حضور بمب‌افکن‌های راهبردی آمریکا در بحبوحه تنش‌ها با کره شمالی

همزمان با تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره، شرکت بمب‌افکن‌های راهبردی «بی-۵۲» و جنگنده‌های «اف-۲۲» آمریکا در رزمایش با کره جنوبی خبرساز شده است.

به گزارش مشرق، یک رسانه کره جنوبی خبر داد که ارتش آمریکا با ارسال بمب‌افکن‌‎ها و جنگنده‌های خود به رزمایش مشترک نظامی با کره جنوبی ملحق شده است.

به نوشته رویترز، خبرگزاری «نیوز ۱» کره جنوبی روز سه شنبه (امروز) گزارشی درباره حضور ادوات نظامی راهبردی آمریکا در رزمایش نظامی مشترک با کره جنوبی منتشر کرد.

طبق این گزارش، ایالات متحده روز سه شنبه به منظور برگزاری رزمایش نظامی مشترک با کره جنوبی به ارسال بمب‌افکن‌های راهبردی «بی-۵۲» و جنگنده‌های «اف-۲۲» مبادرت کرده است.

اقدام آمریکایی‌ها در به کارگیری این ساز و برگ نظامی در منطقه شبه جزیره کره در شرایطی انجام شده که تنش‌ها در این منطقه همچنان خبرساز است.

طی هفته‌های اخیر، بارها مقام‌های آمریکا و متحدانش در کره جنوبی و ژاپن با اشاره به تحرکات نظامی کره شمالی و شلیک‌های موشکی آن ادعا کرده‌اند که پیونگ یانگ در تدارک برای انجام آزمایش اتمی است.

بر همین اساس اخیرا نخست‌وزیر کره جنوبی گفت کره شمالی آماده آزمایش سلاح اتمی است.

با آنکه کره شمالی از سال ۲۰۱۷ تاکنون آزمایش اتمی انجام نداده است اما یک سال گذشته بیشترین آزمایش‌های موشکی را از سال ۲۰۱۱ که کیم جونگ اون قدرت را در دست گرفت انجام داده است.

اقدام آمریکا و کره جنوبی در برگزاری رزمایش نظامی مشترک در منطقه در شرایطی انجام می‌گیرد که مقام‌های ارشد کره شمالی بارها این اقدامات را تحریک آمیز خوانده و محکوم کرده‌اند.

از نظر مسئولان پیونگ یانگ، رزمایش نظامی مشترک واشنگتن و سئول تمرینی برای انجام حملات به کره شمالی است و توقف این رزمایش‌های نظامی همواره یکی از خواسته‌های کره شمالی بوده است.

آمریکا و متحدانش طی دهه‌های گذشته به بهانه برنامه اتمی و موشکی کره شمالی، تحریم‌های شدیدی اعمال کرده‌اند. به رغم این اقدامات، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی و معاون بخش کمیته مرکزی حزب کارگر این کشور اعلام کرد که توسعه برنامه موشکی با امنیت پیونگ‌یانگ ارتباط مستقیم دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس