از ۱۲بار زندان رفته است!!!به راستی دلیل آزاد شدن کسی که 12بار سابقه سرقت داره چیه؟یکی جواب منو بده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس