کد خبر 1448003
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
واریز سود سهام عدالت ۲ مرحله‌ای شد/ امسال سود سهامداران، ۲ برابر سال قبل

مرحله اول سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ به حساب ذینفعان واریز شد.

به گزارش مشرق،‌ سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی پیش از این وعده داد که بر اساس مصوبه شورای عالی بورس امسال سود سهام عدالت مربوط به عملکرد ۱۴۰۰ شرکتهای سرمایه‌پذیر در دو نوبت واریز می‌شود و اولین مرحله واریز سود سهام عدالت تاآخر پائیز خواهد بود. امروز چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ سود سهام عدالت برای ذینفعان واریز شد.

بر اساس گزارش شهروندان،‌ برای سهام عدالت به ارزش اسمی ۵۳۲ هزار تومان،‌ سود ۶۰۲ هزار تومانی واریز شده و برای سهام به ارزش اسمی یک میلیون تومانی سود یک میلیون و ۲۰۴ تومانی وارزی شده است.

در مجموع ۴۹ میلیون سهامدار عدالت در کشور هستند که از این تعداد طی ۱۶ سال گذشته حدود ۳ میلیون نفر فوت کرده‌اند که سود سهام آنها در پرتفوی سهام آنها خواهد ماند تا در هماهنگی بین قوه قضائیه و سازمان بورس این سهام و سودهای متعلقه به آن به شکل قهری بین وراث توزیع شود.

جزییات پرداخت مرحله نخست سود سهام عدالت اعلام شد

محمد باغستانی مدیر عامل سمات در مورد جزییات پرداخت مرحله نخست سود سهام عدالت گفت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بر اساس مصوبه شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار که روز ۶ آذرماه جاری به این شرکت ابلاغ شد، مکاتباتی را با ۳۶ شرکت سرمایه‌پذیر سهام عدالت انجام داد که در نهایت بخشی از سود عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ به حساب‌های شرکت سمات واریز شد.

وی ادامه داد: در مجموع ۱۲ شرکت بخشی از سود و ۱۱ شرکت کل سود مشمولان سهام عدالت را پرداخت کردند تا شرایط برای واریز سود علی‌الحساب در پایان آذرماه جاری مهیا شود.

باغستانی با بیان اینکه کارشناسان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در روزهای گذشته محاسبات لازم برای پرداخت بخش اول سود سهام عدالت را انجام دادند، افزود: با توجه به تعاملات خوبی که با شبکه بانکی از ۲ سال قبل فراهم شده است، اطلاعات سهامداران امروز در اختیار ۱۹ بانک قرار گرفت تا سودها به حساب سهامداران واریز شود.

مدیرعامل سمات در مورد مبالغ واریزی به حساب سهامداران سهام عدالت نیز گفت: سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سود علی‌الحساب به حساب هر دو گروه مستقیم و غیرمستقیم مشمولان سهام عدالت واریز می‌شود، گفت: حدود یک میلیون و ۷۳۰ هزار نفر از سهامداران عدالت همچنان با مشکل شبای بانکی معتبر روبرو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) و یا درج شماره شبای معتبر خود در سایت sahamedalat.ir در فرایند دریافت سود سهام در مراحل بعدی قرار بگیرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    1 0
    پس کسانی که سهام عدالت ندارن چی میشه فقط عده ایی باید سهام بگیرن این میشه بی عدالتی سهام عدالت باید بین همه مردم ایران باشه نه عده ی خاص

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس