کد خبر 1447524
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳
رحيم زيادعلي

تندروهای اصلاحات که همواره نقش قیمومیت را برای خود در این جریان سیاسی قائل هستند، قبیله بدهکاران همیشه طلبکار به ملت و نظام جمهوری اسلامی می‌توان نامید.

به گزارش مشرق، رحیم زیادعلی طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت:بدهکار از آن رو که هرچه دارند، از صدقه سری همین مردم و نظام اسلامی دارند، اما هرگاه که منافع باندی و قبیله‌ای آن‌ها به خطر می‌افتد، در نقش اپوزیسیون ظاهر می‌شوند و همه مناسبات سیاسی، اخلاقی را زیر پا می‌گذارند. شاهد مثال برای این رفتارها مثنوی ۷۰ من کاغذ است که از فهرست کردن آن‌ها می‌گذریم، اما فقط برای نمونه رفتار آن‌ها در فتنه ۸۸ را یادآوری می‌کنیم.

مدعیان اصلاحات از خرداد ۷۶ به بعد واژه «مردم سالاری» را به اسارت درآورده و همواره پشت این شعار زیبا پنهان مانده‌اند، اما گذر زمان نشان داده که آن‌ها از این عبارت فقط به عنوان وسیله‌ای برای مقاصد سیاسی و جریانی خود بهره برده‌اند. سال ۸۸ را به یاد بیاورید که انتخابات با مشارکت ۸۵ درصدی ملت رقم خورد و می‌توانست به بزرگ‌ترین پشتوانه برای نظام جمهوری اسلامی ایران بدل شود، اما، چون خروجی این انتخابات، نامزد مورد نظر مدعیان اصلاح طلبی نبود، با تحمیل خسارتی گسترده به کشور، ضمن پشت کردن به رأی اکثریت، کشور را برای هشت ماه درگیر مشکلات عمیق داخلی و خارجی در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی کردند که آثار و تبعات ناشی از آن زخم همچنان جاری است.

پس از یک دوره هشت ساله دولت برآمده از اصلاحات، مردم که دریافته بودند مدعیان اصلاح طلبی برخلاف شعارهای پرطمطراق، با برجام نافرجام، منافع کشور و ملت را در پای مطامع زیاده خواهانه دشمنان شناخته شده ذبح کردند، تصمیم گرفتند اعتماد خود را از این قبیله باز ستانند که انتخابات ۹۸ مجلس شورای اسلامی و پس از آن ۱۴۰۰ دولت نتیجه این تغییر رویکرد بود.

مدعیان اصلاحات که در شوک حاصل از این حذف مدنی به سر می‌بردند، ناگهان و با حادثه دردناک درگذشت مهسا امینی به خود آمدند و دریافتند که این بار هم می‌شود با موج سواری روی این حادثه، ماهی مقصود را صید کنند. از این رو با استفاده از احساسات اعتراضی مردم در روزهای نخستین حادثه که خواهان روشن شدن ابعاد آن بودند، بار دیگر به سپهر سیاسی کشور بازگشتند.

مدعیان اصلاحات طی قریب به سه ماه گذشته از حوادث کشور، هرگز حاضر نشدند درباره نفی خشونت و دعوت به آرامش قدمی بردارند و قلمی دست بگیرند. آن‌ها شاهد شهادت مظلومانه حافظان امنیت در بسیج، سپاه و مأموران انتظامی بودند، اما دم برنیاوردند! دیدند که چگونه مأموران انتظامی را در انظار عمومی سلاخی می‌کنند و به آتش می‌کشند، اما سکوت کردند و بلکه این توحش را در تحلیل‌های خود، نتیجه خشونت‌های گذشته تحلیل و تفسیر کردند.

اکنون هم که دستگاه قضایی به حکم وظیفه و قانون، بررسی پرونده متهمان اغتشاشات اخیر را در دستور کار قرار داده، فریاد آن‌ها بلند شده که چرا «معترضان» را اعدام می‌کنید؟! در فضای مجازی هشتگ «نه به اعدام» راه می‌اندازند، اما دریغ از یک هشتگ «نه به خشونت و نه به ترور» در دفاع از حافظان امنیت مردم!

مدعیان اصلاح طلبی در تحلیل‌های اخیر خود به یافته‌هایی آماری متوسل می‌شوند تا بین اعتراضات (بخوانید اغتشاش و آشوب) و انتخابات رابطه‌ای تعریف کنند. از این رو مدعی هستند که بین کاهش مشارکت مردم در انتخابات و اعتراضات اخیر رابطه وجود دارد. اگرچه این ادعا نیازمند اثبات علمی است، اما اگر هم بپذیریم چنین ادعایی درست باشد، ریشه کاهش مشارکت مردم را باید در عملکرد غیر قابل دفاع مدعیان اصلاحات و بانیان وضع موجود، جست‌وجو کرد که طی هشت سال حاکمیت در مجلس و دولت، بر اثر سوء تدبیرها مردم را از صندوق رأی پشیمان و بلکه گریزان کردند. اکنون سؤال اساسی این است که اگر حوادث اخیر نتیجه منطقی کاهش مشارکت مردم است، حوادث ۹۶ و ۹۸ نتیجه کدام کنش سیاسی بود؟

مدعیان اصلاحات باید بدانند، آن‌ها در تحلیل حوادث اخیر نه تنها، نمی‌توانند در مقام شاکی پشت مطالبات عدالتخواهانه مردم پنهان شوند که متهم‌اند و باید در پیشگاه ملت درباره ترک فعل‌ها پاسخ دهند.

این روزها زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که این جریان در تدارک برنامه‌ریزی برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی است. اما باید بدانند یک جریان سیاسی نمی‌تواند هم اپوزیسیون نظام شود و در عین حال به قدرت هم نگاه داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 12
  • محمدایوب IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    30 15
    آقایان اگر روحانی واخوندی وزنگنه وابتکار وجهانگیری ووو محاکمه می شدند الان طلبکار نمی شدند ودزدان همراه مردم نمی دویدند فریاد ای دزد ای دزد سر دهند
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      12 10
      حنای آمریکا ؛ دیگه رنگ نداره ــ مردم ایران(بزرگسالان) دیگه آنقدر در تاریخ خود با شگرد آمریکا و انگلیس آشنا شدند که دیگه فریب نمی خورند. ـــ از اولین آن : کودتای 28 مرداد ؛ تا آخرین آن : نارو زدن در برجام ـــ شگرد اصلی آمریکا : (گنجشک را رنگ میکنه جای قناری میفروشه) . اما اکنون آگاهی بخشی برای جوانان ؛ مهمترین اولویت جهاد تبیین می باشد. اولین اولویت امنیت ملی ایران : آگاه نمودن جوانان ؛ مخصوصاً دانشجویان و دانش آموزان از شگرد ها و شعبده بازی های آمریکا در طول تاریخ ـــ
    • ع IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      3 5
      شما‌که‌همه‌را‌دز ‌دمیدانید‌از همه‌دزد‌تر‌هستی‌اگر‌مملکت‌قانون‌داره توی اقا‌کجای‌این‌قانون‌هستی
    • یران قوی IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      4 0
      این جماعت لقمه چرب و نرم خوردن که با این چغه کردن از رو نمیرن و بدتر از این که خیلیا هم گول حرفای اینا میخورن و بهشون رای میدن!!!
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      1 0
      اول از همه حامیانش را باید محاکمه کرد
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      2 0
      بله مماشات اصلی از همینجا شروع شد
  • سید IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    19 9
    فرصت طلبی و امتیازخواهی رذیلانه اصلاح طلبان تهوع آور از اغتشاشات و اوباشگری ها که عمدتاً خود هم بانی و مشوق آن بوده اند، بسیار مشمئز کننده است!
  • hasan IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    16 5
    قبیله اصلاحات خودعامل اصلی خشونت واغتشاشات است عده ای ازانها هم در منو تو.اینترنشنال.بی بی سی مشغول خط دهی اغتشاشاتند زهی خیال باطل.
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    10 4
    اگر سران اصلاحات (سربازان اسرائیل) این کثافتکاری های خائنانه را در چین یا آمریکا یا اروپا مرتکب شده بودند بعنوان مجازات شرارت هایشان یا تیرباران می شدند یا روی صندلی الکتریکی می نشستند یا به 20 سال زندان محکوم می شدند. ولی در ایران راست راست و پررو پررو راه میرن و طلبکارانه مزخرف میگن و دوقورت و نیمشون باقیس. من اگه بودم دهن این خائن هارو خرد می کردم. در انگلیس مجازات اعدام لغو شده و فقط و فقط اعدام در یک مورد اجرا میشه. در مورد خائنین.
  • کوچک آقایی جودکی IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    18 7
    لعنت خدا بر اغتشاشگر ومرگ بر کسانیکه از آنها حمایت می‌کند
  • علی IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    16 9
    در هیچ کشوری به افراد خائن ، حامی اغتشاش و حامی قاتلان ماموران امنیت صلاحیت شرکت در انتخابات را نمی دهند . حتی در آمریکا ، انگلیس و...
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      4 3
      اما اینجا داده می شود
  • علی افصحی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    9 7
    امام خامنه‌ای در تبیین جنایت کاران اودئوکلنی فرمود «دستان چدنی با دستکش مخملی»! در جواب باید گفت وقتی که کداخدای این قبیله خود «داعش کار » ! بود بنابراین رعایای آن کدخدا هم نه در نفی خشونت قدم بر می دارد و نه دست از خشونت! وقتی کدخدای مؤدب وحقوق دان قبیله!! ، اوباما، با همراهی زن کلینتون در مقام وزارت خارجه کدخدا ،،داعش را که مجسمه خشونت و آدمکشان حرفه ای و ویران گران زبر دست بودند را ایجاد کرد ، رعایش نیز از قبیل خاتمی فتنه هفتاد و هشت، قتل های زنجیره ای و...دهه هفتاد را راه انداخته،موسوی دیکتاتور ویرانی و فتنه هشتاد و هشت را مدیریت و روحانی -جهانگیری نیز با خشونت کلامی منحصر به فرد شان ، با تبعیت از کدخدا یشان جنایت کاران سلبریتی و روسپیان ، اراذل و اوباش، چماق به دستان و قمه پران ها و...را حمایت و پشتیبانی نرم افزاری و حتی سخت افزاری جدی کرده و می کنند. اصلا ذات لیبرال دموکراسی غرب و فردگرایان وحشی با قتل و غارت و سلطه قوام یافته و اصلاح طلبان فاسد رشوه گیر به جز تنفس در فضای خشونت و غارت هویتی ندارند چرا که همه این قبیله با کدخدایشان تنها یک تخصص و صنعت پر سود دارند آن هم جنگ و جنگ افزار! است. و البته در برابر همه این خباثت ها ما یک «سید علی» و ده ها میلیون جوان «فدایی سی علی»داریم و همه حزب الله اند و «ان حزب الله هم الغالبون» سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • اسد IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    8 16
    نویسنده خود باوری فضایی داره
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      5 3
      سلام فضانورد آلبانی. مریم زده تو کار فضانوردی؟! با چنتا پک (pok) میره فضا باوفا؟!
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      1 0
      داداشی ! کی بره این همه راهو!
  • مجید IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    9 4
    در عوض قبیله ای دیگر روی مغول و داعش را کم کرد!!!!!!
  • من IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    20 5
    مردم نه اصولگراهارو باور دارند نه اصلاح طلبها رو . پس بشینید سر جاتون و بیخودی بهم نپرید
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      4 3
      هروقت تونسین 2000 نفر رو یه جا بیارین تو خیابون و فیلمش رو نشون ما بدین شماها بشین وکیل وصی مردم. تو این 3ماهه که نتونستین. اولش قرار بود 6 میلیون نفر رو بیارین تو خیابون! (از میدون راه آهن تا تجریش) ههههه . یکصدم راهپیمایی 13 آبان رو بیارین تو خیابون هم قبوله (تخفیف شب یلداس!!)
  • مندل IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    7 9
    واقعا زنده باشه روحانی که مدیربت جامعی داشت قدرش را ندانستیم هشت سال ارام در بازار رو داشتیم امیدوارم ما رو حلال کنه انشالله اگر تصمیم داشتیم در انتخاباتی شرکت کنیم حتما به توصبه های ایم مدیر گوش میکنیم و سواد رو ملاک قرار میدیم
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      0 1
      یا خود روحانی هستی یا جهانگیری یا ظریف یا یکی از مزدبگیران آنها که اینو نوشتی.
  • مراد IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    13 6
    باز یک دروغ پرداز و چاپلوس دیگر و روزی نامه مشرق .
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      5 12
      باز یه بی بته دیگه از آلبانی. دارن جیره میدن سایبری. بدو برو الان تموم میشه گشنه میمونی.
  • ناشناس IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    4 0
    اگر در جامعه در برابر حاکما ن سوال یا اعتراض نباشد حاکمان دلخواه خود عمل می کنند پس لازم است همواره مراقبت باشد اما این دو گروه در فکر خودشانند
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    11 10
    ایران برای تمامی اقوام است.ولی نظرشخصی نویسنده خودش.نوعی قبیله گراییست...
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      1 1
      انگار متن را نخوندی منظور ایشان قبیله و فرقه ی به اصطلاح اصلاحات ( ولی در واقع منافقان ) است که همیشه در مقابل منافع مردم و کشور هستند و تمام تلاش و همت خود را برای نابودی ایران و ایرانی بکار گرفته اند و همزمان در ظاهر شعار های زیبا مثل مردم سالاری و ... سر می دهند که همان نفاق این قبیله را می رساند .
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    0 0
    ما حرص می خوریم زجر می کشیم و خودخوری می کنیم از اینکه می بینیم دلبستگان و عاشقان نظام و رهبری چند سال ست که از خیانت ها و ترک فعل های خیانت گونه اعضای دولت قبل از صدر تا ذیل می نویسند و می نالند اما هیچ اقدامی برعلیه این جماعت از طرف قوه قضائیه و یا نهادهای امنیتی و بازرسی کشور صورت نمی گیرد و دلمون رو به این خوش می کنند که مصلحت نیست
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    8 7
    ایشان اصولگرایان تندرو را با اصلاح طلبان اشتباه گرفتن . مصائب این کشور نتیجه نسخه های عهد دقیانوسی و توهم اصولگرایان است که خود را منجی عالم بشریت میدانند .
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      0 1
      منجی شدنتون با برجام دیدیم
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    1 1
    روزی که برادران حسن روحانی و جهانگیری به جرم اخلال ارزی به زندان رفتند نظام باید همراه آنها برادران دغل بازشان را هم به زندان می فرستاد. البته لاریجانی هم به همراه طبری باید به زندان می رفت.
  • برات عباسی IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    1 0
    بایدجوانان ازحیله ومکرامریکااگاه باشندفریب دشمنان رانخورندتنهابه قول خودشان بایدجلوپیشرفت ایران راگرفت توان گرفتن نداردفقط باحیله فریب جوانان
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    1 0
    "قبیله‌ای که هیچ قدمی در «نفی خشونت» برنداشت" روسای قبیله دیگر هم همچین برای آرام کردن اوضاع گام برنداشتند
  • رضا IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    1 0
    اصلاحات چیکار کنه بدبختا تا میان چیزی بگم
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    1 1
    صعف های این دولت را به گردن اصلاح طلبان می دازید
  • محمد IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    1 1
    اصلاح طلبان جاده صاف کن اغتشاشات هستند
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    0 0
    نکته مهم همین است که : "یک جریان سیاسی نمی‌تواند هم اپوزیسیون نظام شود و در عین حال به قدرت هم نگاه داشته باشد"
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    0 0
    تعطیلی مدارس تهران
  • کشاورز‌بی‌اب IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    0 0
    مردم‌چی‌فرص‌کردن؟
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    0 0
    خون دل خوردیم. و با این جماعت. کار کردیم. ، رهبرانشان را به امریکا بفرستید. تا در کابینه. اون زنکه. قاتل. برگردند. ،،
  • فریبرز IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    0 1
    نظرتون در رابطه با اصلاح طلب ها متین امادولت اصول گراه هم بجز چند برابر کردن تورم و دست درازی به ثروت مردم و بجای شایسته سالاری اقوام و نزدیکان خود را پشت میزهایی گماردند که تتیجه اش شد ،شرایط فعلی
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    1 0
    كساني كه تمام جسم و جانشان از تبليغات آمريكايي و اسرائيلي پر شده است به قول قرآن كريم كران و كوراني هستند كه هرگز نمي شود آنان را بينا و شنوا كرد تا روز قيامت كه در كنار جهنم در نوبت ورود به آتش بشوند. مرگ بر تمام مردم فريباني كه با لباس گرگ مي خواهند بگويند كه ما بره هاي بيگناهي بيش نيستيم.
  • US ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    0 0
    مردم بى صبرانه منتظر إعدام قاتلين بسيجى هاى مظلوم و پليس هاى شهيد هستند. ما تا كى بايد صبر كنيم تا إعدام اين فاتلين را ببينيم.
  • US ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    0 0
    مردم بى صبرانه منتظر إعدام قاتلين بسيجى هاى مظلوم و پليس هاى شهيد هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس