کد خبر 1447698
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
پناه بردن براندازان به خرافات؛ وقتی طراحان آشوب به آخر خط می رسند

نمایش مضحک کسانی که در روزهای اخیر با خرافات روزهای آخر نظام را اندازه‌گیری می‌کنند، نشانه دیگر از به پایان رسیدن پروژه‌های شوم این افراد است.

به گزارش مشرق، اگر یک نشانه آشکار مطالبه کنیم که نشان دهد براندازان و شهرت‌مدارها (سلبریتی) به آخرخط رسیدند، بهتر از این نشانه نمی‌توان آورد که این عده بعد از امتحان‌کردن همه رذیلت‌های زبانی و فکری، اکنون و در این نقطه به خرافات و جهل‌مرکب دست انداخته‌اند! از میان هزاران نمونه که در فضای مجازی فقط در همین چند روزه پراکنده‌اند، مشهورترین‌شان که از مبغوض‌ترین‌شان هم به حساب می‌آید، حمید فرخ‌نژاد است که گفته «سال ۱۹۷۸ آرژانتین قهرمان جهان شد. یک ماه بعدش در ایران انقلاب شد»! این حرف خیلی مهم است، زیرا اگر بگوییم او فردی روان‌پریش و وطن‌فروش و یک ناانسان است که قبلاً هم گفته «۸۰ میلیون ایرانی فدای پسرم» و نباید روی حرف‌های او حساب کرد، در آن صورت باید جواب بدهیم که چرا یک هفته است بی‌بی‌سی و اینترنشنال و دیگران، اظهارات او را مانند منویات یک فیلسوف به‌خورد خلق می‌دهند؟!

اگر یک نشانه آشکار مطالبه کنیم که نشان دهد براندازان و شهرت‌مدارها (سلبریتی) به آخرخط رسیدند، بهتر از این نشانه نمی‌توان آورد که این عده بعد از امتحان‌کردن همه رذیلت‌های زبانی و فکری، اکنون و در این نقطه به خرافات و جهل‌مرکب دست انداخته‌اند!

از میان هزاران نمونه که در فضای مجازی فقط در همین چند روزه پراکنده‌اند، مشهورترین‌شان که از مبغوض‌ترین‌شان هم به حساب می‌آید، حمید فرخ‌نژاد است که گفته «سال ۱۹۷۸ آرژانتین قهرمان جهان شد. یک ماه بعدش در ایران انقلاب شد»! این حرف خیلی مهم است، زیرا اگر بگوییم او فردی روان‌پریش و وطن‌فروش و یک ناانسان است که قبلاً هم گفته «۸۰ میلیون ایرانی فدای پسرم» و نباید روی حرف‌های او حساب کرد، در آن صورت باید جواب بدهیم که چرا یک هفته است بی‌بی‌سی و اینترنشنال و دیگران، اظهارات او را مانند منویات یک فیلسوف به‌خورد خلق می‌دهند؟! و اگر بگوییم نه او یک مبارز روشنفکر و یک هنرمند واقعی است، آن وقت این خرافه‌بازی‌ها که دیگر حتی در میان جادوگران هندی و قبایل بدوی آمازون هم قفل است، چگونه نقش‌بند صفحات او در فضای مجازی شده است؟! ولی ماجرا وقتی داغ می‌شود که ببینیم همین شبکه‌های فارسی‌زبان با آب‌وتاب زیادی، خرافه او را به‌عنوان یک «مقایسه‌تاریخی» از جانب یک مغز روشن بازنشر دادند! این فرورفتن در گرداب خرافه، از طرف کسانی است که عمری است زیست دینی ایرانیان را آمیخته با خرافات و سنت‌پرستی معرفی می‌کنند! دینی که غیر از مبدأ و منشأ الهی آن، محصول ۱۴۰۰ سال مباحثه بزرگ‌ترین مغزهای فلسفی و الهیاتی مشرق‌زمین و کسانی مثل ابوعلی‌سینا، سهروردی و ملاصدراست.

حالا اکتورهای سینما که حجم مطالعات‌شان چیزی درحدود خواندن آگهی‌های تبلیغاتی اپیلاسیون و تزریق ژل و زندگینامه بازیگران امریکایی است، با همین خرافه‌ها خط‌ونشان برای براندازی انقلابی می‌کشند که برپایه یک نظام فلسفی عمیق بنا شده است.

البته طراحان مخفی این آشوب از همان ابتدا قراری با خود برای ملزم‌بودن به دلیل‌آوری منطقی نداشتند، چون مخاطب خود را عامه مردم که به یک عقل‌جمعی پایبند و ملزمند، نمی‌دانستند بلکه دنبال تأثیرگذاری بر قشری بودند که با دیدن یک ویدئو به خیابان می‌آیند و هرکسی را که سر راه می‌رسد، چاقو می‌زنند! و امید داشتند آشوب این عده، احساسات کلی و جمعی را جریحه‌دار و تحریک کند و آشوب از آن افراد معدود به یک رقم پرشمار برسد.

در میان طراحان آشوب البته یک تفاوت درباره درکی که از براندازی و سقوط نظام داشتند، دیده می‌شود. طراحان اصلی اصولاً دنبال براندازی نبودند، زیرا آن را ممکن نمی‌دانستند. برخی‌ها نیز از داخل به آن‌ها گفتند که براندازی «نه ممکن است و نه مطلوب»! اما دسته دوم طراحان که یک رده پایین‌تر از طراحان اصلی و به‌نوعی مأموران آنان به حساب می‌آمدند، واقعاً به براندازی به چشم یک امکان‌بالقوه می‌نگریستند و البته آن را بالفعل جامی‌زدند، یعنی در فضای مجازی، شرایط به‌گونه‌ای بود که گویا کار تمام است و الان وقت تقسیم غنائم است! حتی گاهی اگر یکی از ایشان حرف از مثلاً فلان اقدام در ایام عید نوروز یا جشنواره فجر در بهمن‌ماه یا حتی همین شب یلدا که بسیار نزدیک است، می‌زد، با اعتراض بقیه مواجه می‌شد که گاف دادی! چون ثابت کردی که جمهوری اسلامی تا عید یا بهمن یا یلدا هنوز مستقر است!

صف‌آرایی کسانی که در روزهای اخیر با کنار هم‌قراردادن برخی اعداد و ارقام مربوط به روزهای خاص و با استعانت از فلان هشت‌پا و بهمان شترمرغ پیشگو روزهای آخر نظام را اندازه‌گیری می‌کنند، مقابل انقلابی که فقط در شورای انقلاب خود شماری از پرآوازه‌ترین فیلسوفان و الهی‌اندیشان دویست سال اخیر را داشت، تنها نشانه ابتذال این دارودسته و به خط آخر رسیدن آنان نیست. نشانه دیگر به پایان رسیدن صندوقچه تحلیلگران سیاسی آنان است. فقط در یک مورد اینترنشنال کسی را به‌عنوان «بازیگر» به صف تحلیلگران سیاسی وارد کرده است که در سال‌های اخیر، بارها در اکانتش، خود را یک «فاحشه واقعی» معرفی و به این نام و عنوان افتخار می‌کرد!

اکنون عرصه برای براندازان تنگ‌تر هم شده است تا آنجا که برخی خبرها حکایت از معامله پشت‌صحنه حامیان اپوزیسیون با ایران برای مبادله آنان دارد. البته باید بدانند که ایران احتمالاً رقم قابل‌توجهی در این معامله پرداخت نخواهد نکرد. نهایتاً یک هشت‌پای پیشگو یا یک گردن‌آویز با مهره‌های جادوگران آرژانتینی!

منبع: روزنامه جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    25 1
    اینا از اولشم تو جهل مرکب بودن اتفاق جدیدی نیست
  • علی افصحی IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    11 1
    البته این پرت و پلا گرایی مخالفان و معاندان با ضربات مهلکی که در هرفتنه خودشان و اربابانشان از ناحیه انقلابیون ولایی و فدایی ده ها میلیونی ولی فقیه دریافت کرده و می کنند کاملا نسبتی مستقیم داسته و عقلشان دیگر از کارافتاده!. این پرت و پلا گرایان در ابتدای کار با مصاحبه های فرضی و از پیش تعیین شده و نیزبا واگذاری مدیریت صفحات خود به رندهای تشکیلاتی، خود را عاقل جا زده و تا می توانند پول و شهرت پارو می کنند بعد که نوبت به پرده برداری از میزان شعورشان در ارتباط مستقیم آن هم در اونور آب ها می رسد به ناگهان با شخص متوهم و نادان و خرافه پرستی روبه رو می شوند که هر هالویی در برابرشان لنگ می اندازد! این که بعد از قهرمانی آرژانتین در چهل و پنج سال قبل انقلاب اسلامی به وقوع پیوسته فقط به لحاظ تقویمی درست است اما از این فرد هم جیب با ابر اختلاس چی ها، فرخ نژاد یکی از خودهاشون بپرسد مگر همه علت پیروزی انقلاب اسلامی پیروزی فوتبال آرژانتین بوده که دوباره با همین اتفاق انقلابی علیه انقلاب صورت بگیرد؟منتها چون خود فرخ نژاد بی سواد مطلق است و سعودی اینترنشنال که مجسمه بلاهت است و آن هایی هم که این پرت و پلاگویی ها را باور داشته و نشر می دهند، در جهل مرکب ابدالدهر بمانند! فقط نشان از این حفیقت دارد که انسان فاسد و پست تر از چارپایی چون فرخ نژاد ها، تنها موجوداتی اندکه می توانند خود را فریب دهند.
  • US ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 0
    تو خرافات مقام اول را دارد
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 1
    اقا ولی جهاد تبیین سخته ...باید بری با افرادی که اینا الگوشون هستند با جدال احسن آگاهشون کنی خیلی سخته ... با دین حال جماعت خرافات از فردوسی پور بگیرید که سمت چپ‌و راست بودن تیم ها رو دلیل برای برد و باخت میذاشت تا بازیگران و منافقین و سیاسیونشون هنوز نفهمیدن وقتی تمام کشور های بلوک غرب پشتتون هستن هیچ غلطی نکردید پس مطمئن باشید خدا با شما نیست .
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 0
    مگه در داخل تیست
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 1
    به هر حال باید اصلاحات انجام شه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس