سوپرگل‌های جام جهانی که مدعی پوشکاش هستند +فیلم

در طول برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر سوپرگل‌هایی به ثمر رسید که مدعی جایزه پوشکاش خواهند بود.

به گزارش مشرق، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با قهرمانی آرژانتین به پایان رسید تا یکی از مهیج‌ترین دوره‌های این تورنمنت شگفت‌انگیز را تجربه کنیم.

تیم ملی آرژانتین با کسب این پیروزی به سومین عنوان قهرمانی خود در ادوار جام جهانی فوتبال رسید و کیلیان امباپه با هشت گل زده کفش طلای مسابقات را از آن خود کرد.

در این دوره از بازی‌های جام‌جهانی شاهد یک فینال مهیج و زیبا بودیم که به پر گل‌ترین فینال ادوار جام‌جهانی با ۶ گل نیز تبدیل شد. در این دیدار سهم هرکدام از تیم‌ها ۳ گل بود. قبل از برگزاری فینال دقیقا ۶ گل نیاز بود تا جام ۲۲ تبدیل به پرگل ترین جام‌جهانی تاریخ شود و علاوه بر شکستن تمام رکوردهای مالی، یک رکورد جذاب دیگر را هم شکست و آن، رکورد پرگل‌ترین دوره تاریخ جام جهانی بود.

در این دوره از بازی های جام جهانی ۱۷۲ گل به ثمر رسید. تا پیش از این پرگل‌ترین دوره جام جهانی فوتبال مربوط به سال ۱۹۹۸ فرانسه و ۲۰۱۴ برزیل بود. در این ۲ دوره ۱۷۱ گل به ثمر رسید. در جام جهانی فوتبال روسیه نیز ۱۶۹ گل از خط دروازه‌ها عبور کرد.

گل‌های زیبای زیادی با توجه به پرگل‌ترین دوره جام‌جهانی در جام ۲۲ به ثمر رسید که ۱۰ گل برتر را برای شما انتخاب کرده در ادامه آنها تماشا خواهیم کرد:

۱۰- مارکوس رشفورد ( انگلیس به ولز، مرحله گروهی)

مارکوس رشفورد در دقیقه ۵۰ دیدار انگلیس و ولز توانست با یک ضربه ایستگاهی فوق العاده به زاویه موافق گل اول انگلیس را در این دیدار به ثمر برساند. مهاجم منچستریونایتد نمی‌توانست بهتر از این ضربه ایستگاهی را در گوشه بالا سمت چپ قرار دهد و اولین گل ضربه ایستگاهی جام را به نام خود کرد. این دیدار در نهایت با برتری ۳ بر صفر انگلیس به پایان رسید.

۹- پایک سئونگ هو ( کره‌جنوبی به برزیل، مرحله یک هشتم)

تیم فوتبال کره‌جنوبی در حالی که چهار گل از برزیل دریافت کرده بود در دقیقه ۷۵ پایک سئونگ هو توانست با یک شوت زیبا و پرقدرت از بیرون محوطه جریمه تک گل کره در این دیدار را به ثمر برساند. اگرچه این گل نتوانست از شکست سنگین کره‌جنوبی جلوگیری کند اما قطعا قابی به ماندگار در تاریخ جام‌جهانی خواهد بود. در نهایت این دیدار با برتری ۴ بر یک برزیل به پایان رسید.

۸- نیمار ( برزیل به کرواسی، مرحله یک‌چهارم)

درخشش نیمار بیهوده بود زیرا برزیل پس از تساوی یک شکست دلخراش در ضربات پنالتی در مقابل کرواسی داشت. ستاره تیم ملی برزیل در دقیقه ۱۰۶ روی یک کار تیمی زیبا و بعد از چند پاس متوالی توانست از دیواره دفاعی مستحکم کرواسی عبور کند و با جای گذاشتن لیواکوویچ توانست گل اول برزیل و هفتادوهفتمین گل ملی خود را به ثمر برساند و با رکورد پله برابری کند.

۷- کیلیان امباپه ( فرانسه به آرژانتین، فینال)

در حالی که آرژانتین ۲ بر صفر از فرانسه جلو بود کیلیان امباپه تنها ۲ دقیقه زمان لازم داشت تا امیدهای فرانسه را زنده نگه دارد. او پس از گلزنی در دقیقه ۸۰ از روی نقطه پنالتی توانست در دقیقه ۸۲ روی اشتباه بازیکنان آرژانتین در میانه میدان امباپه در حالت نامتعادل روی پاس تورام توانست با یک ضربه والی زیبا توپ را وارد دروازه مارتینز کند. این بازی در نهایت با تساوی ۳ بر ۳ به ضربات پنالتی کشیده شد و یاران مسی توانستند با برتری در ضیافت پنالتی‌ها سومین عنوان قهرمانی آرژانتین را بدست بیاورند.

۶- میسلاو اورسیچ ( کرواسی به مراکش، رده‌بندی)

در دقیقه ۴۲ دیدار رده‌بندی بین تیم‌های کرواسی و مراکش، اورسیچ روی جایگیری مناسب خود در محوطه جریمه مراکش، صاحب توپ و موقعیت شد و با یک ضربه کات‌دار فنی و دیدنی، موفق شد گل دوم کرواسی را به ثمر برساند. کرواسی در نهایت با این گل توانست ۲ بر یک مراکش را مغلوب کند و در رتبه سوم جام‌جهانی ۲۰۲۲ قرار بگیرد.

۵- رافائل لیائو ( پرتغال به سوئیس، مرحله یک هشتم)

مهاجم ۲۳ ساله باشگاه میلان که به گفته خیلی از کارشناسان فوتبال به حق خود در تیم ملی پرتغال نرسید و بیشتر دقایق را بر روی نیمکت سپری کرد در دقیقه ۸۷ دیدار مقابل سوئیس به میدان آمد. او تنها ۵ دقیقه زمان لازم داشت تا در سمت چپ محوطه جریمه پس از فریب یکی از بازیکنان سوئیس با پای راست اقدام به شوتزنی کرد و ضربه فنی و دیدنی این بازیکن را زومر فقط تماشا کرد و مغلوب شد. در نهایت این دیدار با برتری ۶ بر یک پرتغال به پایان رسید.

۴- لوئیس چاوز ( مکزیک به عربستان، مرحله گروهی)

دقیقه ۵۲ دیدار مکزیک و عربستان لوئیس چاوز توانست بر روی یک ضربه ایستگاهی پرقدرتمندترین گل جام ۲۲ را به نام خود ثبت کند. این دومین گل ایستگاهی جام‌جهانی بود و مکزیک توانست با نتیجه ۲ بر صفر عربستان را مغلوب کند و جواز حضور در مرحله یک هشتم را بدست بیاورد.

۳- جولیان آلوارز ( آرژانتین به کرواسی، مرحله نیمه نهایی)

در دقیقه ۶۹ دیدار آرژانتین و کرواسی مسی با حرکت انفرادی زیبا توانست گواردیول یکی از بهترین مدافعین این جام را از پیش رو بردارد و به درون محوطه جریمه کرواسی نفوذ کند و پاس کات‌بک را برای آلوارز بفرستد تا او در دهانه دروازه، دومین گل خود و سومین گل آرژانتین را به ثمر برساند. در نهایت آرژانتین توانست با نتیجه ۳ بر صفر کرواسی را مغلوب کند و راهی فینال شود.

۲- وینسنت ابوبکار (کامرون به صربستان، مرحله گروهی)

دقیقه ۶۴ دیدار کامرون و صربستان، پاس در عمق کاستلتو پشت مدافعان صربستان در موقعیت مشکوک به آفساید، موجب تک به تک شدن ابوباکار با دروازه‌بان صربستان شد. شاید این پیشگویی در مورد آفساید بودن آن نیز بود که باعث شد او به پایان پر زرق و برق برود و شاید نه. او با یک ضربه چیپ زیبا توانست گل دوم کامرون را به ثمر برساند. این گل در ابتدا توسط داور به دلیل آفساید رد شد اما در ادامه VAR حکم به عدم آفساید و درست بودن گل داد.این بازیکن ۲ دقیقه بعد پاس گل سوم کامرون را نیز به نام خود ثبت کرد. در نهایت این دیدار با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید.

۱- ریچارلیسون ( برزیل به صربستان، مرحله گروهی)

سلسائو که تا دقیقه ۶۲ تلاش می‌کرد تا راهی برای دروازه صرب‌ها پیدا کند این ریچارلیسون به که توانست قفل دروازه را باز کند. این پایان درخشش او نبود، اوج نمایش این بازیکن به دقیقه ۷۲ بازمی‌گردد جایی که تنها گل قیچی برگردون جام را ریچارلیسون به زیباترین شکل ممکن روی پاس گل وینیسیوس به ثمر رساند. ریچارلیسون هر ۲ گل برزیل را در این دیدار وارد دروازه صرب‌ها کرد تا در نهایت این دیدار با برتی ۲ بر صفر برزیل به پایان برسد.

قطعا این ۱۰ گل می‌توانند مدعی دریافت جایزه پوشکاش سال ۲۰۲۲ نیز باشند و ما هیچ‌وقت این گل‌ها را فراموش نخواهیم کرد. به نظر شما کدام یک از این گل‌ها می‌تواند بهترین گل جام ۲۲ لقب بگیرد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیروان IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    0 0
    مکزیک تیم فوق العاده ای بود
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 0
    گل مکزیک به عربستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس