وال‌استریت ژورنال: کی‌یف در حال کار بر روی پیشنهاد توافق صلح با روسیه است

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آمریکایی و اروپایی مدعی شد که کی‌یف در حال کار بر روی پیشنهاد توافق صلح با روسیه است.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به نقل از منابع آمریکایی و اروپایی مدعی شد که کی‌یف در حال کار بر روی پیشنهاد توافق صلح با روسیه است.

بر اساس گفته این منابع آمریکایی و اروپایی، پیش نویس این توافق ممکن است در فوریه ۲۰۲۳ ارائه شود.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین که برای اولین بار از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه به کاخ سفید سفر کرده، بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) با جو بایدن همتای آمریکایی خود دیدار کرد. آن‌ها بعد از دیدار پشت درب‌های بسته، در نشست خبری مشترک حاضر شدند و بر تداوم جنگ مشترک علیه روسیه تاکید کردند.

رئیس جمهور اوکراین همچنین طی سخنرانی در کنگره آمریکا، ضمن تکرار اتهام بی‌اساس کمک نظامی ایران به روسیه، از قانونگذاران آمریکایی خواست کمک مالی و تسلیحاتی بیشتری به کی‌یف ارسال کنند.

پیش‌تر، رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که واشنگتن برای اولین بار قصد دارد به اوکراینی‌ها سامانه پاتریوت بدهد. مقامات دولت بایدن به روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گفتند بسته کمک ۱.۸ میلیارد دلاری شامل مهمات هدایت شونده برای جت‌های جنگنده و همچنین سلاح‌های دیگر خواهد بود اما مهم‌تر از همه، آمریکا در پاسخ به درخواست فوری اوکراین برای کمک به دفاع در برابر حملات موشکی و پهپادی روسیه، برای اولین بار به اوکراین پاتریوت خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    2 1
    هوای سرد زمستان فشار آورده... بعد زمستان همه چی یادشون میره!!!
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    3 4
    در هر صورت چه جنگ چه صلح، برای ملت ایران تورم باقی خواهد ماند . طفلی ما مردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس