استقبال از عادی شدن روابط با ریاض/ طرف‌های برجام در حال بازگشت به واقع‌بینی هستند

وزیر امور خارجه از گفت‌وگو با همتای سعودی‌اش خبر داد و گفت: هر زمان سعودی‌ها برای بازگشت به روابط عادی آماده باشند ایران استقبال خواهد کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در پایان سفر خود به اردن و حضور در اجلاس بغداد ۲ در جمع خبرنگاران، گفت: به همراه علی باقری و مورا در گفتگو با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، فرصتی پیش آمد که در یک نشست ۲ ساعته یکبار دیگر مسائل مربوط به مذاکرات برای لغو تحریم‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در دو تا سه ماه گذشته طرف آمریکایی در اظهاراتی ریاکارانه، اقداماتی داشت که با حرف‌های آن‌ها همخوانی نداشت. آمریکا مرتبا ترجیح خود برای گام نهایی بازگشت همه طرف‌ها به توافق در وین را اعلام، اما در رسانه‌ها ریاکارانه رفتار می‌کرد.

امیرعبداللهیان افزود: در این جلسه درباره همه این مسائل صحبت شد و تاکید کردیم که اگر ادعای آمریکایی‌ها برای پیگیری دیپلماتیک درست باشد نمی‌توانند به شیوه‌ای دیگر در رسانه‌ها به دنبال امتیازگیری باشند.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: برداشت ما این است که طرف‌های مختلف در حال بازگشت به واقع بینی هستند و ما نیز اعلام کردیم چنانچه خطوط قرمز ما رعایت شود، آمادگی داریم گام‌های نهایی رسیدن به توافق را برداریم.

وی یادآور شد: در حاشیه نشست بغداد ۲ فرصت وجود داشت و میان سران کشورها گفتگوهایی انجام شد، از جمله گفت‌وگویی با وزیر امورخارجه عربستان در حاشیه برگزار شد و ما آمادگی خود برای ادامه روندی که در بغداد شروع شده است را اعلام کردیم.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران طرف قطع کننده مناسبات دیپلماتیک نبوده و این عربستان سعودی بود که چنین تصمیمی را گرفت و هر زمان که سعودی‌ها برای بازگشت روابط به حالت طبیعی آمادگی داشته باشند، ایران از آن استقبال خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    5 3
    خون بچه های بسیج و سپاه رو در بلوچستان پایمال می کنید با ارتباط با دولت سعودی حامیه تروریستهای جیش الظلم
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      0 0
      خیر ، اینجوری میشه کنترلشون کرد
  • هادی IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    7 3
    عادی سازی روابط با کشوری که تو یمن قتل عام راه انداخته و تو این سه ماه اخیر شمشیر رو از رو بسته حماقته. آل سعود فقط زبون زور حالیشه. کوتاه بیای خیال خام میکنه
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    4 2
    بااین حرفها وسیگنالها نمیتونی قیمت ارز راپایین بیاری ودستگاه دیپلماسی را فعال وطبیعی نشون بدی چون حنای شما دیگه رنگی نداره
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    3 3
    ولی ملت یک گوشمالی حسابی از آل سعود می خواهند تا بعد.
  • از شهرستان سراب IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    4 4
    شاید از نظر خیلیها عربستان یک کشور ضعیف از نظر نظامی و صنعتی و کشاورزی باشه ولی واقعیت اینه این کشور خشک و بیابانی و نسبتا کم جمعیت بزرگترین کشور غرب اسیا و خاورمیانه هست با سواحلی طولانی و نفت فراوان و به عنوان خواستگاه اسلام بنوعی حاکم معنوی جهان اسلام محسوب میشه و هم به عنوان خاستگاه اصلی زبان عربی حاکم معنوی کشورهای جهان عرب هست و ازین نظر دنباله رو زیاد داره جوریکه کشورهای بزرگ اروپایی و غربی هم با احتیاط با عربستان رفتار میکنند چرا عربستان تنها یک کشور نیست بلکه جهان اسلام و عرب هست بنظر من در این شرایط سخت تحریمی ایران و خیانت چین و دشمنی روز افزون اسرائیل و اروپا و امریکا و کانادا بهترین کار بهبود روابط با عربستان هست یادمون نرفته زمان بوش عربستان بخاطر حسن همجواری نیت امریکا رو که قصد حمله به ایران رو داشت بهمون برملا کرد دوستی با عربستان میتونه جلوی تورم رو تا حدی ولو کم بگیره
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    7 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    5 4
    قیمت ها رو بچسب
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      2 0
      مخصوصا شرف و عقل خودت
  • خسرو IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 0
    بیایید لطفی در حق مردم عربستان بکنید و از لجبازی حاکمان آن بکایید و روابط را حسنه و آنها را که بدامن آمریکا و صهیونیستها از ترس ایران هراسی پناه برده اند بیرون بیاورید و حتی انرژی هسته ای و دیگر علوم را به دانشمندان آنها بیاموزید و در اختیارشان قرار دهید باور کنید منطقه برای همیشه آرام و اینهمه هزینه بخاطر دروغهای غرب بر علیه ایران به عربها دیگر تحمیل نخواهد شد در ابتدا کار مشکل است اما باید هر دو طرف تلاش کنند
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 0
    حالا هر طرفی رابط قطع کرد کمی سیاست داشته باشید باید عربستان به خودمان جذب کنیمبا غد بازی کشور رشد نمیکنه شما ها که با شیاطین مثل بورل میشینی با بن سلمانهم بشین
  • IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 1
    به این همه استقامت وعزت نظام وملت گندنزنیدتواین شرایط وخفت وخواری وذلت نخرید!همین اقدامات وحرف وگفتارهای نابجا دشمنان رو گستاخترمیکنه تا توقع برجام2 و3 و....داشته باشند!
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      0 0
      کدوم ذلت؟ نمی‌خوان تنش‌بیشتر شه
  • IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 1
    چقدر ذلیل ! سردار قاآنی عربستان را تفاله آمریکا خطاب واین آقا ....!!! زمان نشناسی ودشمن نشناسی تابه این حد؟برای چه؟ هروقت دیپلماسی با میدان هماهنگ بوده پیروزی وبرد حاصل شده درغیراینصورت فقط ذلت وخسران وگستاخی دشمنان وافزابش توطئه وفشار بوده!!!
  • IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 1
    چقدر ذلیل ! سردار قاآنی عربستان را تفاله آمریکا خطاب واین آقا ....!!! زمان نشناسی ودشمن نشناسی تابه این حد؟برای چه؟ هروقت دیپلماسی با میدان هماهنگ بوده پیروزی وبرد حاصل شده درغیراینصورت فقط ذلت وخسران وگستاخی دشمنان وافزابش توطئه وفشار بوده!!!
  • IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 1
    چقدر ذلیل ! سردار قاآنی عربستان را تفاله آمریکا خطاب واین آقا ....!!! زمان نشناسی ودشمن نشناسی تابه این حد؟برای چه؟ هروقت دیپلماسی با میدان هماهنگ بوده پیروزی وبرد حاصل شده درغیراینصورت فقط ذلت وخسران وگستاخی دشمنان وافزابش توطئه وفشار بوده!!!
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    5 1
    ديپلماسي اقتدار!!!!! فشل ترين و بي لياقت ترين دولت تاريخ ايران رو ببين!
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      0 3
      سوختیا که نمیخوان تنش کنن
  • مسعود دیپلمات FI ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 0
    آنها دارند ما را بازی می دهند. استراتژی راهبردی آمریکا در منطقه از دیرباز نابودی ایران بوده و هست، همانگونه که ما در پی نابودی اسرائیل بوده و هستیم. فهم ای مطلب چندان هم مشکل نیست. ولی این که آقایان در دولت قبل و کنونی همچنان بدنبال توافق با شیطان بزرگ هستند قابل فهم نیست! توافق پایدار که موجب اقتدار ایران اسلامی گردد، خواست کنگره و مردم آمریکا نمی باشد. لذا این مهم بسادگی بدست نمی آید مگر با قدرت : لَا تَنْفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ ﴿۳۳﴾
  • مرصاد IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    3 0
    بعد از این همه دشمنی علنی و غیر علنی آل سعود خبیث ، چه شوقی برای عادی سازی روابط دارید ؟؟!!
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    0 0
    عربستان فریبکار با استفاده ابزاری از ایران درصددحالت نه جنگ ونه صلح و مرگ تدریجی ومحاصره یمن و جلوگیری از حملات یمن به خاک خود است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس